• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Kärlekövervinnerallt

Jag har själv haft missfall och förstår mycket av er oro. Men tänker tt det finns inget jag kan göra om det händer, och lika bra att vara positiv och glädjas för denna tiden. Skönare att tänka att man väntar barn än missfall :) Men vet att det är lättare sagt än gjort

• vemorkarvänta
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-20 20:56:39 följande:

Jag har själv haft missfall och förstår mycket av er oro. Men tänker tt det finns inget jag kan göra om det händer, och lika bra att vara positiv och glädjas för denna tiden. Skönare att tänka att man väntar barn än missfall :) Men vet att det är lättare sagt än gjort

Jag har anammat det tankesättet faktiskt :).Man måste ju unna sig att få vara glad över det man lyckats med :), att man ens blir gravid är ju ett mirakel känns det som :D, med tanke på vad mycket är som ska klaffa ????
  • Kärlekövervinnerallt
    vemorkarvänta skrev 2016-03-20 21:32:37 följande:
    Jag har anammat det tankesättet faktiskt :).Man måste ju unna sig att få vara glad över det man lyckats med :), att man ens blir gravid är ju ett mirakel känns det som :D, med tanke på vad mycket är som ska klaffa ????
    Precis. :)
    Delade denna glädjen med min familj i fredags, tidigt, men visste de skulle bli super glada !! Ångrar mig inte en sekund och då har man dem att prata om alla tankar som virvlar runt!
  • nyckelpiga80

Hej på er alla.

Hänger på er tråd. Jag är i vecka 8, detta är vårt första barn.

Det är både spännande och nervöst och oroligt.

????????

BF November-16
  • Bell13
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-20 20:56:39 följande:

Du har helt rätt i det. Ska verkligen inte låta fel siffror på en plaststicka ta bort min glädje. Har plussat, är gravid och är glad över det
  • Bell13
    nyckelpiga80 skrev 2016-03-21 05:32:49 följande:

Hej på er alla.

Hänger på er tråd. Jag är i vecka 8, detta är vårt första barn.

Det är både spännande och nervöst och oroligt.

????????

BF November-16
    Grattis. Hur mår du?
  • vanjastina

Idag gick jag in i v 6, nu känns brösten ömma och illamåendet har faktiskt slagit till här på morgonen, underbart!!!!! :D Det låter ju helt sjukt stt jag är göad för det men det lugnar mig faktiskt något då jag hade 0 symptom när jag fick missfall.

• Let it Rain
    vanjastina skrev 2016-03-21 06:06:55 följande:

Idag gick jag in i v 6, nu känns brösten ömma och illamåendet har faktiskt slagit till här på morgonen, underbart!!!!! :D Det låter ju helt sjukt stt jag är göad för det men det lugnar mig faktiskt något då jag hade 0 symptom när jag fick missfall.

Skönt, jag förstår dig precis! Jag gick in i vecka 6 igår, men har ännu inga tydliga symptom tycker jag (varken illamående eller speciellt ömma bröst). Känner möjligen lite ömt om jag knådar brösten ordentligt, men endast då. Däremot är jag dunderförkyld, alltså så pass att jag blir hemma sängliggande idag för att kurera mig. Det har inte hänt på 12 år, så visst är väl det att betrakta som ett graviditetstecken iaf (nedsatt immunförsvar).
  • Anonym (maja)

Igår hade jag en sån där dag då jag inte kände nått..de var hemskt.. från att knappt kunna RÖRa mig pga illamående vissa dagar,humör överallt & bröt så ömma..så kände jag ingenting..fixk panik typ

Sen när de kom en ljusrosa skiftning när ka torka mig höll ja på att bryta ihop..allt har känts så bra denna gången mot när ja fick missfall v12, dock avstannat v.10.. Idag mår jag illa igen & har värk i magen & ömma bröst igen.. har inte kommit nått mer när ja torkar mig.. ska på vul på ons för kontroll,är i v.7

Hoppas så innerligt att det finns något där inne nu denna gång ! God morgon förresten , hoppas ni mår bra :)

• Bell13
    Anonym (maja) skrev 2016-03-21 06:19:18 följande:

Igår hade jag en sån där dag då jag inte kände nått..de var hemskt.. från att knappt kunna RÖRa mig pga illamående vissa dagar,humör överallt & bröt så ömma..så kände jag ingenting..fixk panik typ

Sen när de kom en ljusrosa skiftning när ka torka mig höll ja på att bryta ihop..allt har känts så bra denna gången mot när ja fick missfall v12, dock avstannat v.10.. Idag mår jag illa igen & har värk i magen & ömma bröst igen.. har inte kommit nått mer när ja torkar mig.. ska på vul på ons för kontroll,är i v.7

Hoppas så innerligt att det finns något där inne nu denna gång ! God morgon förresten , hoppas ni mår bra :)

Hej, håller tummarna för att allt är bra. Har symptom kommit tillbaka så är ju det lovande.
Svar på tråden BF november 2016