Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Utomkveds brukar ju sitta på ena sidan, tror du inte det kan vara växtvärk bara? :)
Hej hej
Hoppar in här om det är ok?
Efter 5 insättningar och 2 år har vi äntligen plussat!
Har varit så himla orolig så tjatade till mig ett Vul förra veckan och fick se lite hjärtflimmer, ska tbx på onsdag då jag kommer vara i vecka 6+5 och hoppas få se ett ordentligt hjärtslag då :)
Är beräknad till 3/11 men har redan bestämt mig för snitt så då blir det väl tidigare??
Skönt iallafall att läsa igenom tråden och se att jag inte är ensam om att vara extremt nojjig att något ska gå tokigt
Hurra! Bultande hjärta och 11 mm skumt litet spöke på ca 7+1. 7+3 trodde jag men gyn räknade annorlunda. Whatever!! Pyret finns och lever!! <3
Hej hej
Har varit så himla orolig så tjatade till mig ett Vul förra veckan och fick se lite hjärtflimmer, ska tbx på onsdag då jag kommer vara i vecka 6+5 och hoppas få se ett ordentligt hjärtslag då :)
Är beräknad till 3/11 men har redan bestämt mig för snitt så då blir det väl tidigare??
Skönt iallafall att läsa igenom tråden och se att jag inte är ensam om att vara extremt nojjig att något ska gå tokigt
Gällande snitt.. jag födde min son vaginalt och fick svår förlossningsskada SR grad 4 fick opereras efteråt. Jag hoppas verkligen att jag inte kommer att behöva kämpa för snitt denna gång... Vill inte gå sönder så totalt igen. Vissa läkare jag träffat säger att de rekommenderar snitt för mig vissa säger att man kan göra saker för att undvika det vid vaginalt förlossning som att sätta igång det tidigare för att minska risken till att föda ett stort barn... oavsett så hoppas jag att de lyssnar på mig och bemöter min önskan om hur jag vill göra... Man ska bli lyssnad på oavsett vilken orsak man än har tycker jag. Själv hade jag önskat göra en vaginalt förlossning igen för trots den omfattande skadan så var det så otroligt coolt. Men vågar ändå inte riskera att gå sönder så igen...
Hurra! Bultande hjärta och 11 mm skumt litet spöke på ca 7+1. 7+3 trodde jag men gyn räknade annorlunda. Whatever!! Pyret finns och lever!! <3
Apropå snitt så skulle jag vilja göra det denna gång. Jag har redan börjat oroa mig för förlossningen och det ger mig skuldkänslor för att jag ska "jinxa" graviditeten. Som att om det inte är hjärtslag om 2 veckor så kommer det att bero på att jag är rädd för förlossningen. Helt sjukt att tänka så, jag vet.
I alla fall har jag fött barn innan och förlossningen gick väldigt snabbt och jag hann inte få bedövning av något slag. Det kommer jag säkert inte att hinna på en eventuell förlossning 2 heller då de brukar gå snabbare. Pga att det gick så snabbt så hann min kropp aldrig vänja sig gradvis vid smärtan. Jag blev dessutom klippt och syddes i en evighet efteråt. Min man tror att de höll på i minst 45 minuter. Över huvud taget så var min förlossning helt fruktansvärd, men på papperet så förlöpte allt "normalt". Så jag hoppas verkligen att jag kan få snitt om vi kommer så långt. Men, men... de är ju hårda på sånt så det är säkert kört.
Hej hej
Ja jag förstår inte varför jag ska hålla på med hjärnspöken för hela tiden.. visst det har ju inte blivit bättre av mina rosa /bruna små flytningar jag haft, men ändå. Vad jag vet än så länge så är jag ju faktiskt gravid, måste försöka landa i det och ta en dag i taget. Det känns som om man håller andan till vulet och ber så innerligt mycket för att man kan börja andas efter det besöket. Kram på dig! Vi SKA fixa det här!