Shhaw skrev 2016-06-01 13:56:32 följande:
Jag har varit på ultraljud idag och såg min lille sprattla och vända på sig herregud vilken känsla, dör typ av lycka!!!
Sen gick jag ner till vaccinationsavdelningen för stt bara fråga om jag behöver någon vaccination inför min resan till Bali nu 14/6 och där har dem skrämmt mig en del, behöver ta hepatit A vaccination men den är inte testad på gravida och sen tar jag inte den så är det ännu farligare om jag blir smittad! Vad ska jag göraaaa?? Jag kan inte avboka min resa pga all kostnad och de tär ju vår 2 års dag som gifta!! Vill verkligen resa men samtidigt vara säker på att inget händer bebis
Jag hade tagit vaccinet och åkt, men det är ju jag. Nu känner jag mig lite hemsk när jag säger så då flera andra är av motsatt åsikt. Men senast jag var gravid blev jag biten av en hund på en resa. Fick ta vaccin mot rabies och det är inte alls provat på gravida. Men alternativet var att jag skulle dö om det visade sig att hunden var smittad. Allt gick bra med barnet för övrigt. Nu är ju det en annan situation men jag älskar att resa och hade varit svår att stoppa från resande även om jag var gravid, dock har jag de flesta vacciner sen tidigare. Men du ska göra det som känns bäst för dig.