• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Annkarask
    mamalolo skrev 2016-03-23 12:48:29 följande:

Fråga - vad är det för FB-grupp ni pratar om?

Själv är jag nu i 4+4 och känner mig rätt ogravid. :-/ Det enda är att jag har lite ömma bröst och tycker att allt luktar mögel. :D

Ska ta ett digitalt test igen senare i veckan. Testade på BIM och fick 1-2 v och vill se om jag får en ökning nu. Kommer kunna känna mig tryggare då. 

Ni andra som är < 5 veckor - hur mår ni? Några känningar?

jag är på samma dag och är lite lätt illamående, luktkänslig och lite yr till och från. Sen öm i magen och känner lite verk i livmodern. Jag tog ett CB digitalt i söndags och fick då 2-3v från att i torsdags fått 1-3v. Hade BIM på fredagen.
  • mamalolo
    FiaLottaPäronkvist skrev 2016-03-23 13:22:17 följande:
    Är i v 9 nu (8+2). Mår oförskämt bra måste jag säga.

Smärtan i brösten har ändrat karaktär de senaste 2 v, nu är bröstvårtorna superkänsliga (not in a good way) och de är hårda som stenar. Har mycket flytningar med snorliknande utseende (jag vet, så äckligt). Fått tydliga vener på bröstkorgen och magen. Är ganska svullen runt magen nu, men det är ju bara tarmarna som bråkar. Idag såg vi vår lilla böna för andra gången på VUL, allt ser kanon ut.

Jag känner mig inte jättegravid men är ändå tacksam att jag mår bra som jag gör.

I vecka 5 kände jag inget alls, så du kan vara lugn. Det är olika för alla. Det du skall hålla koll på är såklart stora blödningar och/eller kraftiga smärtor. Njut av beskedet istället för att nojja! <3 :)
    Vad skönt! Jag är gravid för tredje gången så jag borde ju minnas hur det känns, kan tyckas. Men min yngsta är snart 4 år så känns som evigheter sedan. :D

Tack för pepp!
  • mamalolo
    Annkarask skrev 2016-03-23 13:46:08 följande:
    jag är på samma dag och är lite lätt illamående, luktkänslig och lite yr till och från. Sen öm i magen och känner lite verk i livmodern. Jag tog ett CB digitalt i söndags och fick då 2-3v från att i torsdags fått 1-3v. Hade BIM på fredagen.
    Ah, skönt med stegring!

Nu minns jag helt plötsligt inte när jag tog mitt digitala CB exakt. Måste nästan kolla i kontoutdraget när jag köpte det. :D

När har du BF förresten? Jag har väldigt lång menscykel men är rätt säker på att ÄL var den 6 mars så torde gå att utgå från det?
  • mamalolo
    idetenklabordetvackra skrev 2016-03-23 12:58:25 följande:
    Åh, jobbigt med illamående. Hoppas det går över snart!

Jag var mest småillamående/hungrig vecka 5-8 med mina första två. Får se hur det blir denna gång om det tar sig...
  • Trasan87

Känns som man mår lite för bra, med dottern mådde jag jätte illa mellan v 6-8, nu bara lite smått illamående ibland (V6). Någon mer som mår bättre än förra graviditeten eller upplever ni samma?

• Bell13

För mig har det inte gått bra idag. Blev missfall som jag var rädd för. Oerhört trist. Bearbetar så gott det går. Lycka till alla ni andra.

• MamiFrench

Hej tjejer, hoppar in här. Plussat och väntar fjärde barnet. Dock 6:e graviditeten då jag gjorde en abort förra året och har haft 1 utomkveds tidigare- får därför göra tidigt vul i v.7- längtar sååååå! Har ont i ligamenten vid hastiga rörelser eller när jag vrider mig på natten, är i vecka 4+2. Hur har ni det?

• vanjastina
    Bell13 skrev 2016-03-23 18:56:11 följande:

För mig har det inte gått bra idag. Blev missfall som jag var rädd för. Oerhört trist. Bearbetar så gott det går. Lycka till alla ni andra.

Beklagar verkligen ;( Styrkekramar till dig <3
  • irrbloss_83

Åh vad tråkigt! Lycka till på ert nästa försök, det blir er tur!
  • monn

Stor kram till dig. Så oerhört kämpigt.

Svar på tråden BF november 2016