Annnanym skrev 2016-03-22 07:13:48 följande:
Jaha... Hm, det vet jag faktiskt inte. Hon verkade så stressad att jag inte blev riktigt klok efter besöket. Var så nervös att jag inte tänkte på att ställa frågor... Skulle haft hälsosamtal idag, men hon sa såhär: "Jag tycker att vi bokar om hälsosamtalet så du inte går runt och blir för glad om något skulle gå fel". Tack för den...
Hur kommer det sig att du också får göra ultraljud så tidigt också? Vet att de inte gjorde något sånt med min dotter, där gick jag privat för att få en liten tjuvkik kring vecka 8. Min dotter fyllde just två och jag känner som du, dagarna bara flyger iväg, det lät gå snabbare den här gången :)
Men va... Så kan hon ju inte säga!! :o fy vad arg man blir på sånt, de som jobbar med människor på det här sättet måste ju kunna hålla humöret uppe och veta vad man ska säga och inte säga, och aldrig låta en dålig/stressad dag gå ut över patienten.
Jag bad om ett då jag fick MA förra graviditeten, så fick göra medicinsk abort i v. 11 fast fostret knappt hade tagit sig förbi vecka 6.. Vill inte behöva gå så länge i onödan igen.
Gjorde heller aldrig något ul första graviditeten mer än RUL, tänkte aldrig ens på att det var ett alternativ då att gå och göra privat och kub ville jag inte göra heller... Känns som man visste så lite första graviditeten och man har lite mer kött på benen nu!