• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • LyCKa55
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-30 15:22:03 följande:

Varning för äckelfråga! :)

Jag har ju tidigare berättar om min blödning och även haft bruna flytningar några ggr. Det verkar ha lugnat ner sig men jag har haft rätt mycket gula flytningar i flera veckor är det något fel?

Tror jag hade mer genomskinliga vattniga flytningar förra gångerna.

Mina flytningar ser ofta ut som snor, dvs tjockt gult snor, ibland med klumpar.
  • Miaairam
    LyCKa55 skrev 2016-05-30 18:14:22 följande:
    Jag tycker själv det är sent. Ville först ringa o ändra men sambon kan inte nån annan dag. Jag är i v.13+6 den dagen.
    Om de säger att det inte är försent så är det säkert så, om bara det är så gammalt som det beräknats till. Blev själv flyttad idag på kub från 12+6 till 13+2... Hoppas allt går bra!
  • Redoförnytt
    Janniiique skrev 2016-05-30 16:28:05 följande:

Lämnar denna tråden, hoppas alla graviditeter lyckas med fina och friska bebisar!

Det slutade inte så bra. Fick en blödning igår och var in på kvinnokliniken idag. Jag har drabbats av druvbörd, istället för ett foster så har det skapats vätskefyllda blåsor som i klasar. Måste opereras på fredag. En promilles chans att få det.. Så dessa klasar ska tas prover på så det inte är "sjuka" det kan vara så det är cancerliknande. Så jag måste ta blodprov varannan vecka till hcg är under 1. Efter det så måste jag vänta 6 månader för att bli gravid igen. Bara så inte dessa blåsor kommer tillbaka igen. Väl gravid så får jag göra ultraljud tidigt och följa och se så allt ser bra ut. Känns som en lång reda tillbaka..

Nej fy! Beklagar verkligen!

Hoppas du får bra hjälp och stå på dig om stöd om du behöver!

Håller tummarna för att du repar dig snabbt och vågar ta nästa steg när du är redo!

Lycka till <3
  • Redoförnytt
    enilorac81 skrev 2016-05-30 11:06:41 följande:

Uppdatering från mig. Återbesök för ett vul. Förra gången var ju den 12/5 och då såg hon inget hjärta slå och embryo var runt 4 mm. Idag fanns ett litet hjärta som slog väldigt sakta och embryo mätte till 7 mm något. Dvs att idag skulle jag vara i 6+3....tyvärr tror jag att detta inte är en "normal graviditet" för embryo borde växt mer och jag borde vara längre gången. Annars vete fan vad det är som händer med denna graviditet. En sak är säker och det är att det blir inget decemberbarn. Blir det barn, blir det januari...bara vänta och se. 9/6 har jag ny tid för ultraljud om det inte börjat blöda innan dess.

Usch va tråkigt!

Håller tummarna för att din kropp repar sig bra och att ni vågar er på att försöka igen när ni är redo.

Låt det ta den tid det tar och be om hjälp om du behöver stöttning.

Lycka till <3
  • LyCKa55
    Miaairam skrev 2016-05-30 19:03:22 följande:

Om de säger att det inte är försent så är det säkert så, om bara det är så gammalt som det beräknats till. Blev själv flyttad idag på kub från 12+6 till 13+2... Hoppas allt går bra!

Ja det va BM som föreslog den dagen till mig. Så det borde ju va okej. Dock vääldigt seg och lång väntan
  • sebbejonte
    LyCKa55 skrev 2016-05-30 18:14:22 följande:

Jag tycker själv det är sent. Ville först ringa o ändra men sambon kan inte nån annan dag. Jag är i v.13+6 den dagen.

Då får vi hoppas ni inte blir flyttad framåt för vad jag har förstått så är 13+6 sista dagen man kan göra det på. Vi ska göra imorgon o jag tycker det är sent, går in i 13+0 imorgon
  • BIX

Nu är det min tur att göra kub - spännande och nervöst på samma gång. Både att det ska finnas något där och såklart för siffrorna. Blir det låga siffror går vi vidare med nipt.

Det är verkligen ledsamt att läsa om alla som fått sorgliga besked, livet är verkligen orättvist ibland. Stora kramar till er. Nu håller jag tummarna för egen del.

• Miaairam
    BIX skrev 2016-05-31 07:38:40 följande:

Nu är det min tur att göra kub - spännande och nervöst på samma gång. Både att det ska finnas något där och såklart för siffrorna. Blir det låga siffror går vi vidare med nipt.

Det är verkligen ledsamt att läsa om alla som fått sorgliga besked, livet är verkligen orättvist ibland. Stora kramar till er. Nu håller jag tummarna för egen del.

Lycka till! :)
  • Tvåbarnsmamman79
    BIX skrev 2016-05-31 07:38:40 följande:

Lycka till!
  • BIX

Det gick bra! Allt såg fint ut och vi fick låg risk på ds, 7000, och i princip obefintlig på de andra trisomierna, 20000. Med dottern hade vi 3000 på ds så det här känns mycket bra! Jag är ju 40 i år så det är klart att det legat som en tanke.. Nu är det bara att njuta och titta framåt.

Svar på tråden BF December 2016