• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Seaflower

Haha, sant! De får stå ut de där åren så blir det bra sen!

Bara att stålsätta sig mot allas kommentarer sen med ang nyårsafton.

Min dotter var beräknad 1/4 och där blev det också en del kommentarer

Nu har vi precis berättat för sambons dotter!!

Hon är 15 år, och jag har vart så sjuuuukt nervös över hur hon skulle ta det, att hon skulle bli deppig och tro att pappa kommer glömma henne osv osv..

Men hon tog det kanonbra!! Hon blev jätteglad och det var absolut inga problem!!

Gud va skönt!!!

• LyCKa55
    Redoförnytt skrev 2016-05-29 21:06:52 följande:

Vad heter den gruppen? :)

Den heter samma som denna, Bf december 2016. Den som är trådstartare heter bara anonym5 eller nåt
  • Miaairam
    Janniiique skrev 2016-05-29 20:47:27 följande:

Jag har fått en blödning, kom just hem från akuten. Men fick såklart åka hem igen och avvakta för att ringa gyn imorgon och boka en tid. Började blöda kl 18,30, har inte haft ont nåt, det kom från ingenstans. Ingen "mensblödning", skulle kalla detta för en mindre blödning. Känner mig verkligen helt lost, jag är i vecka 12 (11+3) idag. Snälla, håll era tummar att detta är en ofarlig blödning och att bebisen mår bra!

Hoppas det inte var någon farlig blödning och att allt är ok. Själv ska jag på kub om några timmar och ligger redan vaken nu kl 05 och grubblar...
  • Y o L o

Lycka till på kub. Kul att få se bebisen. Har du kub på morgonen? Jag bokade på eftermiddagen, kanske inte var så genomtänkt haha, att behöva vänta hela dagen på det.

Miaairam skrev 2016-05-30 05:12:45 följande:

Hoppas det inte var någon farlig blödning och att allt är ok. Själv ska jag på kub om några timmar och ligger redan vaken nu kl 05 och grubblar...

• Y o L o

Hur mår du? Blödit något mer? Håller tummarna att allt gått bra.

Jag har fått en blödning, kom just hem från akuten. Men fick såklart åka hem igen och avvakta för att ringa gyn imorgon och boka en tid. Började blöda kl 18,30, har inte haft ont nåt, det kom från ingenstans. Ingen "mensblödning", skulle kalla detta för en mindre blödning. Känner mig verkligen helt lost, jag är i vecka 12 (11+3) idag. Snälla, håll era tummar att detta är en ofarlig blödning och att bebisen mår bra!

• Janniiique

Jo, det kommer blod, inte rikligt, och inte rött. Har heller inte ont. Ska ringa kl 08 och ska begära att få komma in idag och kolla. Man blir så orolig!

• mocha8676

Jag håller mina tummar och tår! Fick många små blödningar under förra graviditeten och en riklig blödning. Hade aldrig ont av blödningarna. Efter den rikliga som var i vecka 13 fick jag ett vul ett dygn senare. Allt såg bra ut. Dom trodde att ett blodkärl hade brustit då jag hade väldigt många synliga stora blodkärl.
  • mocha8676

Nu längtar jag verkligen till kub! Ser att vissa ska och vissa redan gjort det. Jag har inget datum än. Ska på inskrivning 7/6 och då borde jag vara i vecka 11+3. Då borde hag väl kunna lämna blodprov på lab direkt efter? Borde väl få tid för ultraljudet ca en vecka senare, eller vad tror ni? :)

• Tvåbarnsmamman79
    mocha8676 skrev 2016-05-30 07:27:44 följande:
    Jag håller mina tummar och tår! Fick många små blödningar under förra graviditeten och en riklig blödning. Hade aldrig ont av blödningarna. Efter den rikliga som var i vecka 13 fick jag ett vul ett dygn senare. Allt såg bra ut. Dom trodde att ett blodkärl hade brustit då jag hade väldigt många synliga stora blodkärl.
    Var det i underlivet el livmodern du hade synliga blodkärl? Ursäkta om frågan låter dum men är lite undrande vad de menar med dessa blodkärl.
  • Y o L o

Ja du borde få lämna blod för kub direkt då. Min proffsiga bm berättade att man mäter nackspalten som allra bäst precis när man gått 12 fulla veckor så ul någon vecka eller 1,5 efter borde ju bli lagom.

mocha8676 skrev 2016-05-30 07:36:16 följande:

Nu längtar jag verkligen till kub! Ser att vissa ska och vissa redan gjort det. Jag har inget datum än. Ska på inskrivning 7/6 och då borde jag vara i vecka 11+3. Då borde hag väl kunna lämna blodprov på lab direkt efter? Borde väl få tid för ultraljudet ca en vecka senare, eller vad tror ni? :)

Svar på tråden BF December 2016