BF December 2016
Nifirex (eller vad de heter) ska man inte bli hård i magen av sa de på Apoteket. Har bara ätit 2 dagar så inte märkt något än iaf.
www.fass.se/m/produkt/19990827000063/uidpublic
Nifirex (eller vad de heter) ska man inte bli hård i magen av sa de på Apoteket. Har bara ätit 2 dagar så inte märkt något än iaf.
Hej alla! Jag är nu i vecka 13 och ansluter här :)
Jag är 38 år med två döttrar, 10 och 11 år. Så detta blir en liten eftersläntrare ;)
Ska göra KUB-test på torsdag. Har ni som gjort det haft er sambo/man med där? Min sambo har sånt arbete att det är svårt att komma ifrån men vill ju så klart ha med honom.
Graviditeten upptäcktes när jag skulle operera bort cellförändringar på gyn i april. Fick inte göra op så förändringarna är kvar. Gjort ett återbesök sedan april och ska göra ett till i september. Lite orolig för det men förväntningarna kring graviditeten överstiger oron????
Mått ruggigt illa de senaste sex veckorna. Inte orkat träna, sovit mitt på dagen efter jobb och ätit alla möjliga tänkbara och otänkbara saker som jag aldrig äter annars. De tidigare grav har inte alls varit såhär kämpiga.
Magen är jättestor om jag jämför med tidigare grav men så blir det väl ofta för omföderskor?
Ska bli kul att läsa och skriva lite här emellanåt ????
Hej alla!
Längesedan jag skrev men var på KUB i tisdags och det såg bra ut. Dock har jag ju börjat äta blodtrycksmedicin eftersom det upptäcktes ett väldigt högt blodtryck vid inskrivningen så att jag då blev inlagd. Men jag mår bättre och bättre. Vågar slappna av lite mer nu och längtar enormt efter denna lilla sladdis. Är nog mogen att gå med i en FB- grupp nu. Vilket namn skulle man söka på?
Jag har letat säkert 10 ggr men hittar ingen michaela Gonzales med fläta från Sverige. Hittar bara folk från andra länder :/
Är jag så svår att hitta hehe, vet inte varför jag är det, har kollat mina inställningar och är inte hemlig eller något :/
Men kanske att stavningen ska vara viktig oxå så tänk på att skriva Gonzalez med Z på båda ställena :)
En säkert korkad fråga men hur fungerar det här med grupper på Facebook, om jag går med i gruppen innebär det att alla i den gruppen kan se allt jag lagt upp? Eller syns bara min profilbild?
Hur gör ni efter kub om ni får hyfsat låga resultat alltså 1:2344 på trisomi 21 och 1:6200 ca på 13,18 skulle ni vara trygga i det el gå vidare och göra nipt testet ändå? Det är ju så dyrt.
Är lite nojjig bara pga att jag hade förhöjd risk förra gången och då fick göra moderkaksprov.
Hur gör ni med bh? I förra graviditeten slutade jag med bygel tidigt, typ runt v 14 skulle jag tro. Körde med bygellösa, mjuka bh. Hade inga som helst problem med amningen sedan. Nu är bysten tyngre och lite slappare - skulle gärna ha bygel ett bra tag till. Om man verkligen har rätt storlek, så att bygeln ligger runt bröstet och inte trycker på "mjukdelarna" är det kanske ok? Vill gärna ha bra stöd, men samtidigt inte riskera krångel med amningen i onödan. Hur tänker ni andra?