• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Alorac82
    Trasan87 skrev 2016-03-23 16:56:56 följande:

Känns som man mår lite för bra, med dottern mådde jag jätte illa mellan v 6-8, nu bara lite smått illamående ibland (V6). Någon mer som mår bättre än förra graviditeten eller upplever ni samma?

Jag spydde hela tiden med mina två tjejer, från v.6 tills de är födda. Den här gången mår jag lite illa på morgonen men behöver sällan kräkas. Det är skönt att slippa det extrema illamåendet jag har haft tidigare men nu oroar jag mig istället om allt är bra.
  • Matl
    Bell13 skrev 2016-03-23 18:56:11 följande:

För mig har det inte gått bra idag. Blev missfall som jag var rädd för. Oerhört trist. Bearbetar så gott det går. Lycka till alla ni andra.

Men nej usch vad jag lider med dig Massa kramar och håller tummarna att ni snart får erat plus igen!!
  • Anateresa

Påminner igen om att det finns en fb grupp där vi är många som är aktiva. om ni vill hänga med skicka mig er emailadress i ett pm! Gruppen är hemlig och syns inte för någon

• linolin

För mig har det inte gått bra idag. Blev missfall som jag var rädd för. Oerhört trist. Bearbetar så gott det går. Lycka till alla ni andra.

Fy så trist att det blev så. Jag fick ju också det så jobbigt. Men hoppas vi snarast får våra plus igen. Det jag har lärt mig av detta är att digitala testen kan visa ökning fast det blir missfall. Verkar inte finnas några garantier tyvärr. Men lycka till med jakten på plusset. kram
  • Kärlekövervinnerallt

Gud vad tråkigt <3
  • Bell13
    linolin skrev 2016-03-23 22:14:23 följande:
    Fy så trist att det blev så. Jag fick ju också det så jobbigt. Men hoppas vi snarast får våra plus igen. Det jag har lärt mig av detta är att digitala testen kan visa ökning fast det blir missfall. Verkar inte finnas några garantier tyvärr. Men lycka till med jakten på plusset. kram
    Fattade att det var nåt konstigt när det inte ökade från 2-3 v till 3+ men sen när ökningen kom trodde jag att jag var safe. Hcg ökade ju alldeles för långsamt. Igår när jag tog ett test på eftermiddagen så var det på 1-2 v så det minskar rejält. Vill bara att det här ska ur kroppen nu så vi kan prova igen.
  • spettan1

Antar att vi blir ytterligare en till i denna tråd.
    Satt förra veckan och pratade med min mamma, svägerska och min kusin om graviditeter mm. Själv hade jag inte haft en normal ägglossning sen jag slutade med minipillerna för 6 månader sen så sa att jag nog inte kunde bli gravid. Sist jag blev det gick det ju så fort. Drog spiralen, blev gravid av sexet samma kväll-Missfall 4 dagar efter BIM. 2 mån senare gravid igen. Så av 3 månader plussade jag två gånger. Nu gick det bara inte... blev ingenting så jag började ge upp. La ett alldeles för högt pris på en fertilitetsmonitor på Tradera som jag vann för att nu försöka på allvar. Men inte förrän i maj. Ville inte lyckas med en decemberbebis igen.
    Fick för en vecka sen veta att jag skulle få en annan tjänst på jobbet. Såg allt med spänning tills igår när jag började räkna på när min sista mens var. Hade gått över 4 dagar.
    Fick sonen för lite mer än ett år sen så letade upp ett utgånget gravtest. POS direkt. Ringde sambon och förklarade att testet var positivt men stickan 5 mån för gammal. Han bad mig skicka bild och menade direkt att Gumman detta streck är ju supertydligt. Vi ska nog bli föräldrar sa han och skrattade glatt.
    Fick en klump i magen. SHIT! ska jag gå skjuta ut en till där nerifrån snart! Visst gick lätt på första barnet men var ju inte smärtfritt. Smärtfritt var inte heller 3 månader kolik..... oj...Men nej kunde inte stämma. Förra graviditeten hade jag ju symtom från ägglossningen med ont i magen och att jag kokte inombords. Var stekhet från ÄL till förlossningen. Hade ju haft frossa de senaste dagarna. Sambon ville ju knappt hålla om mig i sängen för det var som att krama en isbit sa han...
    Ringde en tjejkompis som ändå skulle komma på besök. Hon köpte med sig en digital clearblue. Ville inte kissa på stickan. La undan den i köket till sambon ringde och sa till mig på skarpen att -KOLLA!! jag vill veta om jag blir pappax2!!! Sagt och gjort utslag direkt-är i vecka 4+5 idag.
    Bara att inse att jobbet jag skulle få blir det nog inte mycket av om inte chefen är snäll den dagen jag berättar. Och hur länge går det att dölja magen graviditet nr 2 när graviditet 1 syntes tydligt vecka 8?
    Vi ska få ett syskon. Vaknade idag med en annan syn och med glädje. Ibland måste bara allt få falla på plats och vi ska bli tvåbarnsföräldrar runt den 25/11.
    Ringde nyss min barnmorska som även är en god vän. Även hon överlycklig och skrattade gott. Nu kör vi. Bebisdags igen!!!
    Tänk så spännande livet kan vara vår lille son ska runt sin tvåårsdag bli storebror. :)

• frkvilljunu

Hej! Får jag hoppa in här?

Har bf 28/11! Har blivit gravid genom ivf min och sambons första gemensamma barn. Jag har två tonåringar sen innan så minns knappt hur det är att va gravid :O

• vanjastina

Jisses vad illamående jag är, helt sjukt, och lättare lär det ju inte bli närmsta veckorna (5+3 idag).. Blir det ännu värre är jag rädd att jag får sjukskriva mig :/

• idetenklabordetvackra
    vanjastina skrev 2016-03-24 10:22:53 följande:

Jisses vad illamående jag är, helt sjukt, och lättare lär det ju inte bli närmsta veckorna (5+3 idag).. Blir det ännu värre är jag rädd att jag får sjukskriva mig :/

Jag förstår dig !!! När de är som värst kan jag inte röra mig. .de bara rullar i hela magen och spyan sitter i halsen..har så varannan dag typ och bara sover när jag kan.. Idag har jag dock en bra dag med hanterbart illamående.. hoppas de blir bättre snart.. mitt slog till i v5-6 , är i v7 nu. . Urk ;)
Svar på tråden BF november 2016