• Miaairam

BF December 2016

Då är vi ju flera stycken från Skåne och Malmötrakten. Jag startade en tråd - vinterbebisar i Skåne - för någon vecka sedan, men ingen har nappat. Kunde ju vara kul att dela specifika saker om mvc och så småningom inför förlossning, om bvc och öppna förskolor mm, som kanske inte är så intressant för alla från andra håll i landet. Häng gärna på i den tråden!

• Miaairam
    annaelin90 skrev 2016-05-21 22:26:36 följande:

Hur går man tillväga för att bli medlem i den gruppen då? :) och är den helt hemlig/dold? 

"Vinterbebisar i Skåne" är en tråd här på FL, så det är bara att hoppa in där. För min del får FB-grupper vänta tills efter kub.
  • Miaairam
    Tess1990 skrev 2016-05-22 16:41:43 följande:
    Lite varning, min syrra färgade håret som gravid och det blev grönt ^^ hon färgade typ mellanbrun men det blev en klar grön nyans i hela håret, försvann inte förren efter födseln, fast hon vågade inte färga mer efter de första då

Håret kan bli konstigt av hormonerna och resultatet kan bli annorlunda än vad man tänkt
    Jag färgade förra veckan hos frissan. Hon sa också att färgen inte beter sig riktigt som vanligt när man väntar barn, så en anledning arr inte färga hemma. Dessutom är ju frisören bättre på att bara färga håret och inte huden i hårbotten, så jag tänker att det nog är skonsammare. Plus att det ju är en lugn och avkopplande stund jämfört med att kladda med färg hemma... Förra graviditeten färgade jag inte, men vill inte se så glåmig och trist ut denna gång...
  • Miaairam
    elyse skrev 2016-05-24 11:50:37 följande:

Jobbar ni andra eller är ni sjukskrivna? Jag har varit hemma i några veckor nu. Är sååå trött. Illamåendet är mer hanterbart för jag kräks inte eller så. Har också problem med restless legs, dvs att det kryper i ben (och armar) på natten så jag måste få några timmars sömn på dagen. Har tvååringen på förskolan 9-15.

Jag jobbar som vanligt och reser mycket i jobbet, så det är slitsamt, men funkar. Nu verkar det värsta illamåendet och tröttheten ha gett med sig (v13!), så jag hoppas att det fortsätter så. Har några riktigt intensiva jobbveckor med mycket resor framför mig, innan det är dags för semester!
  • Miaairam
    Shhaw skrev 2016-05-24 16:04:32 följande:

Hej mammor, jag är idag i vecka 8+4 och har molande värk typ i mitten av ryggen där ryggraden smalnar om ni förstår vad jag menar. Det känns som om alla mina organ flyttar på sig för och göra plats åt den växande livmodern. Känner någon likadan?

Sen tänkte jag hur ser era magar ut? Är det fortfarande platt på morgona? När jag ligger ner så är det lika platt som den var innan jag blev gravid.

Jag är jätte hård i magen verkligen jätteeee! Är det farligt och trycka när man är på toa? Eller finns det något läkemedel som man får ta som gravid?

Har också trög mage - tarmarna jobbar långsamt av graviditet har jag läst. Tror inte det är farligt att trycka, men förstås risk för hemorrojder... Fråga BM om man kan ta något laxerande - själv försöker jag med mycket vatten och mycket av det jag gav sonen som liten när hans mage var trög - päron, plommon...
  • Miaairam

Någon som har tips på affär med bra mammakläder? Gärna i Stockholm eller Malmö. (Eller bra internetsidor, men tycker mer om att handla "live"). Har ett jobb som oftast kräver ganska välklätt, så mjukiskläderna och jeansen som jag sett på HM funkar inte så bra... Upptäckte att jag inte sparat så mycket från förra gången som jag trott!

• Miaairam
    LyCKa55 skrev 2016-05-25 20:46:24 följande:

På tal om magbilder så la jag upp en här för nån vecka sen men ingen brydde sig. Måste tyvärr säga att jag tycker responsen på vad man skriver i den här tråden är dålig. Iaf för vissa. Hade en väldigt stöttande grupp när jag fick sonen så jag tycker det är tråkigt..

Verkar inte som att jag kan se bilder -använder FL-appen, kanske därför? Är helt ny användare på familjeliv, så vet inte riktigt hur det funkat... Ser att du skrivit "bildtext" men ser inte själva bilden? Själv är jag rejält svullen - har haft fullt sjå med att följa på jobbet denna vecka men vill inte berätta förrän efter kub på måndag... Ska testa nu om jag kan posta in bild med appen!
  • Miaairam
    elyse skrev 2016-05-25 14:39:33 följande:

Gör ni alla kub?

Jag ska göra på måndag. Är född -78. Vill framförallt göra det för att få ul, se om där verkligen finns något (syrran fick ma i v16), men också för att kolla risken för kromosomavvikelser. Gjorde ej kub med sonen som är 3 nu, men har helt andra nojjor denna gång...
  • Miaairam
    elyse skrev 2016-05-26 12:34:34 följande:

På VUL fanns bara en hinnsäck. :( Antingen är jag mycket kortare gången än jag trott eller så blir det ingen bebis...

Åh, nej! Hoppas du räknar fel och att de hittar allt nästa gång... Kram
Svar på tråden BF December 2016