• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Miaairam
    Redoförnytt skrev 2016-06-02 12:15:13 följande:

Vad tror ni om massage och spabehanlingar som gravid?

Vad vågar man sig på?

Jag har fått presentkort som måste användas och vet inte vad som är ok?

Har ni nån koll? :)

Berätta för massören/terapeuten när du bokar att du är gravid. Seriösa ställen avråder från behandlingar som kan vara skadliga och anpassar sig efter dina behov!
  • Miaairam
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-02 07:28:23 följande:

Ang mat hur är det med färdiga sallader typ i delikatessen på Ica om jag köper en pastasallad med kyckling och curry (kall) är det ngn fara med tex den kalla kycklingen?
    Och färdiga sallader från pizzerior?

Nygjort är säkert ingen fara, men röror och sallader som varit förpackade länge kan ha fått bakterietillväxt, så det undviker jag. Undviker också köttpålägg av samma orsak samt rökt, gravat, ej genomstekt och ostar utom hårdost.
  • Fian88
    Redoförnytt skrev 2016-06-02 14:15:13 följande:

Vad tror ni om massage och spabehanlingar som gravid?

Vad vågar man sig på?

Jag har fått presentkort som måste användas och vet inte vad som är ok?

Har ni nån koll? :)

Finns ju speciell gravidmassage så det borde gå bra, en utbildad massör borde ha koll på vad som är ok och inte:)
  • Kittten

Hej igen allihopa =)
    För er som är intresserade av en liten mindre grupp på Facebook endast för de som har BF december 2016 får gärna PM mig så lägger jag till er. Endast 50-60 personer accepteras i gruppen för att hålla en god stämning och personlig atmosfär, samt att alla får en chans att höras och syna och känna sig viktiga.

Gruppen är hemlig så ingen kan varken se vad ni skriver eller att ni ens är medlemmar.

kram

• sillencillasill
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-02 11:12:39 följande:
    Å vad kul! Är du i v 11 el ngt?
    Jag är enligt BM 11+1 enligt mig 11+2 och idag sa de 11+3. Så däromkring:)
  • Michaela94
    Kittten skrev 2016-06-02 15:35:27 följande:

Hej igen allihopa =)
    För er som är intresserade av en liten mindre grupp på Facebook endast för de som har BF december 2016 får gärna PM mig så lägger jag till er. Endast 50-60 personer accepteras i gruppen för att hålla en god stämning och personlig atmosfär, samt att alla får en chans att höras och syna och känna sig viktiga.

Gruppen är hemlig så ingen kan varken se vad ni skriver eller att ni ens är medlemmar.

kram

Det finns redan en sån grupp, om du lägger till mig Michaela Gonzalez På fejjan så lägger jag till dig... Jag har en fläta på bilden
  • olw24311

Igår föll jag för frestelsen och outade min graviditet på fb :) Har inte dolt det direkt innan men när jag satt och åt saltgurka direkt ur burken igår så va jag tvungen att fota och lägga ut på fb och instagram. Va en sån klassisk gravidgrej :D

• Y o L o

Haha vad fick du för reaktioner?

olw24311 skrev 2016-06-03 10:57:07 följande:

Igår föll jag för frestelsen och outade min graviditet på fb :) Har inte dolt det direkt innan men när jag satt och åt saltgurka direkt ur burken igår så va jag tvungen att fota och lägga ut på fb och instagram. Va en sån klassisk gravidgrej :D

• LyCKa55

Kub gjort idag!:) En liten bebis gömde sig därinne. Så himla skönt efter att ha oroat sig för MA osv. Bf är fortfarande 9dec.

Den va jättefin tyckte dem. Fin huvudform. Väldigt envis, rörde sig en del först men sen bestämde den sig för att sova o vägrade flytta sig. Så de fick böka o jag fick vända mig o hosta o hålla på för att få liv i ungen;) Till slut fick vi låg sannorlikhet för alla diagnoser/kromsomfel. Ingen siffra gav de här. Men det känns nästan lika bra:)

• Fian88
    LyCKa55 skrev 2016-06-03 12:31:14 följande:

Kub gjort idag!:) En liten bebis gömde sig därinne. Så himla skönt efter att ha oroat sig för MA osv. Bf är fortfarande 9dec.

Den va jättefin tyckte dem. Fin huvudform. Väldigt envis, rörde sig en del först men sen bestämde den sig för att sova o vägrade flytta sig. Så de fick böka o jag fick vända mig o hosta o hålla på för att få liv i ungen;) Till slut fick vi låg sannorlikhet för alla diagnoser/kromsomfel. Ingen siffra gav de här. Men det känns nästan lika bra:)

Så skönt!:)
Svar på tråden BF December 2016