• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Miaairam
    Helena 383 skrev 2016-06-05 14:52:31 följande:

Hej alla!

Längesedan jag skrev men var på KUB i tisdags och det såg bra ut. Dock har jag ju börjat äta blodtrycksmedicin eftersom det upptäcktes ett väldigt högt blodtryck vid inskrivningen så att jag då blev inlagd. Men jag mår bättre och bättre. Vågar slappna av lite mer nu och längtar enormt efter denna lilla sladdis. Är nog mogen att gå med i en FB- grupp nu. Vilket namn skulle man söka på?

Michaela Gonzalez kan lägga till dig i den helt hemliga FB-gruppen "Decemberbebisar 2016" om du skickar vänförfrågan till henne. Finns också en grupp som heter "Krabat 2016" som är sluten men sökbar. Du kan alltså leta upp den gruppen och be om att släppas in, så släpper admin in dig. Jag har postat en del i båda grupperna, men hemligheten verkar inte vara avslöjad, så de är nog båda helt hemliga för utomstående även om den ena är sökbar.
  • Miaairam
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-05 18:39:50 följande:

Jag har letat säkert 10 ggr men hittar ingen michaela Gonzales med fläta från Sverige. Hittar bara folk från andra länder :/

Jag hittade inte heller Michaela först. Fick klicka "visa fler resultat" längst ner efter alla som dök upp i sökningen. Då kom jag till en ny lista där man kunde välja "personer" överst och då hittade jag äntligen Michaela med mörkt hår i fläta på bilden och gift med en André... Hoppas du hittar henne!
  • Tvåbarnsmamman79
    Miaairam skrev 2016-06-05 21:00:54 följande:
    Jag hittade inte heller Michaela först. Fick klicka "visa fler resultat" längst ner efter alla som dök upp i sökningen. Då kom jag till en ny lista där man kunde välja "personer" överst och då hittade jag äntligen Michaela med mörkt hår i fläta på bilden och gift med en André... Hoppas du hittar henne!
    Tack nu hittade jag henne!
  • Michaela94

Är jag så svår att hitta hehe, vet inte varför jag är det, har kollat mina inställningar och är inte hemlig eller något :/
    Men kanske att stavningen ska vara viktig oxå så tänk på att skriva Gonzalez med Z på båda ställena :)

• Miaairam
    Michaela94 skrev 2016-06-05 19:19:00 följande:

Är jag så svår att hitta hehe, vet inte varför jag är det, har kollat mina inställningar och är inte hemlig eller något :/
    Men kanske att stavningen ska vara viktig oxå så tänk på att skriva Gonzalez med Z på båda ställena :)

Även om man stavar rätt dyker du inte upp på första listan. Beror kanske på att vi inte har några gemensamma vänner, så blir det sponsrade sidor, företag och vänner/vänners vänner med liknande namn som syns. Men är väl bra att vara lite småhemliga, så slipper du kanske en massa spam.
  • Maggis77

Tack snälla! Sambon får försöka lösa det med jobbet verkar det som, inga andra som vet vår hemlighet än ;)

MP88 skrev 2016-06-05 10:04:28 följande:

Jag tror att dom vill att man ska ha något med sig på KUB. Dom var nog med att fråga mig om min sambo följer med när jag ska på KUB.

Läskigt med cellförändringar. Men jag hade litat på läkarna ang. att vänta med operation. Njut nu av din graviditet och lycka till!

• Maggis77

Ja det känns tryggt, även om oron gnager lite. Har tydligen stadie två av tre förklara gynläkaren.

Jag är oxå i vecka 13, plussat nästan fem kilo å en klädstorlek. Undrar vart detta ska sluta, haha...

Jag har skickat meddelande till dig ;)

Kittten skrev 2016-06-05 16:15:04 följande:

Hej! Välkommen :)

Läskigt med förändringar men skönt att de håller så bra koll, då är du i goda händer. Jag hade med min sambo på Kub, tror det är bra att gå med någon. Kanske någon annan kan följa med om han verkligen inte har möjlighet?

Upplever också att magen blivit större denna gång, mest tarmar i den veckan jag är i dock(vecka 13). Hoppas illamåendet lägger sig för dig snart och tröttheten! För mig blev det bättre för någon vecka sen, så skönt.

Det finns en grupp BF december på fb om du vill gå med, den är hemlig så ingen ser att du är med. Skicka meddelande till mig mig isf :)

Kittten skrev 2016-06-05 16:15:04 följande:

Hej! Välkommen :)

Läskigt med förändringar men skönt att de håller så bra koll, då är du i goda händer. Jag hade med min sambo på Kub, tror det är bra att gå med någon. Kanske någon annan kan följa med om han verkligen inte har möjlighet?

Upplever också att magen blivit större denna gång, mest tarmar i den veckan jag är i dock(vecka 13). Hoppas illamåendet lägger sig för dig snart och tröttheten! För mig blev det bättre för någon vecka sen, så skönt.

Det finns en grupp BF december på fb om du vill gå med, den är hemlig så ingen ser att du är med. Skicka meddelande till mig mig isf :)

• Friedan

Jag har ätit Niferex i ca två veckor (sedan inskrivningen) och min mage mår inte alls bra av dessa, men jag inbillar mig att jag är piggare

Min bm kollade inte hb alls utan bara järndepåvärdet och det var 5, vilket var för lågt så här tidigt i grav. Men vid mina tidigare graviditeter har mitt hb varit mellan 90-100 och det har varit ok eftersom depån varit bra.

• Friedan

En säkert korkad fråga men hur fungerar det här med grupper på Facebook, om jag går med i gruppen innebär det att alla i den gruppen kan se allt jag lagt upp? Eller syns bara min profilbild?

Svar på tråden BF December 2016