• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Flurriburr

Vecka 5 (4+5) nu och imorgon är en vecka sen jag plussade. Jag tror fortfarande inte på det. Köpte ett nytt test från testlagret som borde komma idag. Enda tecknen jag har är lite ont i magen (mensvärkliknande blandat med hunger). Humöret har varit sisådär. Nu börjar jag känna pyttelite illamående efter jag ätit och brösten börjar bli litelite ömma.

Jag hoppas hoppas verkligen det går hela vägen, vi vill så gärna ha denna lilla prick, längst så mycket <3 ska på samtal hos mvc 7 april och sen blir det inskrivning. Tiden kan ju inte gå långsammare!

• Matl
    Flurriburr skrev 2016-03-21 12:29:13 följande:

Har jag gjort å :) ska på nå samtal 7 april, sen blir det inskrivning. Kunde inte längta mera! :D

Vad kul, samma dag som mig då! Ja jag längtar jag oxå
  • Helen3

Plussade imorse!! Andra barnet, har en dotter född hösten -12. Helt galet att det är på riktigt! Andra försöket så känns lite overkligt. Har bf 29/11 så kanske blir en december bebis, vi får se.
  • MiniMe1

Hej! Jag hoppar in här med er. Är gravid v7 (6+5) och har inte vågat skriva här förrän nu. Har tidigare haft utomkveds och vi har gjort 2 ivf färsk försök och 1 frysförsök. Nu på andra färskförsöket tog det sig! Idag har vi även gjort tidigt ultraljud och fick se hjärtat slå på vårt lilla pyre!

• vanjastina

Ni som testat med digitalt, när har ni fått 3+? Jag tänkte testa på torsdag i v 5+3, det har då gått en vecka sedan mitt 2-3 veckor.

• Emmissara
    vanjastina skrev 2016-03-21 15:38:40 följande:

Ni som testat med digitalt, när har ni fått 3+? Jag tänkte testa på torsdag i v 5+3, det har då gått en vecka sedan mitt 2-3 veckor.

jag testade med digitalt när ja va i v5+3 och fick 3+
  • monn

Jag testade en vecka efter jag fått 2-3 och fick inte 3+. Känner mig väldigt gravid så är inte orolig, men man vill se det! Vänta tills du är åtminstone 6+0 skulle jag säga :) så du inte blir besviken och orolig i onödan :)

vanjastina skrev 2016-03-21 15:38:40 följande:

• vanjastina
    monn skrev 2016-03-21 15:43:38 följande:

Jag testade en vecka efter jag fått 2-3 och fick inte 3+. Känner mig väldigt gravid så är inte orolig, men man vill se det! Vänta tills du är åtminstone 6+0 skulle jag säga :) så du inte blir besviken och orolig i onödan :)

Nja jag är för otålig så jag kommer testa i 5+3, men samtidigt kommer jag tänka på att det KAN vara för tidigt helt klart och inte oroa mig, då får jag testa efter 6+0 som du säger!
  • monn

Haha jag är också otålig som bara den! Har du koll på när du hade ägglossning? Har du det är det ju mer troligt att det stämmer. Jag tror min app räknar på ägglossning cd14, jag brukar ha 17, och menscykel 28 dagar, jag har 31, så jag hamnade nog lite efter :) uppdatera gärna! Spännande att se hur det går för oss! Jag har börjat må riktigt illa idag :(

vanjastina skrev 2016-03-21 16:39:53 följande:

Nja jag är för otålig så jag kommer testa i 5+3, men samtidigt kommer jag tänka på att det KAN vara för tidigt helt klart och inte oroa mig, då får jag testa efter 6+0 som du säger!

• Bell13
    monn skrev 2016-03-21 15:43:38 följande:

Samma här. Tänker testa på 6+1 på torsdag. Hoppas att det gått över till 3+ då. Skönt att det är fler som fortfarande står på 2-3 känns inte lika läskigt då.
Svar på tråden BF november 2016