Janniiique skrev 2016-05-30 16:28:05 följande:
Lämnar denna tråden, hoppas alla graviditeter lyckas med fina och friska bebisar!
Det slutade inte så bra. Fick en blödning igår och var in på kvinnokliniken idag. Jag har drabbats av druvbörd, istället för ett foster så har det skapats vätskefyllda blåsor som i klasar. Måste opereras på fredag. En promilles chans att få det.. Så dessa klasar ska tas prover på så det inte är "sjuka" det kan vara så det är cancerliknande. Så jag måste ta blodprov varannan vecka till hcg är under 1. Efter det så måste jag vänta 6 månader för att bli gravid igen. Bara så inte dessa blåsor kommer tillbaka igen. Väl gravid så får jag göra ultraljud tidigt och följa och se så allt ser bra ut. Känns som en lång reda tillbaka..
Åh, nej! Så tufft. Hoppas att det går tillbaka snabbt. Vet att det finns trådar här på fl där de som drabbats av mola/druvbörd stöttar varandra. Har en vän och en arbetskamrat som drabbats - båda har fått normala graviditeter och friska barn efteråt, även om det är en riktigt tuff prövning innan de fått klartecken. Styrkekram!