• Miaairam

BF December 2016

BIX skrev 2016-05-31 10:28:03 följande:
    Grattis! :) Det är ju väldigt låg risk! Skillnad på siffror så klart men allt över 1:200 är ju bra siffror!

Jag har mitt rul 8:e så vi ligger nära varandra :) Nu känns det dock som den största spänningen släpper, rul ser jag fram emot men är inte orolig.

Bm gjorde en hel skann av bebis redan idag förresten så vi såg hjärnhalvor, hjärtklamrar, urinblåsa osv redan idag. Nya direktiv att göra det så tidigt tydligen då de kan se grava missbildningar redan nu. Allt såg bra ut :)
    Jag fick också se hjärnhalvor, hjärtkammare och allt vad det var. Så skönt! Är inte heller orolig längre, men så förväntansfull! Och min man kunde inte vara med igår pga jobbresa, så han har bara sett ett mobilfoto på en av bilderna jag fick. Därför längtar jag förstås extra till nästa ul - att få se det lilla livet tillsammans. Hade min mamma med mig igår istället som en morsdagspresent. Hon var ganska överväldigad. Har ju hänt en del med tekniken sedan det begav sig för hennes del på 70-talet...
  • Miaairam
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-31 16:02:32 följande:
    Är det ngn som vet vart gränsen går (vilka siffror man ska ha för att få nipt.)
    Tror inte alla ställen erbjuder nipt. Min BM pratade iaf bara om fvp och mkp som alternativ om mina siffror varit dåliga. Hade själv tänkt ta upp nipt för hört att man kan betala och få det även där det inte erbjuds (ruskigt dyrt dock) men nu slapp jag tack och lov det när siffran på kub var såpass bra.
  • Miaairam

Idag har jag slappnat av och inte längre brytt mig om ifall magen syns och det känns som den blivit dubbelt så stor bara av det! Så skönt att våga vara gravid fullt ut, så att säga. Fler som inte orkar hålla in och klä sig som en säck?

• Miaairam
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-01 05:24:19 följande:

Tack för alla lyckönskningar!
    Ush vad nervöst detta är ännu mer nervös kommer jag bli när det närmar sig.

Åh, håller tummarna för att allt ska gå bra. Lycka till!
  • Miaairam

Nu börjar jag känna mig redo för att hänga på i någon FB-grupp. Känns som att leta efter nål i höstack att hitta tillbaka i tråden efter det skrivits om grupp att gå med i, så den som vet hur man kan gå med får gärna påminna mig! (Kommer givetvis fortsätta vara här också)

• Miaairam
    Nicoolina skrev 2016-06-01 19:08:00 följande:

Bor du i Sthlm så kan du skicka ett PM till mig härinne med ditt namn så lägger jag till dig i min FB-grupp :)

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
    Tack, men bor i Skåne. Finns det fler FB-grupper?
  • Miaairam
    Redoförnytt skrev 2016-06-02 12:15:13 följande:

Vad tror ni om massage och spabehanlingar som gravid?

Vad vågar man sig på?

Jag har fått presentkort som måste användas och vet inte vad som är ok?

Har ni nån koll? :)

Berätta för massören/terapeuten när du bokar att du är gravid. Seriösa ställen avråder från behandlingar som kan vara skadliga och anpassar sig efter dina behov!
  • Miaairam
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-02 07:28:23 följande:

Ang mat hur är det med färdiga sallader typ i delikatessen på Ica om jag köper en pastasallad med kyckling och curry (kall) är det ngn fara med tex den kalla kycklingen?
    Och färdiga sallader från pizzerior?

Nygjort är säkert ingen fara, men röror och sallader som varit förpackade länge kan ha fått bakterietillväxt, så det undviker jag. Undviker också köttpålägg av samma orsak samt rökt, gravat, ej genomstekt och ostar utom hårdost.
  • Miaairam
    Flygekorre skrev 2016-06-04 11:25:55 följande:

Hej!

Jag känner mig äntligen redo för att gå in i en fb-grupp nu! Hittar inte Michaela Gonzales,för det var till den gruppen som är hemlig va? Vill absolut inte att någon ska veta att jag är gravid eftersom jag tänkte vänta tills efter RUL att berätta för chefen och egentligen inte för någon annan än de närmsta! :)

Håller tummarna för att blödningarna är ofarliga ranten! Jag hade åkt in till gynakuten för att få lugn i sinnet! Kram <3

Jag hittade inte heller Michaela först. Fick klicka "visa fler resultat" längst ner efter alla som dök upp i sökningen. Då kom jag till en ny lista där man kunde välja "personer" överst och då hittade jag äntligen henne (med mörkt hår i fläta på bilden och gift med en André) och blev tillagd i gruppen. Helt hemlig grupp!
  • Miaairam
    Y o L o skrev 2016-06-04 17:15:32 följande:

Vad fick ni i blodvärde vid inskrivning? Och sa er bm något om det?

Jag fick 117 och det är den undre gränsen har jag googlat fram. Hon sa att jag inte behövde börja med järntabletter redan men jag är så fruktansvärt trött så jag började med järntabletter i förrgår ändå. Hoppas det ska göra mig lite piggare.

Har bara varit på hälsosamtalet ännu. Riktiga inskrivningen blir den 16 juni, när jag är i v16, så får se då. Hoppas slippa järntabletter ett tag till - blev bedrövligt hård i magen av dem sist och tycker det är trögt som det är redan nu...
Svar på tråden BF December 2016