• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Pusheen
    Sally Cinnamon skrev 2016-03-14 13:59:18 följande:

Hurra! Bultande hjärta och 11 mm skumt litet spöke på ca 7+1. 7+3 trodde jag men gyn räknade annorlunda. Whatever!! Pyret finns och lever!! <3

Åh så skönt! Grattis! :)
  • AnnaGus79
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-14 15:26:43 följande:

Man kan väl inte bara bestämma att man skall få kejsarsnitt?!? Skall ju finnas medicinskt skäl för det

Jo jag kan det men det beror på att jag är såpass gammal (37) och har 4 barn sen innan, sista förlossningen för 8 år sedan höll jag på att stryka med då inte moderkakan lossnade och efter det blev det stora bakteriella infektioner och på det också livmoderhalscancer, så jag steriliserades och koniserades :(

Det här kommer bli min nya mans och mitt första barn, vilket har kostat i runda slängar 120 tusen haha

Men vad är väl lite pengar mot ett barn :)
  • AnnaGus79
    jewel skrev 2016-03-14 16:10:01 följande:

Välkommen hit! Vad fantastiskt att lyckas efter så många försök!

Blir lite nyfiken när du skriver att du bestämt dig för snitt. Finns det någon speciell anledning? Jag fick snitt med min dotter pga förlossningsrädsla men jag fick kämpa mycket för att få det. Till slut blev det beviljat i vecka 37, fem dagar innan vattnet gick. Det var hemskt att gå så länge o inte veta hur det skulle bli. Denna gången hoppas jag att det ska gå lättare, men jag är redan nervös för att jag inte ska få snitt.

Tack!

Det låter inget vidare att behöva kämpa så för något som man har rättighet att få, hoppas verkligen du slipper det denna gång, men vad jag förstår så är det lättare när man blivit snittad förut, håller tummarna för dig och du har ju några månader på dig :)
  • Luniz

Hej!

Hoppar in här från en annan tråd, då jag fått plus på stickan! :) Grattis till alla er andra också!
    Är i v 7+3 idag och var idag även på mitt första VUL. Man såg ett tickande hjärta, och de tyckte att allt såg bra ut, förutom att det låg ca 1 vecka efter storleksmässigt. Har ni någon erfarenhet av detta? Hur stort har era foster varit vid VUL? Vårat foster låg i kanten på hinnsäcken, så hon kunde inte få till någon riktigt bra bild för att mäta. Den mätningen hon gjorde fick hon till ca 6,5 mm. Glömde fråga hur stort det borde vara, men någonstans runt 1 cm kanske?

Ska på nytt VUL nästa vecka. Glädjen i att se ett tickande hjärta är helt bortblåst. Nu känner jag bara oro och hopplöshet. Känns som att detta kommer att sluta i ett MF :/

• Amie77

Grattis, Luniz!

Jag förstår din oro, men har läst många exempel på att pyret vuxit ikapp på en vecka. Svårmätt och mycket som händer den tiden - det finns alla möjligheter i världen att det enda som händer är att du fått oroa dig i onödan. (Jag har ingen egen erfarenhet av detta dock.)

• Kajo

Idag va jag på kliniken och blev tömd på lite vätska pga överstimulering. Blev även sjukskriven i två veckor. Hon kunde inte se något än på vul avseende graviditeten, vilket jag va inställd på men ändå lite besviken. Men jag är ju bara i 4+3 idag. Ska dit på torsdag igen (4+6) tror ni man kan se något då? Usch vax nojig man är. Man vill bara se något!!

• Kajo

En fråga med, är det fler än jag som får grym mensvärk på kvällen?

• irrbloss_83
    Luniz skrev 2016-03-14 19:45:26 följande:

Hej!

Hoppar in här från en annan tråd, då jag fått plus på stickan! :) Grattis till alla er andra också!
    Är i v 7+3 idag och var idag även på mitt första VUL. Man såg ett tickande hjärta, och de tyckte att allt såg bra ut, förutom att det låg ca 1 vecka efter storleksmässigt. Har ni någon erfarenhet av detta? Hur stort har era foster varit vid VUL? Vårat foster låg i kanten på hinnsäcken, så hon kunde inte få till någon riktigt bra bild för att mäta. Den mätningen hon gjorde fick hon till ca 6,5 mm. Glömde fråga hur stort det borde vara, men någonstans runt 1 cm kanske?

Ska på nytt VUL nästa vecka. Glädjen i att se ett tickande hjärta är helt bortblåst. Nu känner jag bara oro och hopplöshet. Känns som att detta kommer att sluta i ett MF :/

Om hon hade svårt att mäta så kan det vara det också. 

Ultraljud är ju ganska lägeskänsligt på så vis, att kommer man inte precis mitt på utan lite snett så kan det se både större och mindre ut än det är och då kan mätningen bli lite fel. Det är mer känsligt i början också eftersom allt är mycket mycket mindre. 

Förstår att du är orolig, det hade jag också varit, men det finns andra förklaringar och det är inte kört! 
  • Kärlekövervinnerallt
    Kajo skrev 2016-03-14 19:55:50 följande:

En fråga med, är det fler än jag som får grym mensvärk på kvällen?

Yes. Har det från och till hela dagarna.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016