• Miaairam

BF December 2016

Micha91 skrev 2016-05-10 11:09:36 följande:
    Jaa verkligen! Jag har en dotter som är 1 år, så det kommer bli fullt upp med tre småbarn här hemma sen haha =) har du barn sedan tidigare? Jo läkaren tror att jag kommer att föda runt vecka 34, så det blir antagligen några veckor på neo för oss. Men hoppas såklart på att dom vill stanna där inne lite längre än så. =) tack så jättemycket! Varken jag eller sambon har några tvillingar i släkten så vi blev jätteförvånade haha!
    Jaså, inga tvillingar i släkten och ändå tvillingar på g - vilken jackpot! Ja, jag har en treåring sedan tidigare.
  • Miaairam
    Paulinajonasson skrev 2016-05-11 01:10:45 följande:

Hej alla blivande mammor :) jag är i vecka 11 (10+0) och beräknad till 6e december :D jag ska på inskrivning idag, spännande! :) har redan varit på ett ultraljud (v.8+2) där allt såg jätte bra ut, ska på nästa ultraljud på måndag :) jag har ätit Pregotime en längre period, då vi har försökt i några år med att få barn, men nu äntligen har de hänt något :D fler här som fått hjälp med Pregotime? :) hoppar gärna in i någon Fb grupp om det fanns någon :)

Grattis till att det tog sig tillslut och vad roligt att du redan fått titta in. Jag har inte tagit Pergotime, men har BF samma dag som du. Får dock stå ut till den 30 maj med att titta in, då jag har KUB-ul. Tålamod är nåt jag behöver öva på, så lika bra det kanske... Hoppas bara att det finns liv därinne då, så man slipper avbryta när man äntligen kommit förbi de "farligaste" veckorna.
  • Miaairam
    Kittten skrev 2016-05-11 10:55:03 följande:

Hej allihopa! Försökte skriva i tråden häromdagen men verkar inte ha gått fram. Jag hoppar gärna in i tråden om det är okej, vi plussade för några veckor sedan och väntar bebis med BF 10 december. Kul att prata med andra som också ska ha vinterbebisar!

Några här som har gjort/ska göra kub? Gjorde inte det med förra barnet men bestämde mig den här gången för att göra det, trots att jag är rätt ung.

Kram!

Gjorde inte heller kub med första barnet, fast jag erbjöds det. Var 34 då. Nu ska jag göra det. Är 37 nu. Lika övertygad som jag var då att jag absolut inte ville, lika övertygad är jag nu om att jag vill göra det. Tänk vad man kan ändra sig!
  • Miaairam

Idag mår jag helt annorlunda än jag gjort hittills - inget illamående, inga ömma bröst, mår som vanligt. Skönt iofs att vakna pigg och kliva in i duschen utan att känna sig yr, men klart orolig när det nästan känns som allt hittills bara varit inbillning! 18 dagar kvar till kub-ul och har ju bestämt mig för att vänta tills dess (träna tålamod?) om jag inte börjar blöda eller får ont. Syrran fick MA som upptäcktes i v 16, avstannat i v10, så det spökar ju en del i hjärnan förstås... Jag är 10+2 nu. Någon mer som plötsligt mår bra igen?

• Miaairam

Någon som känner av några "cravings" ännu? Jag är överförtjust i Tropicanas juice "Golden Grapefruit", men inget okontrollerbart hittills. Hoppas slippa kämpa mot lusten all äta sked efter sked med Nutella denna gång...

• Miaairam
    Sofieeee skrev 2016-05-16 15:45:24 följande:

Har ni berättat för familj och släkt? Jag är i v.11+3 och har kub 27 maj. Tänkte berätta för familjen på morsdag om allt går som det ska!! Nervöös

Har berättar för mina föräldrar, min syster, sambons syster, mina fyra närmsta kollegor och ca 10 vänner. Har varit i sammanhang där det varit ganska omöjligt att dölja pga att man ju inte äter och dricker som vanligt. Väntar med sambons föräldrar till efter kub. Första barnet väntade vi mycket längre med att berätta. De flesta fick veta efter rul i v 18 då. Nu kan jag knappt dölja magen, trots att jag bara är 11+6...
  • Miaairam
    Andan skrev 2016-05-18 18:59:08 följande:

hej alla dec mammor!

För 2 veckor sedan skrev jag och berättade om att jag då i vecka 7+5 gjorde VUL där man bara hittade en fostersäck men inget foster... 2 olika BM gjordeVUL på 2 olika maskiner utan att hitta ett foster i fostersäcken....

Jag avskrev själv graviditeten var väldigt ledsen tyckte att många grav symptom försvann...

Jag och min man har gjort IVF och visste vad ett missfall skulle innebära kroppsligt och själsligt.

I måndags var jag på uppföljning, trot eller ej men de hittade ett perfekt litet hjärta. Vilken lyckochock! Vi var ju helt säkra på att det inte gått vägen!

Är nu i 9+6 BF 21 december är just nu värdens lyckligaste :)

Åh, vilken lycka! Stort grattis! :)
  • Miaairam
    tomtenissen skrev 2016-05-18 19:08:57 följande:

Hej! Har sett att det finns grupper på fb, tänkte kolla om det finns en fb-grupp för de som finns nere i Skåne? Om inte, finns det något intresse för det? :)

Vet ej om det finns någon FB-grupp för oss i Skåne, men jag vill gärna vara med om du startar en. Vill dock vänta tills jag fått se att det är liv därinne... Har KUB den 30 maj, så det närmar sig! Jag bor utanför Malmö. Var bor du?
  • Miaairam

Har gjort blodprov för kub idag. Känns som ett steg på vägen iaf, även om ovissheten ju är lika stor som förut. Nu börjar nedräkningen på allvar - 10 dagar till kub-ul den 30 maj! Längtar så efter att få se om det verkligen finns ett litet liv därinne!

Har inte gått upp något i vikt än, trots att magen är svullen och jag går i mammabyxor. Har för mig att jag redan låg några kilo plus vid detta laget i förra graviditeten... Vore iofs skönt att inte hå upp 26 kilo denna gång, särskilt som jag har en del kilon kvar sen förra gången...

• Miaairam
    Madicken_82 skrev 2016-05-21 10:07:23 följande:

Någon från Malmö som har bf i december ?:)

Jag bor strax utanför Malmö. Bf 6 december.
Svar på tråden BF December 2016