• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • vanjastina
    monn skrev 2016-03-21 17:28:39 följande:

Haha jag är också otålig som bara den! Har du koll på när du hade ägglossning? Har du det är det ju mer troligt att det stämmer. Jag tror min app räknar på ägglossning cd14, jag brukar ha 17, och menscykel 28 dagar, jag har 31, så jag hamnade nog lite efter :) uppdatera gärna! Spännande att se hur det går för oss! Jag har börjat må riktigt illa idag :(

Jag har gått efter mina ÄL-flytningar denna gång och är 90 procent säker på att den var den 29 februari, dvs för 21 dagar sedan. Jag fick ett missfall 4 februari så jag kan inte räkna som om det vore en vanlig cykel (för den brukar vara på sisådär 26 dagar och det blir helknasigt nu)..

Men som sagt är jag inte helt 100, men på 4+3 fick jag väldigt starkt på rfsu samt 2-3 på digitalt så jag har goda förhoppningar om att det ska visa 3+ snart ;)

Jag har också börjat må illa idag, är trött och superblödig dessutom, gråter för allt ;p Men det är skönt att ha lite symptom nu tycker jag!! :D
  • Flurriburr

Tog just ett test från testlagret som visade positivt oxå. Testade med Apoteksgruppens innan som oxå sa positivt visserligen, men jag kan verkligen inte tro det är sant! Starkt var det med så hoppas bebisen vill hålla sej kvar i magen <3

• monn

Tror vi klarar oss allihop, jag försöker vara positiv :)

Bell13 skrev 2016-03-21 17:38:38 följande:

Samma här. Tänker testa på 6+1 på torsdag. Hoppas att det gått över till 3+ då. Skönt att det är fler som fortfarande står på 2-3 känns inte lika läskigt då.

• monn

Ja det är faktiskt skönt att ha symptom, även om man mår rått pissigt :) beklagar ditt missfall! Vi håller tummarna för oss :)

vanjastina skrev 2016-03-21 17:39:52 följande:

Jag har gått efter mina ÄL-flytningar denna gång och är 90 procent säker på att den var den 29 februari, dvs för 21 dagar sedan. Jag fick ett missfall 4 februari så jag kan inte räkna som om det vore en vanlig cykel (för den brukar vara på sisådär 26 dagar och det blir helknasigt nu)..

Men som sagt är jag inte helt 100, men på 4+3 fick jag väldigt starkt på rfsu samt 2-3 på digitalt så jag har goda förhoppningar om att det ska visa 3+ snart ;)

Jag har också börjat må illa idag, är trött och superblödig dessutom, gråter för allt ;p Men det är skönt att ha lite symptom nu tycker jag!! :D

• RapidAngel
    Let it Rain skrev 2016-03-21 06:16:59 följande:
    Skönt, jag förstår dig precis! Jag gick in i vecka 6 igår, men har ännu inga tydliga symptom tycker jag (varken illamående eller speciellt ömma bröst). Känner möjligen lite ömt om jag knådar brösten ordentligt, men endast då. Däremot är jag dunderförkyld, alltså så pass att jag blir hemma sängliggande idag för att kurera mig. Det har inte hänt på 12 år, så visst är väl det att betrakta som ett graviditetstecken iaf (nedsatt immunförsvar).
    Är det sant? Jag kan sätta copy paste på dina symptom! Är det sant att man får sämre immunförsvar? Det känns ju som att kroppen satsar allt på plutten i magen:)

Men jag har också börjat må riktigt illa. Det känns som att någon har pressat ner en melon i magsäcken (och det ser ut så också) det är liksom helt uppsmällt i magen. Inte så att jag inte kan äta, utan mer som att jag har druckit 2 liter Coca-Cola med kolsyra och. Inte rapat....inte så angenämt men uthärdligt.
  • Bell13
    monn skrev 2016-03-21 18:04:52 följande:

Tror vi klarar oss allihop, jag försöker vara positiv :)

Jag tror ju med att vi klarar oss allihop har läst mycket om cb digitalt och är mycket lugnare. Verkar som det är vanligast att få 3+ när man passerat 6+0 har ju alltid tänkt att jag borde fått det nu för jag är i 6:e veckan. Får jag inte 3+ på torsdag kommer jag ringa mama Mia och fråga efter min förra bm och be om ett vul samma dag för att ha en lugn och skön påsk
  • Let it Rain
    RapidAngel skrev 2016-03-21 19:46:24 följande:
    Är det sant? Jag kan sätta copy paste på dina symptom! Är det sant att man får sämre immunförsvar? Det känns ju som att kroppen satsar allt på plutten i magen:)

Men jag har också börjat må riktigt illa. Det känns som att någon har pressat ner en melon i magsäcken (och det ser ut så också) det är liksom helt uppsmällt i magen. Inte så att jag inte kan äta, utan mer som att jag har druckit 2 liter Coca-Cola med kolsyra och. Inte rapat....inte så angenämt men uthärdligt.
    Jepp, immunförsvaret ska tydligen bli riktigt nedsatt för att mamman inte ska stöta bort fostret. Det är bara att acceptera. ;) Läste dock att det inte kan ta skada av det, vilket iaf är positivt.

Du ligger väl ungefär 1,5 vecka före mig eller nåt sånt? Det syns nada på mig än så länge. Jag tittade på min mage i spegeln igår kväll och konstaterade att det skulle vara skrattretande om jag lade upp en magbild i den där FB-gruppen där flera postat sina, för jag ser inte det minsta uppsvälld ut - tvärtom, bara platt. Jag känner dock att livmodern är lite större än vanligt om jag placerar handen där utanpå, men det är inte synligt för ögat. Ska dock gå och göra det där ultraljudet imorgon bitti, så jag hoppas få något svar då. V. 5+2 imorgon. Killen dyker också upp på eftermiddagen, så han ska få sig en rejäl överraskning. :D

Jag var förresten lite uppsvälld precis i början, men det lade sig sedan. Det kan ev bero på att jag köpte probiotika som jag petat i mig två ggr om dagen (det ska tydligen förebygga allergier). Rekommenderas!
  • Anateresa
    Flurriburr skrev 2016-03-21 18:00:36 följande:

Tog just ett test från testlagret som visade positivt oxå. Testade med Apoteksgruppens innan som oxå sa positivt visserligen, men jag kan verkligen inte tro det är sant! Starkt var det med så hoppas bebisen vill hålla sej kvar i magen <3

kul att se dig här, vet att vi hängt i några bim trådar tillsammans
  • RapidAngel
    Let it Rain skrev 2016-03-21 20:14:41 följande:
    Jepp, immunförsvaret ska tydligen bli riktigt nedsatt för att mamman inte ska stöta bort fostret. Det är bara att acceptera. ;) Läste dock att det inte kan ta skada av det, vilket iaf är positivt.

Du ligger väl ungefär 1,5 vecka före mig eller nåt sånt? Det syns nada på mig än så länge. Jag tittade på min mage i spegeln igår kväll och konstaterade att det skulle vara skrattretande om jag lade upp en magbild i den där FB-gruppen där flera postat sina, för jag ser inte det minsta uppsvälld ut - tvärtom, bara platt. Jag känner dock att livmodern är lite större än vanligt om jag placerar handen där utanpå, men det är inte synligt för ögat. Ska dock gå och göra det där ultraljudet imorgon bitti, så jag hoppas få något svar då. V. 5+2 imorgon. Killen dyker också upp på eftermiddagen, så han ska få sig en rejäl överraskning. :D

Jag var förresten lite uppsvälld precis i början, men det lade sig sedan. Det kan ev bero på att jag köpte probiotika som jag petat i mig två ggr om dagen (det ska tydligen förebygga allergier). Rekommenderas!
    Ah! Logiskt! Jag är liksom ALDRIG sjuk och nu har det vart storförkylning i flera dagar! Usch va trist det är! Sen fryser jag HELA tiden! Har du någon bra förklaring på det? Allra mest när jag är trött (vilket är ofta).

GUUUUU SÅÅÅ SPÄÄÄNNANDEEEE!!! Två stora händelser imorgon! Du kommer ju se jättemycket på 5+2, kanske inte ett hjärta men hur stor, var det sitter och hur det ser ut. Din kille kommer ju att ramla av stolen:) skönt, då kan ni ha normallånga samtal igen:)

Mamma kommer ju också imorgon (stor dag!) och jag gör ett nytt VUL på onsdag. Då kommer jag att vara i 6+6. Räknar du efter BMs siffror eller dina egna? Jag ställde om apparna så jag tror jag är längre fram eg.
  • vanjastina
    Let it Rain skrev 2016-03-21 20:14:41 följande:

Åh vad spännande med ultraljud!! Håll oss uppdaterade :D
Svar på tråden BF november 2016