Let it Rain skrev 2016-03-22 09:20:01 följande:
Ultraljudet gick bra och jag hade räknat rätt på veckan (BM som räknade åt mig tidigare hade således fel - I knew it!). 5+2 idag. Någon hjärtaktivitet såg vi inte än, men den såg ut exakt som förväntat och satt på rätt ställe. Jag känner mig nöjd. :)
I eftermiddag ska jag även berätta för killen, som inte anar nånting alls. Tidigare tjatade han om att han trodde att jag skulle bli gravid denna månad, så jag har köpt en t-shirt med texten "Told you so / sincerely, your intuition" son jag ska gå runt i och sedan överlämnar jag en "påskpresent", dvs en ask med ett medelstort nougatägg i som jag skrivit "lillpyret 6 veckor" på. :D :D
Får jag fråga dig hur det såg ut? Jag gjorde ett ultraljud igår i vecka 5+4 och barnmorskan var så stressad att jag gick därifrån inte ett dugg lugnare än innan... Hon sa att "ja, det är en tidig graviditet. Jag tycker att vi bokar om ditt hälsosamtal så du slipper bli besviken om det inte går vägen"... Vilket får mig att tro att något inte såg normalt ut, men det borde hon ju sagt...? Det var bara en mörk liten klump på ultraljudet... Å andra sidan, vecka 6... det är inte så långt...