• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • linolin
    Ztella skrev 2016-03-26 07:44:14 följande:

Vaknade med fruktansvärda kramper i magen inatt och dom håller i sig än, ingen blödning men känns som sist jag fick missfall... Då va det kraftiga smärtor men inget blod.. Ska åka till gynakuten.. Håll tummarna så är ni snälla :(

Oj då men håller tummarna att allt går bra
  • 879214

Hej! Jag plussade igår, med andra barnet, så lycklig :D finns såklart en oro samtidigt men försöker att inte lägga energi på det. BF 29 november enligt appar. En fråga förresten, vaknade kl 06 med kraftiga kramper och tänkte att nu är det kört, men efter att ha gjort (ursäkta infon) nr 2 så försvann den värsta smärtan, nu gör det endast lite småont. Någon som känner igen det? Så var det även dagarna innan jag plussade men då reagerade jag inte så på det.

• vanjastina

Vaknade med fruktansvärda kramper i magen inatt och dom håller i sig än, ingen blödning men känns som sist jag fick missfall... Då va det kraftiga smärtor men inget blod.. Ska åka till gynakuten.. Håll tummarna så är ni snälla :(

Hoppas att allt går bra!! <3
  • 879214

Hoppas allt går bra!! Uppdatera gärna.

• vanjastina

Alltså min magsäck och hjärna är totalt ur synk nu. Eftersom att jag mår superilla hela tiden så känns det dels som att jag är supermätt och precis har ätit ett helt julbord samtidigt som jag känner mig hungrig, så jävla jobbigt!! Vet liksom inte om jag är mätt eller hungrig, vilket gör att jag äter hela tiden. Tur att jag har världens megaförbränning för annars skulle jag nog gå upp 40 kg xD är ju bara i 5+5 just nu, är livrädd för att illamåendet ska bli ÄNNU värre sen efter 6+0 / 7+0 , har läst att det brukar vara som värst från de veckorna :S

• Ztella

Besöket på gynakuten resulterade i ett vul där man endast såg en hinnsäck, den stämde i storlek för veckan men annars blev jag inte klokare. Hcg prov är taget och ska tillbaks på måndag för nytt prov. Har fortfarande ont men inte lika som inatt/imorse..

• 879214
    Ztella skrev 2016-03-26 19:34:34 följande:

Besöket på gynakuten resulterade i ett vul där man endast såg en hinnsäck, den stämde i storlek för veckan men annars blev jag inte klokare. Hcg prov är taget och ska tillbaks på måndag för nytt prov. Har fortfarande ont men inte lika som inatt/imorse..

Vilken vecka är du i? Kanske för tidigt  att se embryot? Men positivt att hinnsäcken syntes antar jag, ett gott tecken eller?
  • Trasan87
    vanjastina skrev 2016-03-26 17:43:58 följande:

Alltså min magsäck och hjärna är totalt ur synk nu. Eftersom att jag mår superilla hela tiden så känns det dels som att jag är supermätt och precis har ätit ett helt julbord samtidigt som jag känner mig hungrig, så jävla jobbigt!! Vet liksom inte om jag är mätt eller hungrig, vilket gör att jag äter hela tiden. Tur att jag har världens megaförbränning för annars skulle jag nog gå upp 40 kg xD är ju bara i 5+5 just nu, är livrädd för att illamåendet ska bli ÄNNU värre sen efter 6+0 / 7+0 , har läst att det brukar vara som värst från de veckorna :S

Ja jag har typ samma, och äter jag inte hela tiden så kräks jag. Börjar bli svårt med fantasin då man är rätt kräsen!
  • vanjastina
    Trasan87 skrev 2016-03-26 20:09:50 följande:
    Ja jag har typ samma, och äter jag inte hela tiden så kräks jag. Börjar bli svårt med fantasin då man är rätt kräsen!
    Skönt att jag inte är ensam - kräks också om jag inte äter. Så jag äter och spyr om vartannat, sypermysigt. Mår pyton just nu :/ Jag äter typ bär&frukt (mango, blåbär, päron, apelsin), broccoli, pannkakor, pasta och yoghurt, får kväljningar vid tanken på i princip all annan mat.. Försöker verkligen att tänka på att det är värt det i slutändan men just nu är det ju evigheternas evighet kvar.
  • irrbloss_83

Usch, jag är glad att jag sluppit illamåendet hittills. Har hela tiden hoppats att det här med graviditetssymtom är ärftligt eftersom mamma i princip inte hade några alls när hon väntade mig. Hittills verkar det stämma någotsånär, jag är hungrig oftare bara - och på mat, gärna kött och röd paprika. Riktigt krispig och kylskåpskall. Mmmmm! Däremot mitt vanliga godissug som jag kämpat med sen jag var barn är plötsligt borta. Underligt det där...

Svar på tråden BF november 2016