Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Hurra! Bultande hjärta och 11 mm skumt litet spöke på ca 7+1. 7+3 trodde jag men gyn räknade annorlunda. Whatever!! Pyret finns och lever!! <3
Man kan väl inte bara bestämma att man skall få kejsarsnitt?!? Skall ju finnas medicinskt skäl för det
Välkommen hit! Vad fantastiskt att lyckas efter så många försök!
Blir lite nyfiken när du skriver att du bestämt dig för snitt. Finns det någon speciell anledning? Jag fick snitt med min dotter pga förlossningsrädsla men jag fick kämpa mycket för att få det. Till slut blev det beviljat i vecka 37, fem dagar innan vattnet gick. Det var hemskt att gå så länge o inte veta hur det skulle bli. Denna gången hoppas jag att det ska gå lättare, men jag är redan nervös för att jag inte ska få snitt.
Hej!
Hoppar in här från en annan tråd, då jag fått plus på stickan! :) Grattis till alla er andra också!
Är i v 7+3 idag och var idag även på mitt första VUL. Man såg ett tickande hjärta, och de tyckte att allt såg bra ut, förutom att det låg ca 1 vecka efter storleksmässigt. Har ni någon erfarenhet av detta? Hur stort har era foster varit vid VUL? Vårat foster låg i kanten på hinnsäcken, så hon kunde inte få till någon riktigt bra bild för att mäta. Den mätningen hon gjorde fick hon till ca 6,5 mm. Glömde fråga hur stort det borde vara, men någonstans runt 1 cm kanske?
Ska på nytt VUL nästa vecka. Glädjen i att se ett tickande hjärta är helt bortblåst. Nu känner jag bara oro och hopplöshet. Känns som att detta kommer att sluta i ett MF :/
Grattis, Luniz!
Jag förstår din oro, men har läst många exempel på att pyret vuxit ikapp på en vecka. Svårmätt och mycket som händer den tiden - det finns alla möjligheter i världen att det enda som händer är att du fått oroa dig i onödan. (Jag har ingen egen erfarenhet av detta dock.)
Idag va jag på kliniken och blev tömd på lite vätska pga överstimulering. Blev även sjukskriven i två veckor. Hon kunde inte se något än på vul avseende graviditeten, vilket jag va inställd på men ändå lite besviken. Men jag är ju bara i 4+3 idag. Ska dit på torsdag igen (4+6) tror ni man kan se något då? Usch vax nojig man är. Man vill bara se något!!
En fråga med, är det fler än jag som får grym mensvärk på kvällen?
Hej!
Hoppar in här från en annan tråd, då jag fått plus på stickan! :) Grattis till alla er andra också!
Är i v 7+3 idag och var idag även på mitt första VUL. Man såg ett tickande hjärta, och de tyckte att allt såg bra ut, förutom att det låg ca 1 vecka efter storleksmässigt. Har ni någon erfarenhet av detta? Hur stort har era foster varit vid VUL? Vårat foster låg i kanten på hinnsäcken, så hon kunde inte få till någon riktigt bra bild för att mäta. Den mätningen hon gjorde fick hon till ca 6,5 mm. Glömde fråga hur stort det borde vara, men någonstans runt 1 cm kanske?
Ska på nytt VUL nästa vecka. Glädjen i att se ett tickande hjärta är helt bortblåst. Nu känner jag bara oro och hopplöshet. Känns som att detta kommer att sluta i ett MF :/
En fråga med, är det fler än jag som får grym mensvärk på kvällen?
Grattis till plus och tickande hjärtan tjejer!