• Anonym (orolig mamma)

polisanmäld av fd man

Jag och exet gick skilda vägar för 3 år sedan. Vi fick ett barn tillsammans. Han är idag 5 år gammal. Vi har gemensam vårdnad om barnet som bor hos mig men är hos exet varannan helg.

Förra veckan sprang vi på exet på parkeringen utanför en matbutik. Barnet sprang till sin pappa och ville följa med honom istället för mig. Jag vill inte umgås med exet och hade dessutom bråttom den dagen. Sa till sonen på skarpen att vi skulle gå. Till slut efter många om och men lyfte jag upp barnet och bar honom till bilen. Barnet försökte då öppna dörren. Aktiverade därför barnspärren på bakdörrarna så att sonen inte skulle kunna öppna bildörren och smita ut medans jag pratade med exet som hade sprungit efter.

Fick idag ett sms från exet om att han polisanmält mig för olaga frihetsberövande och misshandel av sonen.

Är nu jätterädd. Förstår vad han menar. Tog i ordentligt när jag bar iväg sonen till bilen. Inte så att jag skadade honom men höll i riktigt ordentligt eftersom han skrek och sparkades och stretade emot.

Vad kan hända?

• Svar på tråden polisanmäld av fd man
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (Vienna) skrev 2016-03-06 09:24:37 följande:

På vilket sätt var PAPPAN en skitstövel i denna situation?????????????????????????????

Du har inte barn va?
  • Anonym (Vienna)
    nuharjagbytt skrev 2016-03-06 09:17:57 följande:

Låter som en helt normalt handlande som ser värre ut än vad det är. I en perfekt värd så hade pappan sett till att han gick tillbaks till mamman så fort han märkte att TS var stressad. När inte det hände är det bara att hämta och bära iväg som återstår.

Om det är sant att en polisanmälan är genomförd så lär de knappast göra något när de hört TS version. Jag antar dock att soc kan bli inblandade.

Det hade han säkerligen gjort också, men han fick knappast tillfälle. Springer man på sitt barn på stan måste väl man få hälsa på sin egna pappa och man själv hälsa på sitt egna barn? Barn är oftast så att de har tusen saker att säga om det var ett tag sedan man sågs. Att man kan vänta in iaf 10 minuter där barnet får "umgås" med sin pappa tycker jag inte är för lång tid hur stressad man än är. 
  • pyssel
    Anonym (Vienna) skrev 2016-03-06 09:24:37 följande:

På vilket sätt var PAPPAN en skitstövel i denna situation?????????????????????????????

Läs TS. Att hon "efter många om och men" lyfter upp ungen och tar honom till bilen. Ja vilken idiot till pappa som skapar mer trubbel än nödvändigt. Du förstår "många om och men" eller?
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Mmm) skrev 2016-03-06 09:26:51 följande:
    Du har inte barn va?
    Jo det har jag, har du verkligen det?  Har du sett hur skilsmässor gör mot barn, alltså på riktigt nära håll när föräldrar inte kan komma sams och deras egna dåliga mående går ut över barnen?
  • Anonym (Vienna)
    pyssel skrev 2016-03-06 09:28:30 följande:
    Läs TS. Att hon "efter många om och men" lyfter upp ungen och tar honom till bilen. Ja vilken idiot till pappa som skapar mer trubbel än nödvändigt. Du förstår "många om och men" eller?
    Så barnet skall inte få hälsa på sin pappa när de träffas på stan, om mamman är stressad?
    TS ville inte stå å prata med pappan skrev hon själv, men barnet ville uppenbarligen. 
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (Vienna) skrev 2016-03-06 09:30:21 följande:

Jo det har jag, har du verkligen det?  Har du sett hur skilsmässor gör mot barn, alltså på riktigt nära håll när föräldrar inte kan komma sams och deras egna dåliga mående går ut över barnen?

Eftersom jag har fyra barn och arbetar inom barnhälsovården så förstår du nog att jag har det. Förstår dock inte hur du applicerar det på denna situationen?
  • Anonym (')
    Anonym (Mmm) skrev 2016-03-06 09:22:32 följande:
    Du sitter och skämtar va?
    Nä det gör jag inte . Skulle aldrig utsätta mina barn för detta , barnen måste få träffa sin pappa om dom ser han på stan o man tar inte barnet med våld o låser in i bilen
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Mmm) skrev 2016-03-06 09:33:16 följande:

Eftersom jag har fyra barn och arbetar inom barnhälsovården så förstår du nog att jag har det. Förstår dock inte hur du applicerar det på denna situationen?

Och bara för att man jobbar inom barnhälsovården är man uppenbarligen inte kompetent på barn!
  • Anonym (Celia)

Du vet om det var berättigat eller ej med polisanmälan. Jag hoppas verkligen inte att du gör illa din stackars oskyldiga son. Och låt inte ditt hat mot exmaken färga din relation med barnet.

• Anonym (Jurist)

Hej.

Rent spontant kommer inte det leda till något. Förutsatt att där inte är massa med anmälningar osv sedan innan så din föräldraroll redan ifrågasatts. Du kommer väl kallas in och frågas ut då det är allvarliga anklagelser, var öppen och förklara hela situationen så löser det sig. Man får lov att ta tag i barn, man får lov att tvinga in dom i en bil och man får lov att låsa in dom för att de inte ska springa ut på parkeringen..

Svar på tråden polisanmäld av fd man