• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • olw24311
    Y o L o skrev 2016-06-03 11:55:28 följande:

Haha vad fick du för reaktioner?

Bara bra reaktioner. De flesta jag träffar ofta vet ju redan så det orsakade inga större reaktioner.
    LyCKa55 skrev 2016-06-03 12:31:14 följande:

Kub gjort idag!:) En liten bebis gömde sig därinne. Så himla skönt efter att ha oroat sig för MA osv. Bf är fortfarande 9dec.

Den va jättefin tyckte dem. Fin huvudform. Väldigt envis, rörde sig en del först men sen bestämde den sig för att sova o vägrade flytta sig. Så de fick böka o jag fick vända mig o hosta o hålla på för att få liv i ungen;) Till slut fick vi låg sannorlikhet för alla diagnoser/kromsomfel. Ingen siffra gav de här. Men det känns nästan lika bra:)

Va skönt för dig. Jag längtar så till mitt den 20e. Känna som det är evigheter kvar. Vill bara gå bevisat att jag inte fantiserat ihop det hela ;)
  • MP88

Kub gjort idag!:) En liten bebis gömde sig därinne. Så himla skönt efter att ha oroat sig för MA osv. Bf är fortfarande 9dec.

Den va jättefin tyckte dem. Fin huvudform. Väldigt envis, rörde sig en del först men sen bestämde den sig för att sova o vägrade flytta sig. Så de fick böka o jag fick vända mig o hosta o hålla på för att få liv i ungen;) Till slut fick vi låg sannorlikhet för alla diagnoser/kromsomfel. Ingen siffra gav de här. Men det känns nästan lika bra:)

Åh, vad skönt att allt såg bra ut! Jag ska på KUB på tisdag, känns nervöst men ska samtidigt bli super spännande :)
  • Kittten

Åh, spännande med kub och skönt att allt såg så bra ut! Kub var bland det häftigaste jag varit med om. Under RUL med min dotter så ville hon inte riktigt visa sig så blev inga klockrena bilder som med denna lilla bebis.
  • ranten

Är så nojig! Har blödigt i fyra timmar nu, mörkt blod. Typ tre femkronor i bindan eller hur jag ska jämföra det. Hade ont i magen och mensvärk igår och körde på på gymmet. Idag mensvärk. Har lite mer molande mensvärk än tidigare de här två dagarna men inte ont så. Börjar bli orolig. Hur har ni andra haft det med blödningar? Vad tror ni? Går in i v 11 imorgon

• Tvåbarnsmamman79
    ranten skrev 2016-06-03 21:55:45 följande:

Är så nojig! Har blödigt i fyra timmar nu, mörkt blod. Typ tre femkronor i bindan eller hur jag ska jämföra det. Hade ont i magen och mensvärk igår och körde på på gymmet. Idag mensvärk. Har lite mer molande mensvärk än tidigare de här två dagarna men inte ont så. Börjar bli orolig. Hur har ni andra haft det med blödningar? Vad tror ni? Går in i v 11 imorgon

Är det sammanlagt som tre femkronor el har det hänt flera ggr?
    Jag hade en blödning med klarrött blod i v 9 el 10 minns inte exakt. Sedan gick det några dagar och sedan fick jag bruna flytningar i några dagar.
    Sedan var det lugnt sedan kom det bruna flytningar igen.
    Gjorde ett vul som såg bra ut där i typ v 10. Sedan fick jag en rosa flytning runt v 12. Och natten innan kubtestet i v 13 vaknade jag (av en annan anledning) märkte då att det var kladdigt i trosorna. Det var en brun/röd vattning blödning i hela trosan och jag fick ganska mycket panik. Sa till bm vid kubtestet som det var och att detta kanske inte skulle se bra ut och att jag inte visste om fostret levde ens. Men den sprattlade och nästan gjorde volter jag blev såå glad. Bm sa att min moderkaka satt rätt långt ner nära öppningen (livmoderhalsen?) och att det kan ha varit den som börjat blöda. Men man blir sjukt orolig varje gång alltså!
    Går in i v 14 på måndag bara längtar efter rul i juli ser allt bra ut då kanske man vågar slappna av mer.
  • Tvåbarnsmamman79

Det min bm sa i v 9-10 där när jag fick en blödning är att det KAN vara tecken på missfall men det kan oxå vara något annat. Är man orolig är det nog bäst att göra ett ultraljud.
  • Y o L o

Fortsätter det så ring gynakuten. När jag fick sådär i höstas i v 11-12 ringde jag gynakuten o de tyckte jag skulle göra ul då för att se (då jag blödde lite, klarade mig med trosskydd men det fortsatte småblöda).

Håller tummarna för dig! Behöver ju absolut inte betyda något farligt. Kram

• ranten

Tack för era svar. Jag blöder fortfarande och har mensvärk som innan men ligger jag still försvinner den. Har inte blött mycket mer än sen jag skrev sist. Brösten är inte lika svullna idag heller. Tänkte att jag får väl ta och ringa 1177 vet inte om det finns någon gynakut här. Förbereder och ställt in mig på missfall.

• Fian88

Om det fortsätter så hade jag åkt in och kollat. Behöver ju inte vara nån fara alls men oron är ju inte rolig! Hoppas det slutat nu<3
Svar på tråden BF December 2016