• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • nyckelpiga80
    Bell13 skrev 2016-03-21 06:03:58 följande:

Grattis. Hur mår du?

Tack så mycket. :) Det går upp och ner just nu, jag illamående varje morgon, som bara eskalerat dag för dag. Och brösten är båten ömma och svullna, funderar på att köpa en nattbh att sova i.

Mitt humör pendlar mellan glädje, lycka och oro för missfall. Jag vill så gärna att det skall gå bra. Men är så rädd att något ska vara fel.

Ska till BM för tidigt UL om 3 veckor, längtar så efter det besöket. :)
    BF November-16
  • Matl

Då har jag ringt MVC och bokat tid för inskrivning då.. Fick tid först för ett samtal den 7 April då jag är i vecka 8. Sen ska jag tillbaka nån vecka senare för "riktiga" inskrivningen med prover och sånt. Spännande Känns mer verkligt nu på nå sätt..

• vemorkarvänta
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-21 00:39:42 följande:

Precis. :)Delade denna glädjen med min familj i fredags, tidigt, men visste de skulle bli super glada !! Ångrar mig inte en sekund och då har man dem att prata om alla tankar som virvlar runt!

Förstår att det måste känts bra :), jag är lite rädd att jag skulle bli ännu mer orolig om jag berättade för fler än kanske bara 1, att man jinxar det typ. Men jag VILL ju :D
  • Tildakmaria

Någon som vet något om energidryck under graviditeten?

Läste att 300mg koffein om dagen går bra

Motsvarar 3 små koppar kaffe.

Jag dricker nocco för jag är före detta rökare, slutade i höstas och vågar mig inte på kaffe då jag alltid rökat till de. En nocco innehåller 180mg koffein och jag dricker en om dagen. Måste ha den för att orka.. Vågar man fortsätta?

• Anonym (!)

Man ska inte dricka energidrycker under graviditet står även på Noccos hemsida att det ej rekommenderas!

• mamalolo
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-20 20:56:39 följande:

Jag har själv haft missfall och förstår mycket av er oro. Men tänker tt det finns inget jag kan göra om det händer, och lika bra att vara positiv och glädjas för denna tiden. Skönare att tänka att man väntar barn än missfall :) Men vet att det är lättare sagt än gjort

Klokt sagt! Ska försöka njuta mer. :D
  • Bell13
    Tildakmaria skrev 2016-03-21 11:10:33 följande:

Någon som vet något om energidryck under graviditeten?

Läste att 300mg koffein om dagen går bra

Motsvarar 3 små koppar kaffe.

Jag dricker nocco för jag är före detta rökare, slutade i höstas och vågar mig inte på kaffe då jag alltid rökat till de. En nocco innehåller 180mg koffein och jag dricker en om dagen. Måste ha den för att orka.. Vågar man fortsätta?

Allt som inte ger kroppen näring osv tänker jag att jag undviker. Dricker 1 liten 0,5 dl kopp kaffe på morgonen det unnar jag mig men man bestämmer själv över sitt liv.
  • Flurriburr
    mamalolo skrev 2016-03-20 18:50:38 följande:

Tack för alla fina bilder på test! Nu känner jag mig aningen lugnare. Mitt från idag (BIM+1) ser ut ungefär som era - ungefär halva styrkan jämfört med kontrollstrecken. Hade fått för mig att jag borde ha fullt utslag idag. Jag får helt enkelt avvakta och se. Ta ett test till om 4-5 dagar och se om strecket är starkare. 

Bim -1 tror jag detta test. En vecka sen imorgon. Så ungefär 3+6 lär det varit
  • Flurriburr
    Matl skrev 2016-03-21 10:56:54 följande:

Då har jag ringt MVC och bokat tid för inskrivning då.. Fick tid först för ett samtal den 7 April då jag är i vecka 8. Sen ska jag tillbaka nån vecka senare för "riktiga" inskrivningen med prover och sånt. Spännande Känns mer verkligt nu på nå sätt..

Har jag gjort å :) ska på nå samtal 7 april, sen blir det inskrivning. Kunde inte längta mera! :D
  • Tildakmaria

Jag vet inte hur jag ska överleva utan min älskade nocco. Får höra med bm om jon har några råd när jag ska dit. Tack för svar.

Svar på tråden BF november 2016