• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Nicoolina

Vecka 14 idag (13+0) och tröttheten hänger med mig fortfarande. Tror dock det beror på den senaste tidens stress också.

Ni som följt mig någorlunda vet ju om min smärtproblematik och min oro kring det.

I måndags blev jag sjukskriven på heltid. Var inte alls vad jag hade väntat mig redan nu, så är fortfarande lite chockad. Men kroppen mår skit och foglossningen har dessutom redan tagit ett grepp om mig. Så nu ska jag vara hemma 4 veckor och bara vila kroppen så att jag förhoppningsvis klarar att gå tillbaka på 50% efter dessa veckor, vilket jag verkligen vill! Jobbet är så otroligt viktigt för mig (och inkomsten såklart) och vill inte missa för mycket eller tappa kontrollen fullständigt, men nu ska jag lära mig att lyssna på kroppen och bara vila vila vila :)

Var iaf på KUB förra veckan, allting såg jättefint ut (risk 1 på 20000), pyret har växt jättefint och hade så mycket gymnastik därinne att det inte gick att få några fina bilder, haha! Skönt at se iaf :)

Jag har moderkakan i framvägg,men har redan känt det där berömda fladdret <3

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
  • Seaflower
    Miaairam skrev 2016-06-01 01:17:00 följande:

Idag har jag slappnat av och inte längre brytt mig om ifall magen syns och det känns som den blivit dubbelt så stor bara av det! Så skönt att våga vara gravid fullt ut, så att säga. Fler som inte orkar hålla in och klä sig som en säck?

åh va skönt!!

Jag sitter ganska bra till på jobbet, så när jag sitter ner pöser jag ut magen så mycket jag kan, men när jag måste upp och gå så håller jag fortfarande in den. 
    Jag tänkte vänta ca 2 veckor till, men vi får se hur det går..
    Jag inbillar mig att en del kollar direkt på min mage ibland, så jag vet inte om de anar något

Tack och lov är det ganska kallt här inne på jobbet, så jag kommer undan med koftor och tröjor
  • Emmask
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-01 04:54:52 följande:

Ska på kub idag och vaknade nyss av att det var kladdigt i trosorna typ en brun blödning el ngt. Igår gick jag å hoppades att allt skulle vara ok nu känns allt skit som att det inte finns ngn chans :/. Fan är ändå i v 13 kände en liten chans att pusta ut.

Jag hade så i en vecka, men gjorde ul och allt var fint.
  • Y o L o

Wiho va kul att du känt bebisen redan. Längtar efter det (är bara i v 11).

Jobbigt att du är så dålig att du måste vara sjukskriven men är det nödvändigt så är det. Försök att njuta av det om det går. Vila och ta hand om dig och kanske njuta av solen :)

Nicoolina skrev 2016-06-01 09:33:24 följande:

Vecka 14 idag (13+0) och tröttheten hänger med mig fortfarande. Tror dock det beror på den senaste tidens stress också.

Ni som följt mig någorlunda vet ju om min smärtproblematik och min oro kring det.

I måndags blev jag sjukskriven på heltid. Var inte alls vad jag hade väntat mig redan nu, så är fortfarande lite chockad. Men kroppen mår skit och foglossningen har dessutom redan tagit ett grepp om mig. Så nu ska jag vara hemma 4 veckor och bara vila kroppen så att jag förhoppningsvis klarar att gå tillbaka på 50% efter dessa veckor, vilket jag verkligen vill! Jobbet är så otroligt viktigt för mig (och inkomsten såklart) och vill inte missa för mycket eller tappa kontrollen fullständigt, men nu ska jag lära mig att lyssna på kroppen och bara vila vila vila :)

Var iaf på KUB förra veckan, allting såg jättefint ut (risk 1 på 20000), pyret har växt jättefint och hade så mycket gymnastik därinne att det inte gick att få några fina bilder, haha! Skönt at se iaf :)

• Tvåbarnsmamman79
    Emmask skrev 2016-06-01 10:03:23 följande:
    Jag hade så i en vecka, men gjorde ul och allt var fint.
    Å jag har en liten stimma hopp kvar...härligt att det kan gå bra för vissa.
    Vilken vecka var du i när du blödde?
  • LyCKa55

Jag ringde o hade mig imorse och fick till slut till en tid nu på fredag för KUB:)! Så kommer jag va i v.13(12+6) istället för v.14(13+6) vid kub. Känns bra men nu börjar jag bli nervös när det blev så snart:)

• BIX
    Nicoolina skrev 2016-06-01 09:33:24 följande:

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
    Det låter väl bra att du får vara sjukskriven nu så att du har chans att orka lite mer längre fram? Förstår att det är jobbigt att vara borta från jobbet dock.

Jag har också moderkaka i framvägg som det såg ut på ul igår. Lite tråkigt tänkte jag först eftersom man känner mindre av bebis, men vi kommer nog vara glada vecka 30 och framåt när de boxas och sparkas som värst :)
  • Tess1990
    BIX skrev 2016-06-01 12:44:03 följande:

Det låter väl bra att du får vara sjukskriven nu så att du har chans att orka lite mer längre fram? Förstår att det är jobbigt att vara borta från jobbet dock.

Jag har också moderkaka i framvägg som det såg ut på ul igår. Lite tråkigt tänkte jag först eftersom man känner mindre av bebis, men vi kommer nog vara glada vecka 30 och framåt när de boxas och sparkas som värst :)

Jag hade moderkakan i framvägg förra gången, det gjorde att han sparkade väldigt mycket neråt så det kändes som att han skulle sparka hål på buken längst ner eller så sparkade han på min blåsa *aj*

Fast mest tyckte han om att sparka på mitt högra nedersta revben sen när han hade vänt sig ^^

Häftigt det där
  • Fian88
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-01 07:24:19 följande:

Tack för alla lyckönskningar!
    Ush vad nervöst detta är ännu mer nervös kommer jag bli när det närmar sig.

När ska du dit?:)
  • Tvåbarnsmamman79
    Fian88 skrev 2016-06-01 12:58:35 följande:
    När ska du dit?:)
    Har varit här precis kl 13 hade jag tid och jag är så glad för bebben levde sprattlade och hjärtat slog allt såg tydligen fint. :) Undrar bara varför jag får såna blödningar.

Fick 1:2844 på trisomi 21
    Och 1:6267 på trisomi 13 & 18

Förra gången hade jag ju 1:187 så det var mkt lägre risk denna gång trots 2 år äldre ( 37)
Svar på tråden BF December 2016