• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • vanjastina
    Bell13 skrev 2016-03-22 14:35:02 följande:
    Är 6+0 idag och ja det är brunt/mörkrött.
    Jag hade nog kontaktat gyn och bett att få komma på koll för att få veta hur det står till, jag håller alla tummar och tår för dig!!
  • Bell13
    Matl skrev 2016-03-22 14:46:50 följande:
    Hmmm borde väl inte visa rätt i veckor där om det är någon fara tycker man? Men förstår att du är orolig...kontakta nån akutgyn eller så....för att se hur det ser ut. Hoppas verkligen att det inte är någon fara utan bara är en ofarlig blödning p.g.a något annat! Kram <3
    Veckorna bör väl inte öka om graviditeten stannat? Det är det som är konstigt tycker jag.
  • vemorkarvänta
    Let it Rain skrev 2016-03-22 12:38:29 följande:

Precis. :) Vi känner nog alla likadant när det gäller den saken.

Jag vill också vara med i gruppen :)
  • Bell13
    vanjastina skrev 2016-03-22 15:08:30 följande:
    Jag hade nog kontaktat gyn och bett att få komma på koll för att få veta hur det står till, jag håller alla tummar och tår för dig!!
    Tänker att om blödningen inte stannat av till imorgon så ringer jag gyn och frågar efter tid för vul. Åker nog inte in till gynakuten nu. Har aldrig blött om det inte blivit missfall men då ökade inte veckorna från 1-2 heller och nu vet jag att det var 2-3 v igår och 3+ nu på eftermiddagen. Hoppas på det bästa.
  • Matl
    Bell13 skrev 2016-03-22 15:20:53 följande:

Veckorna bör väl inte öka om graviditeten stannat? Det är det som är konstigt tycker jag.

Nej precis det jag menar oxå, att det borde ju inte öka om det är något fel liksom.. Men kolla hos gyn hur det ser ut tycker jag! Inge roligt att gå runt och oroa sig ju.. Håller tummarna för dig!
  • Matl
    Bell13 skrev 2016-03-22 15:20:53 följande:

Nej precis det jag menar oxå, att det borde ju inte öka om det är något fel liksom.. Men kolla hos gyn hur det ser ut tycker jag! Inge roligt att gå runt och oroa sig ju.. Håller tummarna för dig!
  • Bell13
    Matl skrev 2016-03-22 15:38:20 följande:
    Tycker inte det jag heller men avvaktar till imorgon och ser om det stannar av. Är lite mer rödaktigt nu men avvaktar som sagt och håller modet uppe tack vare det 3+ jag fick på testet.
  • Hilda86
    Bell13 skrev 2016-03-22 13:42:44 följande:

Alltså fattar ingenting

Blöder lite nu typ som slem. Kan detta stämma?

Jag har ju blött varje dag i en och en halv vecka, både brunt och rosa. Idag på vul så såg vi ett litet foster med tickande hjärta, däremot en vecka mindre än vi trodde, v 6 ist för 7. Så blödning behöver inte betyda något :) Sedan är det ju inga garantier för fortsättningen såklart men jag är nöjd just nu :)
  • Bell13
    Hilda86 skrev 2016-03-22 16:45:00 följande:
    Jag har ju blött varje dag i en och en halv vecka, både brunt och rosa. Idag på vul så såg vi ett litet foster med tickande hjärta, däremot en vecka mindre än vi trodde, v 6 ist för 7. Så blödning behöver inte betyda något :) Sedan är det ju inga garantier för fortsättningen såklart men jag är nöjd just nu :)
    Så alltså färskt blod med?
  • Lurefix
    Hilda86 skrev 2016-03-22 16:45:00 följande:

Vad kul för dig! :)
Svar på tråden BF november 2016