RapidAngel skrev 2016-03-21 21:48:28 följande:
Ah! Logiskt! Jag är liksom ALDRIG sjuk och nu har det vart storförkylning i flera dagar! Usch va trist det är! Sen fryser jag HELA tiden! Har du någon bra förklaring på det? Allra mest när jag är trött (vilket är ofta).
GUUUUU SÅÅÅ SPÄÄÄNNANDEEEE!!! Två stora händelser imorgon! Du kommer ju se jättemycket på 5+2, kanske inte ett hjärta men hur stor, var det sitter och hur det ser ut. Din kille kommer ju att ramla av stolen:) skönt, då kan ni ha normallånga samtal igen:)
Mamma kommer ju också imorgon (stor dag!) och jag gör ett nytt VUL på onsdag. Då kommer jag att vara i 6+6. Räknar du efter BMs siffror eller dina egna? Jag ställde om apparna så jag tror jag är längre fram eg.
Jag fryser också, konstant ska tilläggas! TSH (reglerar sköldkörtelhormon) brukar ju höjas något under graviditet, vilket gör ämnesomsättningen långsammare - detta kan vara en förklaring till att vi lättare fryser.
Jag hoppas på att jag får se mycket! Är dock dödligt nervös eftersom jag som sagt har så få symptom och inte känner mig gravid. :/
Jag går efter mina egna siffror eftersom jag vet när jag hade min ÄL förra månaden pga testerna. Då känns det dumt att utgå ifrån något jag vet inte stämmer.
Lycka till imorgon!