• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Sajocawa
    Annnanym skrev 2016-03-22 07:13:48 följande:

Jaha... Hm, det vet jag faktiskt inte. Hon verkade så stressad att jag inte blev riktigt klok efter besöket. Var så nervös att jag inte tänkte på att ställa frågor... Skulle haft hälsosamtal idag, men hon sa såhär: "Jag tycker att vi bokar om hälsosamtalet så du inte går runt och blir för glad om något skulle gå fel". Tack för den... 

Hur kommer det sig att du också får göra ultraljud så tidigt också? Vet att de inte gjorde något sånt med min dotter, där gick jag privat för att få en liten tjuvkik kring vecka 8. Min dotter fyllde just två och jag känner som du, dagarna bara flyger iväg, det lät gå snabbare den här gången :) 

Men va... Så kan hon ju inte säga!! :o fy vad arg man blir på sånt, de som jobbar med människor på det här sättet måste ju kunna hålla humöret uppe och veta vad man ska säga och inte säga, och aldrig låta en dålig/stressad dag gå ut över patienten.

Jag bad om ett då jag fick MA förra graviditeten, så fick göra medicinsk abort i v. 11 fast fostret knappt hade tagit sig förbi vecka 6.. Vill inte behöva gå så länge i onödan igen.
    Gjorde heller aldrig något ul första graviditeten mer än RUL, tänkte aldrig ens på att det var ett alternativ då att gå och göra privat och kub ville jag inte göra heller... Känns som man visste så lite första graviditeten och man har lite mer kött på benen nu!
  • Flurriburr
    Anateresa skrev 2016-03-21 21:34:04 följande:

kul att se dig här, vet att vi hängt i några bim trådar tillsammans

Ja ett par stycken :) jättekul att kunna gå över till den här tråden istället! :D
  • Flurriburr

Hur gör man om man vill göra ett VUL? Går in i vecka 6 imorgon tror jag. Ska på sånt där samtal den 8 april. Så är långt kvar innan jag får veta något mer. Men vill ju liksom veta och se om det verkligen är på riktigt!

• Annkarask
    Flurriburr skrev 2016-03-22 08:36:32 följande:

Hur gör man om man vill göra ett VUL? Går in i vecka 6 imorgon tror jag. Ska på sånt där samtal den 8 april. Så är långt kvar innan jag får veta något mer. Men vill ju liksom veta och se om det verkligen är på riktigt!

Jag ringde och bokade ett tidigt UL som jag ska göra i vecka 8. Ringde en privat klinik så jag får gå dit utan remiss men får då betala 600kr men tycker det är lätt värt det :)
  • Sajocawa
    Flurriburr skrev 2016-03-22 08:36:32 följande:

Leta upp en privat klinik som gör ultraljud :)
    Tyvärr får man inte remisser för ultraljud om man inte har en riktigt bra anledning..
  • Flurriburr
    Sajocawa skrev 2016-03-22 08:51:27 följande:

Leta upp en privat klinik som gör ultraljud :)

Tyvärr får man inte remisser för ultraljud om man inte har en riktigt bra anledning..

Aha man måste alltså ha remiss av läkare för att få göra det? Annars är det inte förrän v 18 man får göra något antar jag. Har ju inte riktigt dom pengarna så får vänta :/
  • Let it Rain
    Flurriburr skrev 2016-03-22 09:01:23 följande:
    Aha man måste alltså ha remiss av läkare för att få göra det? Annars är det inte förrän v 18 man får göra något antar jag. Har ju inte riktigt dom pengarna så får vänta :/
    Bor du i Sthlm?
  • Let it Rain
    Annkarask skrev 2016-03-22 08:50:32 följande:
    Jag ringde och bokade ett tidigt UL som jag ska göra i vecka 8. Ringde en privat klinik så jag får gå dit utan remiss men får då betala 600kr men tycker det är lätt värt det :)
    Dyrt! Jag betalade bara 350 som för ett vanligt läkarbesök, men om jag hade frikort så hade det gått på det.

Annars är det väl bara att kräva en gynundersökning med VUL och ljuga om att man har ont i magen men inte nämna nåt om att man vet något om en graviditet. Såga att man misstänker cystor eller så. ;)
  • Flurriburr
    Let it Rain skrev 2016-03-22 09:02:27 följande:

Bor du i Sthlm?

Nä, Skutskär. Uppsala län, men gränsen vid Gävle
  • Let it Rain
    vanjastina skrev 2016-03-21 22:06:45 följande:
    Åh vad spännande med ultraljud!! Håll oss uppdaterade :D
    Ultraljudet gick bra och jag hade räknat rätt på veckan (BM som räknade åt mig tidigare hade således fel - I knew it!). 5+2 idag. Någon hjärtaktivitet såg vi inte än, men den såg ut exakt som förväntat och satt på rätt ställe. Jag känner mig nöjd. :)

I eftermiddag ska jag även berätta för killen, som inte anar nånting alls. Tidigare tjatade han om att han trodde att jag skulle bli gravid denna månad, så jag har köpt en t-shirt med texten "Told you so / sincerely, your intuition" son jag ska gå runt i och sedan överlämnar jag en "påskpresent", dvs en ask med ett medelstort nougatägg i som jag skrivit "lillpyret 6 veckor" på. :D :D
Svar på tråden BF november 2016