• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • LyCKa55

Nån annan än jag som tror sig ha kännt fosterrörelser? Är ju inte helt säkert men jag tror nästan det. Vet att det är möjligt för min kompis kände sin son i v.12 o jag är i v.13 nu.

Jsg hoppas det är det jag känt för jag har varit så orolig att det inte skulle va nåt därinne. Har inte fått KUB-tid förrän 10juni

• Seaflower
    Redoförnytt skrev 2016-05-29 13:37:19 följande:

Tycker det är lite dåligt drag i tråden!

Hur mår ni tjejer? Hur går det med allt?

Här har vi gått in i vecka 10 och precis fått se en liten böna i rätt storlek och med galopperande hjärta. BF runt nyår.

Jag mår bra men har en hel del oro.

Va händer där ute? :)

Jag gick in i v 10 igår och börjar må bättre! Har bf 31/12 så jag ska försöka knipa

Jag har också vart på UL och sett liten, så jag känner mig inte så orolig längre, men det är ju ff ett tag kvar till man kan släppa det helt!

Jag läser allt i tråden men skriver inte så mycket. Det var någon annan som skrev samma (se nedan) för ett tag sedan, och jag håller med..

Jag får som högst en kommentar på det jag skriver, men oftast försvinner det i mängden oavsett om jag skriver en fråga eller ett påstående, medans en del kommentarer genererar en hel sida med svar.

SÅ jäkla ointressant tycker jag inte att jag är.

Det är min anledning till att jag håller mig undan.. Men som sagt, jag läser allt!
  • Tvåbarnsmamman79
    Seaflower skrev 2016-05-29 14:26:09 följande:
    Jag gick in i v 10 igår och börjar må bättre! Har bf 31/12 så jag ska försöka knipa

Jag har också vart på UL och sett liten, så jag känner mig inte så orolig längre, men det är ju ff ett tag kvar till man kan släppa det helt!

Jag läser allt i tråden men skriver inte så mycket. Det var någon annan som skrev samma (se nedan) för ett tag sedan, och jag håller med..

Jag får som högst en kommentar på det jag skriver, men oftast försvinner det i mängden oavsett om jag skriver en fråga eller ett påstående, medans en del kommentarer genererar en hel sida med svar.

Det är min anledning till att jag håller mig undan.. Men som sagt, jag läser allt!
    Trist att det känns så, tror som ngn annan skrev innan att det kommer bli mer drag när folk varit på ultraljud osv när man är lite mer säker på att det verkligen blir en bebis.
    Jag känner igen ditt nick och jag läser alla kommentarer oxå även om jag inte alltid skriver.
  • Fian88
    Emmask skrev 2016-05-29 09:03:12 följande:
    Morfin används visst runt om i Sverige när födande haft värkar länge och behöver en sovdos för att orka med förlossningen. Ibland ingår då morfin, enligt min barnmorskevän. Min gissning är att fördelarna av att barn och mamma får vila överväger nackdelarna, annars skulle nog inte dessa proffs fortfarande använda det.
    Ah ok, visste inte det. Och det är kanske i slutet man undviker det då? Just för att barnet kan bli påverkat. Klart att man måste få en chans att vila om man haft värkar länge men inte riktigt kommit någonstans.
  • LyCKa55
    Seaflower skrev 2016-05-29 14:26:09 följande:

Jag skrev det för ett tag sen. Tycker precis som du att det känns trist att skriva när ingen bryr sig. Jag skriver i en annan BF december 2016-grupp. Mycket bättre respons där. Dock är det få som skriver o tyvärr inte så ofta. Men jag tycker stämningen är bättre där
  • Gabriella89

Har gjort KUB och fick se liten. Jag fick låg risk, jag var väldigt orolig då jag har tvillingar med NPF och behöver väldigt mycket stöd i vardagen. Jag vill ju kunna räcka till för även det här fjärde barnet (som inte var planerat). Jag tyckte mig se en liten snopp på UL men bm ville inte svara på det. Men hon epkade sig han och honom flera grr, kanske slump men vet inte. Jag äter medicin mot illamående fortf i vecka 14. Jag har inte känt den lille än vilket börjar oroa mig då jag känt de andra vid detta laget. Är fortfarande sjukt trött.

Vad kul att du fått se din lilla böna !

Vad är du orolig över ?

Redoförnytt skrev 2016-05-29 13:37:19 följande:

Tycker det är lite dåligt drag i tråden!

Hur mår ni tjejer? Hur går det med allt?

Här har vi gått in i vecka 10 och precis fått se en liten böna i rätt storlek och med galopperande hjärta. BF runt nyår.

Jag mår bra men har en hel del oro.

Va händer där ute? :)

• BIX
    LyCKa55 skrev 2016-05-29 14:20:18 följande:

Nån annan än jag som tror sig ha kännt fosterrörelser? Är ju inte helt säkert men jag tror nästan det. Vet att det är möjligt för min kompis kände sin son i v.12 o jag är i v.13 nu.

Jsg hoppas det är det jag känt för jag har varit så orolig att det inte skulle va nåt därinne. Har inte fått KUB-tid förrän 10juni

Alltså jag tror att jag har känt rörelser! Jag har precis gått in i vecka 13 och tyckte mig känna några spridda gånger förra veckan. Jag trodde inte det var möjligt så här tidigt men hajjat till de gånger det känts (lite svagt och hastigt). Verkar tidigt men kanske är möjligt iaf :D :D
  • Friedan

Är det ens fysiskt möjligt att känna fosterrörelser i v 13-14? Jag vet inte men mina tarmar rör sig, bubblar och har sig. Känns lite som fosterrörelser ????

• Friedan
    Friedan skrev 2016-05-29 17:57:55 följande:

Är det ens fysiskt möjligt att känna fosterrörelser i v 13-14? Jag vet inte men mina tarmar rör sig, bubblar och har sig. Känns lite som fosterrörelser ????

La in en glad smile på slutet, men FL gjorde om den till ett gäng frågetecken. Ser inte så trevligt ut....

Gällande respons på inlägg är min erfarenhet att det i början inte är så mycket men att det blir senare när man "lärt känna" varandra lite mer. Jag hoppas att det blir så här med för det ger iaf mig mycket att höra om andras erfarenheter och åsikter.
  • Y o L o

Hej vad innebär NPF? Var det något dom märkte under graviditeten eller efter födsel. Kanske dumma frågor men jag vet inte vad det är eller hur det påverkar barnet.

Spännande att du tyckte dig se att det är en kille, får se på rul om du hade rätt :) Många veckor tills dess dock.

Gabriella89 skrev 2016-05-29 16:53:02 följande:

Har gjort KUB och fick se liten. Jag fick låg risk, jag var väldigt orolig då jag har tvillingar med NPF och behöver väldigt mycket stöd i vardagen. Jag vill ju kunna räcka till för även det här fjärde barnet (som inte var planerat). Jag tyckte mig se en liten snopp på UL men bm ville inte svara på det. Men hon epkade sig han och honom flera grr, kanske slump men vet inte. Jag äter medicin mot illamående fortf i vecka 14. Jag har inte känt den lille än vilket börjar oroa mig då jag känt de andra vid detta laget. Är fortfarande sjukt trött.

Vad kul att du fått se din lilla böna !

Vad är du orolig över ?

Svar på tråden BF December 2016