• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • idetenklabordetvackra

idag var ja på inskrivningen, nästa vul & nästa tid bokad hos bm i slutet av april , spännande tider !
    v.9 nu så de går sakta men säkert framåt i illamåendets tecken ;)
    vill bara käka melon, lakrits & dricka äppeljuice, riktigt bra kostcirkel haha
    fick köpa en ny bh ihelgen då mina blivit för små.. så himla häftigt vad kroppen ändras på bara några veckor !!!

• vanjastina
    idetenklabordetvackra skrev 2016-04-05 18:01:59 följande:

idag var ja på inskrivningen, nästa vul & nästa tid bokad hos bm i slutet av april , spännande tider !
    v.9 nu så de går sakta men säkert framåt i illamåendets tecken ;)
    vill bara käka melon, lakrits & dricka äppeljuice, riktigt bra kostcirkel haha
    fick köpa en ny bh ihelgen då mina blivit för små.. så himla häftigt vad kroppen ändras på bara några veckor !!!

Haha samma här, min kostcirkel är frukt, isglass och juice!! Har varit sugen på vit choklad några dagar nu, något jag ALDRIG äter vanligtvis, får se när jag ger efter för suget ;p
  • 90pettersson

Tillskillnad från andra som mår illa av kaffe så är jag sugen på det, hela tiden! Dricker inte ens kaffe i vanliga fall. Så skumt haha!

• 90pettersson

Tillskillnad från andra som mår illa av kaffe så är jag sugen på det, hela tiden! Dricker inte ens kaffe i vanliga fall. Så skumt haha!

• Ninni87
    879214 skrev 2016-04-04 19:13:00 följande:

åh nej! idag börja mitt illamående eller ja känner en äckelkänsla, typ som att spyan ligger i halsen, förstår ni hur ja menar? dee kom smygandes igår.. e de såhär de ska kännas alltså? usch mkt bättre att liksom börja spy istället väl o få upp den där spykänslan från halsen?? nån som mår likadant ? 

Jag fick likadant i söndags hela dagen plus halsbränna, de senaste dagarna har det bara varit på morgonen. Måste äta direkt när jag vaknar så känns det bättre.
  • Ninni87
    BabyBlues85 skrev 2016-04-05 11:39:54 följande:

Hej!

Är i V.7 (andra barnet). Tog två år att bli gravid första gången men gick jättefort nu så vi är lite chockade men glada! Tycker första tiden är jobbig då jag är rädd för missfall... hade inga symptom alls förra graviditeten vilket gör det svårt att tro att det verkligen är något därinne... Får se hur det blir denna gång? Mår just nu bra men dålig matlust...

Hade samma "problem" förra graviditeten. Vågade inte tro att där fanns en bebis förrän jag hörde hjärtat i v14.

Vad kul att det gick så fort för er andra gången :) här var det tvärtom. Första gick på andra försöket medan denna gången tog det nästan 1,5 år.
  • Ninni87

Är jag den enda som inte bokat tid hos bm än? *skäms*

Köpte förresten första mammabyxorna igår..Vilken befrielse! Men börjar bli svårt att dölja nu. Ska försöka hålla det 2 veckor till sen får jag nog berätta för chefen.

• idetenklabordetvackra
    Ninni87 skrev 2016-04-06 19:43:36 följande:

Är jag den enda som inte bokat tid hos bm än? *skäms*

Köpte förresten första mammabyxorna igår..Vilken befrielse! Men börjar bli svårt att dölja nu. Ska försöka hålla det 2 veckor till sen får jag nog berätta för chefen.

Jag fick de gjort i måndags , har dragit mig för att ringa, är i v9.., fick en tid snabbt så igår var jag där..
  • Ninni87
    idetenklabordetvackra skrev 2016-04-06 19:54:55 följande:

Jag fick de gjort i måndags , har dragit mig för att ringa, är i v9.., fick en tid snabbt så igår var jag där..

Skönt att jag inte är helt ensam då. Har tänkt ringa men fullt upp med allt annat. Har väl mest tänkt att förra gången ringde jag tidigt men fick ändå vänta till typ v 12 så har väl tänkt att det är ingen brådska.
  • vanjastina

Någon mer än mg som inte orkar lika mycket på träningen längre? Jag tränar bl a kettlebells 2 ggr i veckan och jag känner mig som en pensionär på de passen sen några veckor tillbaka!! Blir megaflåsig, får hjärtklappning och känner mig bara allmänt seg. Har gått ut och spytt några ggr med, inte så kul :p Känner liksom inte igen mig själv då jag brukar orka massor och tränar jämt typ ..

Svar på tråden BF november 2016