• Anonym (orolig mamma)

polisanmäld av fd man

Jag och exet gick skilda vägar för 3 år sedan. Vi fick ett barn tillsammans. Han är idag 5 år gammal. Vi har gemensam vårdnad om barnet som bor hos mig men är hos exet varannan helg.

Förra veckan sprang vi på exet på parkeringen utanför en matbutik. Barnet sprang till sin pappa och ville följa med honom istället för mig. Jag vill inte umgås med exet och hade dessutom bråttom den dagen. Sa till sonen på skarpen att vi skulle gå. Till slut efter många om och men lyfte jag upp barnet och bar honom till bilen. Barnet försökte då öppna dörren. Aktiverade därför barnspärren på bakdörrarna så att sonen inte skulle kunna öppna bildörren och smita ut medans jag pratade med exet som hade sprungit efter.

Fick idag ett sms från exet om att han polisanmält mig för olaga frihetsberövande och misshandel av sonen.

Är nu jätterädd. Förstår vad han menar. Tog i ordentligt när jag bar iväg sonen till bilen. Inte så att jag skadade honom men höll i riktigt ordentligt eftersom han skrek och sparkades och stretade emot.

Vad kan hända?

• Svar på tråden polisanmäld av fd man
  • Anonym (')
    Anonym (Mamma) skrev 2016-03-06 08:51:42 följande:
    Hon hade ju inte tid. Och ja när mina barn var ledsna när pappa skulle med tåget eller så, så fick jag ju ändå gå iväg med dem. Deras vilja kan inte styra i alla situationer. Att bära iväg ett barn är inte misshandel.
    Vad är viktigare än att ens barn får träffa son pappa ? Så viktiga saker har man inte ens planerad .
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Vienna) skrev 2016-03-06 08:53:25 följande:

Fast denna situation är som natt å dag å vinka av sin pappa vid tåget.........

Varför? De vill vara med sin pappa då med och det går inte.
  • pyssel
    Anonym (Mamma) skrev 2016-03-06 08:51:42 följande:

Hon hade ju inte tid. Och ja när mina barn var ledsna när pappa skulle med tåget eller så, så fick jag ju ändå gå iväg med dem. Deras vilja kan inte styra i alla situationer. Att bära iväg ett barn är inte misshandel.

Exakt så.

Och ni som inte begriper varför TS inte kan uppmuntra till "spontanumgängen" med en som misshandlat kommer inte begripa mer av det för att TS skriver mer i tråden. Pappan borde underlättat sonens avfärd istället för att vara ett stort hinder och skitstövel.
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (') skrev 2016-03-06 09:05:41 följande:

Vad är viktigare än att ens barn får träffa son pappa ? Så viktiga saker har man inte ens planerad .

Eller hur? Alla frånskilda lägger ju all vaken tid på att prioritera att barnen får träffa den andra föräldern.
  • nuharjagbytt

Låter som en helt normalt handlande som ser värre ut än vad det är. I en perfekt värd så hade pappan sett till att han gick tillbaks till mamman så fort han märkte att TS var stressad. När inte det hände är det bara att hämta och bära iväg som återstår.

Om det är sant att en polisanmälan är genomförd så lär de knappast göra något när de hört TS version. Jag antar dock att soc kan bli inblandade.

• Anonym (Mmm)
    Anonym (') skrev 2016-03-06 09:05:41 följande:

Nej jag brukar skita i jobbet om mitt barn får en impuls att hon vill träffa sin pappa. Min chef gnäller som tusan, men jag säger som du "vad är viktigare än att mitt barn får träffa sin pappa?"...
  • Anonym (')
    Anonym (Mamma) skrev 2016-03-06 09:13:33 följande:
    Eller hur? Alla frånskilda lägger ju all vaken tid på att prioritera att barnen får träffa den andra föräldern.
    Det skrev jag inte . Men när dom träffas så där så finns inget man planerat som är så viktigt att man inte har tid några minuter .
  • Anonym (')
    Anonym (Mmm) skrev 2016-03-06 09:18:13 följande:
    Nej jag brukar skita i jobbet om mitt barn får en impuls att hon vill träffa sin pappa. Min chef gnäller som tusan, men jag säger som du "vad är viktigare än att mitt barn får träffa sin pappa?"...
    Det handlar inte om timmar , är man ute så sent att man har så bråttom har mannakraft för sent hemifrån .
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (') skrev 2016-03-06 09:19:27 följande:

Det handlar inte om timmar , är man ute så sent att man har så bråttom har mannakraft för sent hemifrån .

Du sitter och skämtar va?
  • Anonym (Vienna)
    pyssel skrev 2016-03-06 09:13:21 följande:
    Exakt så.

Och ni som inte begriper varför TS inte kan uppmuntra till "spontanumgängen" med en som misshandlat kommer inte begripa mer av det för att TS skriver mer i tråden. Pappan borde underlättat sonens avfärd istället för att vara ett stort hinder och skitstövel.
    På vilket sätt var PAPPAN en skitstövel i denna situation?????????????????????????????
Svar på tråden polisanmäld av fd man