-
Visst tar tarmarna plats, men bebisen är ju 24 cm i v 20 och 30 cm i v 24 (enligt 1177) så den tar ju en del plats den också. Känns overkligt att den redan är så lång, tycker jag som är i v 23 (22+4). Härligt att ha passerat halvvägs, men december känns dock väääldigt långt bort ännu...Mariro skrev 2016-08-03 21:28:16 följande:Tack :) ja alltså nu är det nog tarmarna som tar mest plats. Tror man känner sig mindre hungrig också för att magsäcken är ihoptryckt hela tiden haha! Ja, den hjälper snabbt och verkar helt lokalt. Eller så finns ju ricinolja som är ganska billigt, men fruktansvärt äckligt att svälja. Hoppas det blir bättre! -
Tyvärr är det väl ganska vanligt att GBS kommer tillbaka flera gånger under en graviditet när man väl fått det? Jobbigt, men bra att de har koll för det behövs ju antibiotika vid förlossningen också och extra koll på sammandragningar etc. Hoppas du slipper fler gånger!LyCKa55 skrev 2016-08-05 19:01:08 följande:Nu har jag varit på förlossninge en sväng för kontroll då jag haft sammandragningar.
Fick höra hjärtljudet för första gången. Fick även göra ett väldigt kort ultrsljud där man såg hjärtat slå. Han rörde sig inte så mycket men efter att läkaren buffat rörde den sig och sen när det va klart fick jag sparkar där innifrån.
Blidtrycket va bra.
Fick antibiotika utskrivet för UVI trots att de inte får svar förrän om två-tre dagar. Tyckte jag va skumt men det är väl det de misstänker har triggat sammandragningarna. Kul med UVI nr2 denna grav redan... Och som sagt GBS
-
Nä, inget man kan ta för givet. Har ett par vänner som förlorat fullgångna barn och var själv ytterst nära att förlora min förstfödde. Men det hindrar inte mig att drömma och fantisera om framtiden. Det gjorde jag även innan jag visste om jag kunde bli gravid öht. För mig känns det lättare att inte fokusera på det som kan gå fel, skulle gräva ner mig totalt sv oro då för är egentligen en sån som ofta oroar mig. Könet spelar ingen roll för mig, även om jag tänkte att det vore roligt med en sv varje, innan jag fick bekräftat att det är gosse nummer två som bakas därinne.Pimpinellan skrev 2016-08-07 09:41:23 följande:Fattar inte hur man ens kan önska ett specifikt kön på barnet. För mig gäller ett levande barn och jag kunde inte bry mig mindre om kön. Ni verkar ta för givet att ni ska få barn, men se det vet egentligen ingen av er. Jag är lika rädd för missfall fortfarande och blundar varje gång på toa av skräcken för blod. Känner mig inte hemma här alls...
-
Tråkigt att du känner så. Jag tycker att vi i gruppen har stöttat varandra i många roliga och oroliga perioder och för min del känns det positivt att så många delar med sig av sina känslor och tankar. Sen, när så många olika personer diskuterar allt möjligt gravidtrelaterat i flera månader, så är det klart att det ibland dyker upp ämnen som inte känns relevanta för mig, men då väntar jag tills nästa ämne dyker upp. Jag är med i två FB-grupper också på samma tema, men hoppas att många vill fortsätta dela upplevelsen här också. Nu har vi ju avverkat halva tiden tillsammans och jag skulle tycka det kändes tomt att göra andra halvan och slutspurten utan er!LyCKa55 skrev 2016-08-07 09:10:42 följande:Riktigt tråkigt att man inte ska få tycka o tänka som man vill. Tyckte som sagt denna gruppen va sådär o att man inte fick svar o reaktioner på det man skrev innan men detta har gjort att jag känner att det inte är nåt för mig att engagera mig i och delta i. Sjukt tråkigt. Men som sagt, jag kan ju välja att avstå från att ta del av elaka kommentarer o nedtryckningar, vilket jag gör nu.
Denna gruppen är inget att lägga ner tid o energi på. Tråkigt med er som varit bra o trevliga men jag tänker inte ta vad som helst.
-
Kan vi inte bara acceptera att vissa tycker kön spelar roll andra inte. Tycker det vore synd om denna tråd förvandlad från en uppmuntrande tråd där krämpor, ul, vagnar, namn diskuteras till en tråd där vi tjafsar om något där det uppenbarligen finns olika åsikter. Tillbaka till det som är trådens syfte - följas åt på vägen till bebis!
Jag var på 40-årsfest igår och tog höga klackar. Dumt! Har inte känt mycket av foglossning innan, men idag - Aj! Inga klackar igen förrän på nyår!!! -
Åh, längtar tills vi kan bygga ihop vår som står i förrådet efter förra barnet. Men nu håller vi på att bygga om i sovrummen så det får vänta...Fian88 skrev 2016-08-07 11:50:55 följande:Är ju så mysigt att gå och glutta på det man köpt till bebis<3. Har köpt lite kläder och tar fram och tittar på dom ibland, längtar så himla mycket!:) -
Jag ska till Ullared på torsdag och hoppas kunna göra en del fynd där. Någon som vet om de redan har vintersaker?
-
Blir sällan jättekallt nere hos mig i Skåne, snarare blött... Tänker mig fleeceoverall eller liknande tunn overall, åkpåse, fårfäll under och bra regnskydd som andas...frkvilljunu skrev 2016-08-07 20:27:24 följande:hur klär man vagn/barn i vinter när de är nyfödda? tjockåkpåse och overall? räcker det med typ flecceoverall? kommer inte alls ihåg hur jag gjorde med de andra (14 år sen...)
-
Oj, så obehagligt! Hoppas du inte är smittad!Tess1990 skrev 2016-08-08 22:42:13 följande:Tagit blodprov för Parvovirus B19 (femte sjukan) idag då sonen precis haft de och jag eventuellt också haft/fått det :/
Om jag inte är immun finns en liten risk att bebisen också blir smittad och blir allvarligt sjukt..
Mår fortfarande illa och kräks då och då
Gått upp 1kg från inskrivningen men ligger -1kg från startvikten, 23+2 idag ^^
-
Så sorgligt! Vilken tragedi! Mina varmaste tankar till dig och hoppas du snart blir gravid på Nurmesniemi en frisk och stark bebis! <3Seaflower skrev 2016-08-09 11:04:43 följande:Hej tjejer! Det är inga glada besked jag kommer med nu.. Har vart på rul nu och bebis i magen ville inte vara med längre och slutade antagligen att leva i v 15, bara att min kropp inte fattat det än. Jag ska in imorgon och få tabletter och sen in på fredag igen för att sätta igång allt..
Just nu är jag mest nervös över att det ska sätta igång här hemma och att det kommer ut i toaletten ????
Jag fattar inte hur jag ska berätta detta för min dotter ????
Så jävla drygt.. Från gravid till inte gravid på en minut ???? Varför kunde inte min kropp vara normal och stöta ut det i v 14-15 istället ????