• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Jag måste sett rätt rolig ut när jag plockade upp efter min hund, fick sån jäkla spykänsla över att det luktade bajs (har ju inga problem med det annars). Stod och hulkade och kved när jag plockade upp och fortsatte hulka medan jag sedan höll den ihopknutna påsen.

Undrar vad de andra hundägarna som såg mig tänkte egentligen :)

• Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-05-31 15:45:09 följande:

Jag ska göra kub om 2 veckor. Är i v 12+1 då, enligt min bm är det den bästa tiden att göra kub för då mäter de enklast och bäst. Känns långt kvar. Hon sa även att om man får hög risk får man göra Nipt kostnadsfritt så det var skönt att höra. Men hoppas jag får som dig, fina siffror :)

Är det ngn som vet vart gränsen går (vilka siffror man ska ha för att få nipt.)
  • sebbejonte
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-31 18:02:32 följande:

Är det ngn som vet vart gränsen går (vilka siffror man ska ha för att få nipt.)

1:200 eller sämre är det.

Jag gjorde kub idag och fick 1:9000
  • Tvåbarnsmamman79
    sebbejonte skrev 2016-05-31 18:13:19 följande:

Tänk om man skulle få 1:205 å då får avslag :/
  • Tvåbarnsmamman79
    sebbejonte skrev 2016-05-31 18:13:19 följande:

Vilka bra värden då kan du pusta ut då! Var det häftigt att se lilla bebisen såg du mycket? :)
  • Friedan

Vad roligt att ni är flera som gjort Kub och fått fina siffror, och att ni fått se era små

Jag har tid för Kub den 10/6 men är inte speciellt orolig. Enligt min bm är 40 år (som jag är) inte speciellt mycket värre än om man är ung, enligt henne börjar kurvan uppåt om mamman är 44 år. Och inte ens då är risken stor.

• sebbejonte
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-31 18:27:28 följande:

Tänk om man skulle få 1:205 å då får avslag :/

Jag tror det, jag har hört att dom är hårda med den gränsen. Men tänk om man lägger 200 bebisar bredvid varann, du blundar och tar en, vad är oddsen att du tar just den bebisen som är sjuk?
  • BIX
    Y o L o skrev 2016-05-31 15:45:09 följande:

Jag ska göra kub om 2 veckor. Är i v 12+1 då, enligt min bm är det den bästa tiden att göra kub för då mäter de enklast och bäst. Känns långt kvar. Hon sa även att om man får hög risk får man göra Nipt kostnadsfritt så det var skönt att höra. Men hoppas jag får som dig, fina siffror :)

Ja tålamodet sätts verkligen på prov, tiden går långsamt ibland :/ Det är skönt att man får göra nipt om man får hög sannolikhet så att man slipper ta ställning till invasivt ingrepp i alla fall. Men hoppas såklart du slipper det med :)
  • sebbejonte
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-31 18:28:54 följande:

Vilka bra värden då kan du pusta ut då! Var det häftigt att se lilla bebisen såg du mycket? :)

Jag hade nog inte räknat med dåligt, jag är "bara" 33 år. Men blev erbjuden gratis och tackade därför ja.

Det var så mysigt. Bebis låg och sov med ansiktet mot min rygg. Vi försökte väcka den, då vände den sig en liten stund o sparkade och viftade med armarna sen vände den sig tillbaka och somnade igen haha.

Fick inte så bra bilder men allt såg bra ut o det är huvudsaken. Fick tid för rul den 13/7
  • BIX
    sebbejonte skrev 2016-05-31 18:40:41 följande:
    Jag tror det, jag har hört att dom är hårda med den gränsen. Men tänk om man lägger 200 bebisar bredvid varann, du blundar och tar en, vad är oddsen att du tar just den bebisen som är sjuk?
    Och om man vänder på det och räknar ut procenten blir det ju ruskigt lågt. Bra övning för att få lite perspektiv på siffrorna!
Svar på tråden BF December 2016