• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • FiaLottaPäronkvist

Hallå! Ville bara dela med mig om mitt VUL idag!

På skärmen såg vi en liten böna på 18,3 mm och ett hjärta som slog förfullt <3. Är idag i v 9 (8+2), beräknad 1 november.

Känslan av att se det lilla hjärtat... wow.

• Matl

Just nu sitter jag på jobbet och har en jäkla molvärk/mensvärk och mår illa.. Illamåendet är väl "bra" men så fort man får denna molvärk så blir jag nojig att nått är fel.. Även fast jag vet att jag hade samma med mina andra två Skulle vilja gå på ett VUL jag med bara för att få se att allt ser bra ut!

• Bell13
    Matl skrev 2016-03-23 10:41:12 följande:

Just nu sitter jag på jobbet och har en jäkla molvärk/mensvärk och mår illa.. Illamåendet är väl "bra" men så fort man får denna molvärk så blir jag nojig att nått är fel.. Även fast jag vet att jag hade samma med mina andra två Skulle vilja gå på ett VUL jag med bara för att få se att allt ser bra ut!

Molvärken kan väl vara att livmodern växer? Det är säkert ingen fara. Här är det nog kört i alla fall har kommit färskt blod hela dagen.
  • vanjastina
    Matl skrev 2016-03-23 10:41:12 följande:

Så har jag med - växtvärk! :)
  • Matl
    Bell13 skrev 2016-03-23 10:44:52 följande:

Molvärken kan väl vara att livmodern växer? Det är säkert ingen fara. Här är det nog kört i alla fall har kommit färskt blod hela dagen.

Ja det är ju garanterat det..hade ju mycket sånt med döttrarna oxå så..men man kan inte låta bli att bli orolig ändå.. :-P

Åhh stackare...ska du kolla upp det nått idag? Hoppas och håller tummarna iaf att det är något annat! Kram på dig
    vanjastina skrev 2016-03-23 10:54:12 följande:

Hehe ja det är ju det men man blir så orolig ändå ibland!
  • Bell13
    Matl skrev 2016-03-23 11:19:43 följande:
    Ja det är ju garanterat det..hade ju mycket sånt med döttrarna oxå så..men man kan inte låta bli att bli orolig ändå.. :-P

Åhh stackare...ska du kolla upp det nått idag? Hoppas och håller tummarna iaf att det är något annat! Kram på dig
    vanjastina skrev 2016-03-23 10:54:12 följande:

Hehe ja det är ju det men man blir så orolig ändå ibland!
    Har ringt runt till gyn men finns ingen tid. På gynakuterna säger de att de inte kollar upp så tidigt men att jag ska göra ett test om 4 v
  • idetenklabordetvackra

Imorses fick vi se vårt lilla frö, i v6+2

Ett hjärta som slog & allt såg bra ut , åh ja grät & sambon såg helt borta ut haha vi blev så chockade att de såg bra ut denna gång ..

Vart väldigt orolig pga molan jag fick sist

Om 4 veckor ska vi tillbaka igen , känns skönt för extra koll denna grav när ingen ville kolla mig förra gången då jag kände att nått inte stämde.. så nu kan jag andas ut lite men än är de lång bit kvar :)

• mamalolo

Fråga - vad är det för FB-grupp ni pratar om?

Själv är jag nu i 4+4 och känner mig rätt ogravid. :-/ Det enda är att jag har lite ömma bröst och tycker att allt luktar mögel. :D

Ska ta ett digitalt test igen senare i veckan. Testade på BIM och fick 1-2 v och vill se om jag får en ökning nu. Kommer kunna känna mig tryggare då. 

Ni andra som är < 5 veckor - hur mår ni? Några känningar?

• idetenklabordetvackra
    mamalolo skrev 2016-03-23 12:48:29 följande:

Själv är jag nu i 4+4 och känner mig rätt ogravid. :-/ Det enda är att jag har lite ömma bröst och tycker att allt luktar mögel. :D

Ska ta ett digitalt test igen senare i veckan. Testade på BIM och fick 1-2 v och vill se om jag får en ökning nu. Kommer kunna känna mig tryggare då. 

Jag kände typ inget förrän v5-6 , är i 6+2 nu

Då bara slog de till med illamående & trötthet

Har så varannan lr ibland var tredje dag , annars mår jag bra med hanterbart illamående & trötthet..nej som sagt vissa agar är gräsliga .. hade en sån lugnt dag i söndags och yrodde allt skulle gå fel men hjärtat tickade på ett vul imorses så ja e lite lugnare

DET är så olika , min kompis kände ingenting förrän bebis började sparka medan en annan var sängliggande typ hela första trimestern & bara kräktes. .

Hoppas de går bra för dig & att du börjar känna mer , hoppas du slipper illamåendet för de sjukt jobbigt haha

• FiaLottaPäronkvist
    mamalolo skrev 2016-03-23 12:48:29 följande:

Är i v 9 nu (8+2). Mår oförskämt bra måste jag säga.

Smärtan i brösten har ändrat karaktär de senaste 2 v, nu är bröstvårtorna superkänsliga (not in a good way) och de är hårda som stenar. Har mycket flytningar med snorliknande utseende (jag vet, så äckligt). Fått tydliga vener på bröstkorgen och magen. Är ganska svullen runt magen nu, men det är ju bara tarmarna som bråkar. Idag såg vi vår lilla böna för andra gången på VUL, allt ser kanon ut.

Jag känner mig inte jättegravid men är ändå tacksam att jag mår bra som jag gör.

I vecka 5 kände jag inget alls, så du kan vara lugn. Det är olika för alla. Det du skall hålla koll på är såklart stora blödningar och/eller kraftiga smärtor. Njut av beskedet istället för att nojja! <3 :)
Svar på tråden BF november 2016