Mamsterbabe skrev 2016-05-28 19:53:06 följande:
Jag födde första barnet vaginalt, en hemsk och helt vidrig upplevelse på alla sätt och vis. Detta resulterade i förlossningsrädsla vilket gjorde att jag fick planerat snitt med andra barnet (efter att ha gått på aurorasamtal). Nu väntar jag tredje (bf 14 december enligt mensen) och är livrädd att inte få snitt igen... :/
Jag kände oxå efter första förlossning att jag var glad när jag tillslut fick ett akut snitt det var verkligen en befrielse. Öppnade mig inte som jag skulle kunde inte sova på 2 nätter pga värkarna. När de la spinalbedövningen och jag domnade bort å slapp smärtan så var jag typ i himmelriket!
Så ni som aldrig fött barn:ta epiduralbedövning om ni kan det måste göra en otrolig skillnad om man jag ondare än man står ut med.
Andra gången ville jag ha snitt men de övertalade mig att försöka igen (var oxå livrädd för en vaginal förlossning.) Det slutade med ett planerat snitt ändå för i v 38 fick jag göra ett tillväxtultraljud och då såg de att jag väntade ett stort barn minst 4 kg och hon låg med rumpan ner å huvudet uppe vid revbenen. Blev rätt lättad när de ringde å sa att jag fått en tid för snitt.
Nu 3:e gången är det inget snack om saken sa läkaren på mvc det blir snitt- vilket jag tycker e skönt.
Visst e jag lite rädd för snitt det är en stor operation men jag pallar inte av värkar...