• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Let it Rain
    Bell13 skrev 2016-03-22 06:13:31 följande:
    Är inget blod utan var som rosa på pappret. Är väldigt torr i slemhinnorna känner jag för det svider lite när jag kissar. Har totalt kissat 4 ggr sen 5.30 och de tre senaste kom det inget. Mina missfall har börjat så här så är rädd.
    Ta inte ut något i förskott nu, för det KAN ju vara en UVI eller bara sköra slemhinnor också. Kram!
  • Annnanym

Gick in för att se om det fanns någon sådan här tråd och jäklar, vad inlägg det var! Kul! 

Hej!

Jag är 28 år, bor norr om Stockholm och plussade för två veckor sedan. Har en dotter sedan tidigare som är född i mars 2014. Då jag haft blödningar under några dagar fick jag göra ett ultraljud igår, och det verkar stämma som jag trodde att jag är i vecka 6 (5+4). Syntes ju inte mycket, då det är så tidigt. En mörk liten böna, 9,9 mm lång. Vilket inte alls motsvarar hur jag känner mig, svullen och ser redan gravid ut... Ytterligare ett ultraljud om två veckor för att se så pyret växer som det ska. 

• Sajocawa
    Annnanym skrev 2016-03-22 06:33:42 följande:

Gick in för att se om det fanns någon sådan här tråd och jäklar, vad inlägg det var! Kul! 

Hej!

Jag är 28 år, bor norr om Stockholm och plussade för två veckor sedan. Har en dotter sedan tidigare som är född i mars 2014. Då jag haft blödningar under några dagar fick jag göra ett ultraljud igår, och det verkar stämma som jag trodde att jag är i vecka 6 (5+4). Syntes ju inte mycket, då det är så tidigt. En mörk liten böna, 9,9 mm lång. Vilket inte alls motsvarar hur jag känner mig, svullen och ser redan gravid ut... Ytterligare ett ultraljud om två veckor för att se så pyret växer som det ska. 

Grattis!
    Vad mysigt med ultraljud och skönt att det var något därinne trots blödningar, jag känner många som haft många blödningar igenom hela graviditeterna...
    Såg dom hur stor (liten) bebis var? :)

Känner igen det där med svullen.. Sen någon dag sen har magen bara exploderat så jag måste ha uppknäppta byxor i skolan då vi har speciella arbetskläder.. Får de hur det blir där, kan ju inte byta storlek på byxorna en gång i månaden..
  • Lurefix
    Bell13 skrev 2016-03-22 05:57:28 följande:

Fick lite rosa på pappret nu och det brukar ju betyda att det är kört för min del hur var det för dig kom det riktigt blod eller var det bara som blodblandat slem/flytning?

Jag hade också så i flera dagar men min läkare misstänkte sköra slemhinnor från urinvägarna och sedan sa hon att man kan få så i början för vissa delar av slemhinnan har inte vuxit igen ordentligt så det behöver inte alltid vara dåligt utgångsläge, och jag fick ju se min lilla bönas hjärta igår :) vill skänka dig hopp!
  • Annnanym
    Sajocawa skrev 2016-03-22 06:46:17 följande:
    Grattis!
    Vad mysigt med ultraljud och skönt att det var något därinne trots blödningar, jag känner många som haft många blödningar igenom hela graviditeterna...
    Såg dom hur stor (liten) bebis var? :)

Känner igen det där med svullen.. Sen någon dag sen har magen bara exploderat så jag måste ha uppknäppta byxor i skolan då vi har speciella arbetskläder.. Får de hur det blir där, kan ju inte byta storlek på byxorna en gång i månaden..
    Tack snälla! Ja, den var 9,9 centimeter "stor" (liten). Glad 

Ja, synen av blod får ju varenda varningsklockan att ringa. Dock var det små blödningar som kom ungefär när jag skulle ha haft min mens, så jag anade att det var så, men ändå. Blod är inget man vill se... 

Jag ska ta mig iväg och köpa lite bekväma och fina "mjukisbyxor" och leggings, för jag tycker att det känns så obehagligt när det sitter åt i midjan. Känns lite väl tidigt att köpa mammabyxor men jag längtar tills jag vågar göra det. Efter nästa ultraljud kanske... :)

Har du barn sedan tidigare? Vad är du i för vecka?
  • Sajocawa
    Annnanym skrev 2016-03-22 06:57:24 följande:
    Tack snälla! Ja, den var 9,9 centimeter "stor" (liten). Glad 

Ja, synen av blod får ju varenda varningsklockan att ringa. Dock var det små blödningar som kom ungefär när jag skulle ha haft min mens, så jag anade att det var så, men ändå. Blod är inget man vill se... 

Jag ska ta mig iväg och köpa lite bekväma och fina "mjukisbyxor" och leggings, för jag tycker att det känns så obehagligt när det sitter åt i midjan. Känns lite väl tidigt att köpa mammabyxor men jag längtar tills jag vågar göra det. Efter nästa ultraljud kanske... :)

Har du barn sedan tidigare? Vad är du i för vecka?
    Jaha, jag tänkte att hinnsäcken var 9,9 mm om du bara var i vecka 5, så tänkte om han/hon sa hur stor fostret var?
    Sjukt att något så litet i magen som är för litet för att märkas eller kännas kan göra sån uppståndelse, man fattar ju inte att man är gravid förrän man har en 40 cm-bebis i magen, haha..

Haha jag vill också köpa mammakläder, och bebiskläder. Måste verkligen stoppa mig själv där.. Men man är ju så ivrig att komma till det stadiet då det behövs.

Jag har ett barn som är 1,5 år. Jag är glad att hon tar upp mycket tid, tror (hoppas) denna graviditet kommer gå lite fortare än förra då.. Jag är i v. 5+6 idag. Ska på första ul i 7+5 så typ 2 veckor kvar.... Står inte ut med väntan!!
  • Annnanym
    Sajocawa skrev 2016-03-22 07:05:34 följande:
    Jaha, jag tänkte att hinnsäcken var 9,9 mm om du bara var i vecka 5, så tänkte om han/hon sa hur stor fostret var?
    Sjukt att något så litet i magen som är för litet för att märkas eller kännas kan göra sån uppståndelse, man fattar ju inte att man är gravid förrän man har en 40 cm-bebis i magen, haha..

Haha jag vill också köpa mammakläder, och bebiskläder. Måste verkligen stoppa mig själv där.. Men man är ju så ivrig att komma till det stadiet då det behövs.

Jag har ett barn som är 1,5 år. Jag är glad att hon tar upp mycket tid, tror (hoppas) denna graviditet kommer gå lite fortare än förra då.. Jag är i v. 5+6 idag. Ska på första ul i 7+5 så typ 2 veckor kvar.... Står inte ut med väntan!!

Jaha... Hm, det vet jag faktiskt inte. Hon verkade så stressad att jag inte blev riktigt klok efter besöket. Var så nervös att jag inte tänkte på att ställa frågor... Skulle haft hälsosamtal idag, men hon sa såhär: "Jag tycker att vi bokar om hälsosamtalet så du inte går runt och blir för glad om något skulle gå fel". Tack för den... 

Hur kommer det sig att du också får göra ultraljud så tidigt också? Vet att de inte gjorde något sånt med min dotter, där gick jag privat för att få en liten tjuvkik kring vecka 8. Min dotter fyllde just två och jag känner som du, dagarna bara flyger iväg, det lät gå snabbare den här gången :) 

• Esls

Jag känner fortfarande ingenting och är idag på 5+2.
    Jag var hos gyn i måndags av annan anledning och då gjorde hon ett spontant Vul, hon såg inte fostret men fosterhinnan och gulesäcken...

• Bell13
    Let it Rain skrev 2016-03-22 06:32:58 följande:
    Ta inte ut något i förskott nu, för det KAN ju vara en UVI eller bara sköra slemhinnor också. Kram!
    En timme efteråt fick jag en släng av illamående och kräktes nästan. Hoppas att det inte är någon fara men kan inte släppa det. Avvaktar.
  • Let it Rain
    Bell13 skrev 2016-03-22 07:41:07 följande:
    En timme efteråt fick jag en släng av illamående och kräktes nästan. Hoppas att det inte är någon fara men kan inte släppa det. Avvaktar.
    Jag håller tummarna!
Svar på tråden BF november 2016