• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Lurefix

Angående clearblue digital med veckoindikator kan jag säga att ni absolut inte ska lita på dem!!

Jag testade 10 dagar efter jag fick 2-3 och fick fortfarande 2-3 jag bröt ihop och grät för enligt bf var jag i vecka 6+ har suttit och mått så dåligt i en vecka nu och befarat det värsta och inte känt symptom osv osv.. Var på återkontroll Idag på VUL för tidigare blödning och magvärk och hade befarat det värsta..

Jag fick istället mötas av ett starkt hjärtljud och en liten böna som vuxit normalt enligt läkare och HCG låg också i kurvan för mina veckor så det vara med glädjetårar jag lämnade kliniken idag. Blir mitt första barn efter många års kämpande. Är så lycklig just nu och vill bara ge hopp till er som sitter i samma båt. Nu hoppas vi det går hela vägen :)

• Let it Rain
    RapidAngel skrev 2016-03-21 21:48:28 följande:
    Ah! Logiskt! Jag är liksom ALDRIG sjuk och nu har det vart storförkylning i flera dagar! Usch va trist det är! Sen fryser jag HELA tiden! Har du någon bra förklaring på det? Allra mest när jag är trött (vilket är ofta).

GUUUUU SÅÅÅ SPÄÄÄNNANDEEEE!!! Två stora händelser imorgon! Du kommer ju se jättemycket på 5+2, kanske inte ett hjärta men hur stor, var det sitter och hur det ser ut. Din kille kommer ju att ramla av stolen:) skönt, då kan ni ha normallånga samtal igen:)

Mamma kommer ju också imorgon (stor dag!) och jag gör ett nytt VUL på onsdag. Då kommer jag att vara i 6+6. Räknar du efter BMs siffror eller dina egna? Jag ställde om apparna så jag tror jag är längre fram eg.
    Jag fryser också, konstant ska tilläggas! TSH (reglerar sköldkörtelhormon) brukar ju höjas något under graviditet, vilket gör ämnesomsättningen långsammare - detta kan vara en förklaring till att vi lättare fryser.

Jag hoppas på att jag får se mycket! Är dock dödligt nervös eftersom jag som sagt har så få symptom och inte känner mig gravid. :/

Jag går efter mina egna siffror eftersom jag vet när jag hade min ÄL förra månaden pga testerna. Då känns det dumt att utgå ifrån något jag vet inte stämmer.

Lycka till imorgon!
  • Hilda86
    Lurefix skrev 2016-03-21 22:08:02 följande:

Angående clearblue digital med veckoindikator kan jag säga att ni absolut inte ska lita på dem!!

Jag testade 10 dagar efter jag fick 2-3 och fick fortfarande 2-3 jag bröt ihop och grät för enligt bf var jag i vecka 6+ har suttit och mått så dåligt i en vecka nu och befarat det värsta och inte känt symptom osv osv.. Var på återkontroll Idag på VUL för tidigare blödning och magvärk och hade befarat det värsta..

Jag fick istället mötas av ett starkt hjärtljud och en liten böna som vuxit normalt enligt läkare och HCG låg också i kurvan för mina veckor så det vara med glädjetårar jag lämnade kliniken idag. Blir mitt första barn efter många års kämpande. Är så lycklig just nu och vill bara ge hopp till er som sitter i samma båt. Nu hoppas vi det går hela vägen :)

Åh nu gav du mig lite hopp att clearbluetestet inte alltid stämmer, trots blödning och värk!! Ska på vul imorgon och känner nu att det finns en gnutta hopp ändå
  • Lurefix
    Hilda86 skrev 2016-03-21 22:35:48 följande:

Åh nu gav du mig lite hopp att clearbluetestet inte alltid stämmer, trots blödning och värk!! Ska på vul imorgon och känner nu att det finns en gnutta hopp ändå

Kan tillägga att jag testade mig senast i torsdags och idag sa läkaren att allt såg normalt ut och överrensstämmer med tidsskedet. Jag har verkligen mått dåligt innan har inte kunnat jobba äta sova och bara googlat och läst befarat det värsta läst kring testen och många säger ju samma men självklart tar man ju bara till sig skräckexempelna. Jag kan även tillägga att jag plussade innan bim så jag vet inte varför det ej gett utslag men som sagt håll modet uppe :)
  • Hilda86
    Lurefix skrev 2016-03-21 22:46:59 följande:

Kan tillägga att jag testade mig senast i torsdags och idag sa läkaren att allt såg normalt ut och överrensstämmer med tidsskedet. Jag har verkligen mått dåligt innan har inte kunnat jobba äta sova och bara googlat och läst befarat det värsta läst kring testen och många säger ju samma men självklart tar man ju bara till sig skräckexempelna. Jag kan även tillägga att jag plussade innan bim så jag vet inte varför det ej gett utslag men som sagt håll modet uppe :)

Man kanske ska hålla sig till andra test som inte visar veckor egentligen för att slippa all stress. Samma här, har inte fått mkt gjort i helgen, förutom att slå världsrekord i googlesökningar... Skönt att få veta imorgon iaf och att få höra att det kan gå bra!! :)
  • Bell13
    Hilda86 skrev 2016-03-21 22:35:48 följande:
    Fick lite rosa på pappret nu och det brukar ju betyda att det är kört för min del hur var det för dig kom det riktigt blod eller var det bara som blodblandat slem/flytning?
  • vanjastina
    Bell13 skrev 2016-03-22 05:57:28 följande:
    Fick lite rosa på pappret nu och det brukar ju betyda att det är kört för min del hur var det för dig kom det riktigt blod eller var det bara som blodblandat slem/flytning?
    Håller tummarna för att det är en helt ofarlig blödning. Jag blödde till och från när jag var gravid med dottern men allt gick bra ändå.
  • vanjastina

Här har graviditetsillamåendet verkligen slagit till. Kräktes imorse, och nu gruvar jag mig för hur det ska gå på jobbet. Man vill ju inte att någon ska märka än!!

• Bell13
    vanjastina skrev 2016-03-22 06:05:48 följande:
    Håller tummarna för att det är en helt ofarlig blödning. Jag blödde till och från när jag var gravid med dottern men allt gick bra ändå.
    Är inget blod utan var som rosa på pappret. Är väldigt torr i slemhinnorna känner jag för det svider lite när jag kissar. Har totalt kissat 4 ggr sen 5.30 och de tre senaste kom det inget. Mina missfall har börjat så här så är rädd.
Svar på tråden BF november 2016