• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Janniiique

Jag har fått en blödning, kom just hem från akuten. Men fick såklart åka hem igen och avvakta för att ringa gyn imorgon och boka en tid. Började blöda kl 18,30, har inte haft ont nåt, det kom från ingenstans. Ingen "mensblödning", skulle kalla detta för en mindre blödning. Känner mig verkligen helt lost, jag är i vecka 12 (11+3) idag. Snälla, håll era tummar att detta är en ofarlig blödning och att bebisen mår bra!

• Redoförnytt
    Seaflower skrev 2016-05-29 14:26:09 följande:

Jag gick in i v 10 igår och börjar må bättre! Har bf 31/12 så jag ska försöka knipa

Jag har också vart på UL och sett liten, så jag känner mig inte så orolig längre, men det är ju ff ett tag kvar till man kan släppa det helt!

Jag läser allt i tråden men skriver inte så mycket. Det var någon annan som skrev samma (se nedan) för ett tag sedan, och jag håller med..

Jag får som högst en kommentar på det jag skriver, men oftast försvinner det i mängden oavsett om jag skriver en fråga eller ett påstående, medans en del kommentarer genererar en hel sida med svar.

SÅ jäkla ointressant tycker jag inte att jag är.

Det är min anledning till att jag håller mig undan.. Men som sagt, jag läser allt!

Jag känner exakt lika! :)

Har BF 30/12, men vet att decemberbarn blir grymma, då jag är ett själv. Så vill väl efentligen bara knipa på julafton. Men är bara glad åt att kunna få ett barn. Vilken gåva! Oavsett när hen bestämmer sig för att dyka upp :)
  • Redoförnytt

Åh va härligt med stor familj! Kul med en liten grabb. Vad har du sen innan? :)

Jag har varit väldigt orolig efter MA i v11 i höstas. Men nu ska jag verkligen försöka slappna av och njuta. Men det är svårt! Ska boka KUB hos bm i veckan.

Är det inte olika när man kan känna lillen? Allt från v12-22 har jag sett i olika trådar. Beror säkert på hur hen ligger å moderkakan osv. Snart kommer det säkert bli disco i magen ;)

Gabriella89 skrev 2016-05-29 16:53:02 följande:

Har gjort KUB och fick se liten. Jag fick låg risk, jag var väldigt orolig då jag har tvillingar med NPF och behöver väldigt mycket stöd i vardagen. Jag vill ju kunna räcka till för även det här fjärde barnet (som inte var planerat). Jag tyckte mig se en liten snopp på UL men bm ville inte svara på det. Men hon epkade sig han och honom flera grr, kanske slump men vet inte. Jag äter medicin mot illamående fortf i vecka 14. Jag har inte känt den lille än vilket börjar oroa mig då jag känt de andra vid detta laget. Är fortfarande sjukt trött.

Vad kul att du fått se din lilla böna !

Vad är du orolig över ?

• Seaflower
    Redoförnytt skrev 2016-05-29 20:53:55 följande:

Jag känner exakt lika! :)

Har BF 30/12, men vet att decemberbarn blir grymma, då jag är ett själv. Så vill väl efentligen bara knipa på julafton. Men är bara glad åt att kunna få ett barn. Vilken gåva! Oavsett när hen bestämmer sig för att dyka upp :)

Haha, ja det är inget fel på decemberbarn, min pappa är ett Men är det inte galet trist att fylla sist av sina kompisar? Tänker på moppe och krogen typ

Det blir när det blir! Det är nog inte lätt att knipa när hen väl bestämt sig, haha
  • Tvåbarnsmamman79
    Janniiique skrev 2016-05-29 20:47:27 följande:

Jag har fått en blödning, kom just hem från akuten. Men fick såklart åka hem igen och avvakta för att ringa gyn imorgon och boka en tid. Började blöda kl 18,30, har inte haft ont nåt, det kom från ingenstans. Ingen "mensblödning", skulle kalla detta för en mindre blödning. Känner mig verkligen helt lost, jag är i vecka 12 (11+3) idag. Snälla, håll era tummar att detta är en ofarlig blödning och att bebisen mår bra!

Å vad tråkigt och jobbigt jag håller tummarna att allt är ok!
    Jag hade ju oxå en blödning i v 9 kollade vul i v 10 (9+2) å då såg allt bra ut men det är ju några veckor sedan så jag oroar mig oxå.
  • Redoförnytt

Vad heter den gruppen? :)

LyCKa55 skrev 2016-05-29 16:40:35 följande:

Jag skrev det för ett tag sen. Tycker precis som du att det känns trist att skriva när ingen bryr sig. Jag skriver i en annan BF december 2016-grupp. Mycket bättre respons där. Dock är det få som skriver o tyvärr inte så ofta. Men jag tycker stämningen är bättre där

• Gabriella89

NPF står för Neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som samlingsnamn för olika diagnoser bl.a. Adhd och autism men det finns fler därtill. Nej det märks inte under graviditeten.

Y o L o skrev 2016-05-29 20:30:12 följande:

Hej vad innebär NPF? Var det något dom märkte under graviditeten eller efter födsel. Kanske dumma frågor men jag vet inte vad det är eller hur det påverkar barnet.

Spännande att du tyckte dig se att det är en kille, får se på rul om du hade rätt :) Många veckor tills dess dock.

• Gabriella89

Ja, det känns spännande samtidigt som jag känner mig orolig. Jag har tre pojkar redan.

Jag förstår din oro. Det måste vara svårt att slappna av kan jag tänka. Lycka till på ditt KUB !

Ja, snart börjar det säkert :)

Redoförnytt skrev 2016-05-29 20:58:23 följande:

Åh va härligt med stor familj! Kul med en liten grabb. Vad har du sen innan? :)

Jag har varit väldigt orolig efter MA i v11 i höstas. Men nu ska jag verkligen försöka slappna av och njuta. Men det är svårt! Ska boka KUB hos bm i veckan.

Är det inte olika när man kan känna lillen? Allt från v12-22 har jag sett i olika trådar. Beror säkert på hur hen ligger å moderkakan osv. Snart kommer det säkert bli disco i magen ;)

• Redoförnytt

Vet hur det känns!

Svårt att hålla sig lugn.. Men stå på dig så du får UL. Man vill ju veta oavsett! Ovetskapen tar knäcken på en.

Jag håller tummarna för dig!

<3

Janniiique skrev 2016-05-29 20:47:27 följande:

• Redoförnytt

Haha, jo, det va "jobbigt "mellan 14-20. Men nu är det grymt att fylla år sist. Tex när folk börjar fylla 29 å 30. Då är man fortfarande ung som decemberbarn ;) som januaribarn är man alltid gammal som äldre. Och det är ju faktiskt fler år i livet än de åren i senare tonåren ;)

Seaflower skrev 2016-05-29 21:01:24 följande:

Haha, ja det är inget fel på decemberbarn, min pappa är ett Men är det inte galet trist att fylla sist av sina kompisar? Tänker på moppe och krogen typ

Det blir när det blir! Det är nog inte lätt att knipa när hen väl bestämt sig, haha

Svar på tråden BF December 2016