• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • enilorac81

Uppdatering från mig. Återbesök för ett vul. Förra gången var ju den 12/5 och då såg hon inget hjärta slå och embryo var runt 4 mm. Idag fanns ett litet hjärta som slog väldigt sakta och embryo mätte till 7 mm något. Dvs att idag skulle jag vara i 6+3....tyvärr tror jag att detta inte är en "normal graviditet" för embryo borde växt mer och jag borde vara längre gången. Annars vete fan vad det är som händer med denna graviditet. En sak är säker och det är att det blir inget decemberbarn. Blir det barn, blir det januari...bara vänta och se. 9/6 har jag ny tid för ultraljud om det inte börjat blöda innan dess.

• Tvåbarnsmamman79
    enilorac81 skrev 2016-05-30 11:06:41 följande:

Uppdatering från mig. Återbesök för ett vul. Förra gången var ju den 12/5 och då såg hon inget hjärta slå och embryo var runt 4 mm. Idag fanns ett litet hjärta som slog väldigt sakta och embryo mätte till 7 mm något. Dvs att idag skulle jag vara i 6+3....tyvärr tror jag att detta inte är en "normal graviditet" för embryo borde växt mer och jag borde vara längre gången. Annars vete fan vad det är som händer med denna graviditet. En sak är säker och det är att det blir inget decemberbarn. Blir det barn, blir det januari...bara vänta och se. 9/6 har jag ny tid för ultraljud om det inte börjat blöda innan dess.

Tråkigt hoppas du får i januari då.
  • Miaairam
    enilorac81 skrev 2016-05-30 11:06:41 följande:

Åh, vad tufft med ovisshet och väntan. Håller tummarna för att det går bra trots allt!
  • Miaairam
    Y o L o skrev 2016-05-30 07:03:29 följande:

Lycka till på kub. Kul att få se bebisen. Har du kub på morgonen? Jag bokade på eftermiddagen, kanske inte var så genomtänkt haha, att behöva vänta hela dagen på det.

Hade kub imorse och det som syntes på ul såg bra ut - hjärta som pickade på, inga synliga missbildningar och normal nackspalt. Dock hade deras dator havererat i åskan inatt, så kunde inte få sannolikheten och resultaten från blodprovet. Hon skulle ringa så fort teknikstrulet löst sig, och jag väntar ännu, så jag får visst också vänta hela dagen, trots tidig tid... Lättad över att ul ser bra ut, men vågar liksom inte andas ut förrän jag fått resultatet. Och imorgon reser jag utomlands med jobbet i över en vecka, så hoppas verkligen få beskedet idag!
  • Miaairam
    Y o L o skrev 2016-05-30 07:03:29 följande:

Lycka till på kub. Kul att få se bebisen. Har du kub på morgonen? Jag bokade på eftermiddagen, kanske inte var så genomtänkt haha, att behöva vänta hela dagen på det.

Hade kub imorse och det som syntes på ul såg bra ut - hjärta som pickade på, inga synliga missbildningar och normal nackspalt. Dock hade deras dator havererat i åskan inatt, så kunde inte få sannolikheten och resultaten från blodprovet. Hon skulle ringa så fort teknikstrulet löst sig, och jag väntar ännu, så jag får visst också vänta hela dagen, trots tidig tid... Lättad över att ul ser bra ut, men vågar liksom inte andas ut förrän jag fått resultatet. Och imorgon reser jag utomlands med jobbet i över en vecka, så hoppas verkligen få beskedet idag!
  • mocha8676
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-30 08:20:10 följande:

Var det i underlivet el livmodern du hade synliga blodkärl? Ursäkta om frågan låter dum men är lite undrande vad de menar med dessa blodkärl.

Kommer tyvär inte ihåg :(
  • mocha8676
    Y o L o skrev 2016-05-30 09:25:11 följande:

Ja du borde få lämna blod för kub direkt då. Min proffsiga bm berättade att man mäter nackspalten som allra bäst precis när man gått 12 fulla veckor så ul någon vecka eller 1,5 efter borde ju bli lagom.

Tack för ditt svar :)
  • Tvåbarnsmamman79
    mocha8676 skrev 2016-05-30 07:36:16 följande:

Nu längtar jag verkligen till kub! Ser att vissa ska och vissa redan gjort det. Jag har inget datum än. Ska på inskrivning 7/6 och då borde jag vara i vecka 11+3. Då borde hag väl kunna lämna blodprov på lab direkt efter? Borde väl få tid för ultraljudet ca en vecka senare, eller vad tror ni? :)

Jag skulle nog ringt å frågat på mvc om man hinner med kub om det skulle vara ont om tider osv.
  • Tvåbarnsmamman79

Varning för äckelfråga! :)

Jag har ju tidigare berättar om min blödning och även haft bruna flytningar några ggr. Det verkar ha lugnat ner sig men jag har haft rätt mycket gula flytningar i flera veckor är det något fel?
    Tror jag hade mer genomskinliga vattniga flytningar förra gångerna.

• sebbejonte
    LyCKa55 skrev 2016-05-29 14:20:18 följande:

Nån annan än jag som tror sig ha kännt fosterrörelser? Är ju inte helt säkert men jag tror nästan det. Vet att det är möjligt för min kompis kände sin son i v.12 o jag är i v.13 nu.

Jsg hoppas det är det jag känt för jag har varit så orolig att det inte skulle va nåt därinne. Har inte fått KUB-tid förrän 10juni

Om du är i v.13 nu har du inte passerat 13+6 då den 10/6?
Svar på tråden BF December 2016