• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tvåbarnsmamman79
    Friedan skrev 2016-06-05 22:42:56 följande:

En säkert korkad fråga men hur fungerar det här med grupper på Facebook, om jag går med i gruppen innebär det att alla i den gruppen kan se allt jag lagt upp? Eller syns bara min profilbild?

Tror att de bara ser din profilbild och att bara de du blir vän med ser mer.
  • Miaairam
    Friedan skrev 2016-06-05 20:42:56 följande:

En säkert korkad fråga men hur fungerar det här med grupper på Facebook, om jag går med i gruppen innebär det att alla i den gruppen kan se allt jag lagt upp? Eller syns bara min profilbild?

Det beror på vad du har för inställningar i ditt konto. Har du tex postat inlägg med "jordglob" på (offentliga) och offentliga bilder kan man se dessa. Har du valt att visa t ex arbetsplats, relationsstatus mm offentligt syns det också. Har du däremot allt begränsat till vänner så syns bara profilbilder och omslagsfoton (även gamla). Kolla under inställningar på ditt FB-konto!
  • olw24311
    Friedan skrev 2016-06-05 22:42:56 följande:

Alla som är medlemmar i gruppen kan se inlägg du gör i gruppen. Gör man inlägg i en öppen grupp kan alla dina vänner se det. Men är gruppen sluten eller hemlig så är det bara gruppens medlemmar som ser. Det är den skillnaden många vill åt då de kanske inte berättat om sin graviditet för sin omgivning men vill ha ett forum att prata om det i.
  • Fian88
    olw24311 skrev 2016-06-06 02:06:56 följande:
    Alla som är medlemmar i gruppen kan se inlägg du gör i gruppen. Gör man inlägg i en öppen grupp kan alla dina vänner se det. Men är gruppen sluten eller hemlig så är det bara gruppens medlemmar som ser. Det är den skillnaden många vill åt då de kanske inte berättat om sin graviditet för sin omgivning men vill ha ett forum att prata om det i.
    Fast är den enbart sluten så kan vänner se att man är med. Så vill man vara helt hemlig med sin graviditet så ska man gå med i en hemlig grupp:)
  • Kittten
    Friedan skrev 2016-06-05 22:32:39 följande:

Jag har ätit Niferex i ca två veckor (sedan inskrivningen) och min mage mår inte alls bra av dessa, men jag inbillar mig att jag är piggare

Min bm kollade inte hb alls utan bara järndepåvärdet och det var 5, vilket var för lågt så här tidigt i grav. Men vid mina tidigare graviditeter har mitt hb varit mellan 90-100 och det har varit ok eftersom depån varit bra.

Vad jag har hört så brukar duroferon fungera för de som inte mår bra på niferex och tvärtom. Kanske värt att testa om du inte redan gjort det?
  • Tvåbarnsmamman79
    Fian88 skrev 2016-06-06 08:33:42 följande:
    Fast är den enbart sluten så kan vänner se att man är med. Så vill man vara helt hemlig med sin graviditet så ska man gå med i en hemlig grupp:)
    Är Michaela Gonzalez grupp hemlig?
  • Fian88
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-06 15:25:41 följande:
    Vet inte:)
  • olw24311
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-06 15:25:41 följande:

Ja det är den.
  • MP88

Orka ni alla med att fixa i hemmet med städning, handling, tvättning osv? Jag har mått dåligt i sex veckor nu och är alltid helt slut. Hade kunnat sova non-stop 24/7. Mitt prio-ett under dessa veckor har varit mitt jobb och för att orka jobba en heldag har jag gått och lagt mig runt 20-tiden och sen gått och lagt mig vid 16-tiden när man kommer hem. Oftast har jag sovit när min sambo kommit hem från jobb 17.30, då åker han och handlar fixar mat osv. Min sambo är otroligt stöttande och fixar och trixar så vi ska hinna med allt, han ser till att tvättkorgen är tom och att vi har ett hem i nystädat skick hela tiden. Jag har haft svårt att äta och få i mig vätska under dessa sex veckorna också vilket säkerligen har en stor bidragande orsak i min trötthet. Jag får inte längre i mig graviditetsvitaminerna, kräker upp dem efter 30 minuter igen. Har inte tagit någon nu söndag och måndag och har då inte kräkts. Jag är inte sugen på någon mat alls, mer än glass och att sen få sova, sova och sova. Någon som känner igen sig?

• Babybluiee

MP88

Jaaaa! Glass har varit min räddning i 3-4 veckor.. Det och frallor utan smör/pålägg... :p

Har börjat kunna äta lite mat men långt ifrån allt, kött är helt ute ur bilden (vilket är drygt för jag gillar kött).. Har inte heller kunnat ta mina vitamintabletter eller omega 3, men det får vara.. Bättre att skippa dem ett tag och få behålla det lilla man får i sig i matväg än att spy upp allt liksom :)

Svar på tråden BF December 2016