• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Let it Rain
    Flurriburr skrev 2016-03-22 12:33:23 följande:
    En hemlig grupp, betyder det att ingen annan av mina vänner kan se att jag är medlem i det? Hoppas det, då ingen ska veta än :o
    Precis. :) Vi känner nog alla likadant när det gäller den saken.
  • Esls
    Let it Rain skrev 2016-03-22 12:29:27 följande:
    PM. ;)
    Hmm jag har försökt svara dig men vet inte om det gick?
  • Flurriburr
    Let it Rain skrev 2016-03-22 12:38:29 följande:

Precis. :) Vi känner nog alla likadant när det gäller den saken.

Ah vad bra, blir jobbigt om folk börjar fråga redan när man inte ens har pratat med mvc än :/ men då är det ju lugnt!
  • RapidAngel
    Let it Rain skrev 2016-03-22 09:20:01 följande:
    Ultraljudet gick bra och jag hade räknat rätt på veckan (BM som räknade åt mig tidigare hade således fel - I knew it!). 5+2 idag. Någon hjärtaktivitet såg vi inte än, men den såg ut exakt som förväntat och satt på rätt ställe. Jag känner mig nöjd. :)

I eftermiddag ska jag även berätta för killen, som inte anar nånting alls. Tidigare tjatade han om att han trodde att jag skulle bli gravid denna månad, så jag har köpt en t-shirt med texten "Told you so / sincerely, your intuition" son jag ska gå runt i och sedan överlämnar jag en "påskpresent", dvs en ask med ett medelstort nougatägg i som jag skrivit "lillpyret 6 veckor" på. :D :D
    Hurra!!!! Visste väl att du hade räknat rätt! Jag tror också jag är längre än Vad hon sa men whatever! Så coolt!! Visst är det kul att se? Bokade du in någon ny tid? Fick du veta antal mm?

Lycka till i em!!! Håll oss uppdaterade!!
  • Let it Rain
    RapidAngel skrev 2016-03-22 12:55:18 följande:
    Hurra!!!! Visste väl att du hade räknat rätt! Jag tror också jag är längre än Vad hon sa men whatever! Så coolt!! Visst är det kul att se? Bokade du in någon ny tid? Fick du veta antal mm?

Lycka till i em!!! Håll oss uppdaterade!!
    Nope, ingen ny tid, men om jag vill komma tillbaka men killen om några veckor var jag välkommen sa han. :)

Det var bara en liten krabat, men det är jag väldigt nöjd med. Hade nog fått en smärre chock om det visat sig vara tvillingar därinne, haha. Du ser förresten mitt VUL i FB-gruppen. La in bilden i morse. :) Helt underbart!
  • Bell13

Alltså fattar ingenting
    Blöder lite nu typ som slem. Kan detta stämma?

• vanjastina
    Bell13 skrev 2016-03-22 13:42:44 följande:

Alltså fattar ingenting

Har du gått över 6+0 nu? Kan ju vara en helt ofarlig blödning, är det rödaktigt eller brunt? En brunblandad flytning t ex tyder på gammalt blod och då brukar man säga att det inte är någon fara!
  • Bell13
    vanjastina skrev 2016-03-22 14:32:50 följande:
    Har du gått över 6+0 nu? Kan ju vara en helt ofarlig blödning, är det rödaktigt eller brunt? En brunblandad flytning t ex tyder på gammalt blod och då brukar man säga att det inte är någon fara!
    Är 6+0 idag och ja det är brunt/mörkrött.
  • Matl
    Bell13 skrev 2016-03-22 13:42:44 följande:

Alltså fattar ingenting

Hmmm borde väl inte visa rätt i veckor där om det är någon fara tycker man? Men förstår att du är orolig...kontakta nån akutgyn eller så....för att se hur det ser ut. Hoppas verkligen att det inte är någon fara utan bara är en ofarlig blödning p.g.a något annat! Kram <3
Svar på tråden BF november 2016