• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tvåbarnsmamman79
    Flygekorre skrev 2016-06-04 14:51:45 följande:
    I och med alla mina missfall så vågar jag helt enkelt inte,jag är relativt ny på jobbet så jag vill inte att chefen vet att vi försöker få barn. Och kollegorna kommer jag också bara berätta för en, resten lär väl få veta tids nog, än har jag inte fått någon mage så tror/hoppas att jag kan hålla det hemligt ett tag till! :)
    Oki då förstår jag.
    Min mage sväller bara mer å mer känns det som :/
  • Y o L o

Vad fick ni i blodvärde vid inskrivning? Och sa er bm något om det?

Jag fick 117 och det är den undre gränsen har jag googlat fram. Hon sa att jag inte behövde börja med järntabletter redan men jag är så fruktansvärt trött så jag började med järntabletter i förrgår ändå. Hoppas det ska göra mig lite piggare.

• Seaflower
    Y o L o skrev 2016-06-04 19:15:32 följande:

Jag fick 117 och det är den undre gränsen har jag googlat fram. Hon sa att jag inte behövde börja med järntabletter redan men jag är så fruktansvärt trött så jag började med järntabletter i förrgår ändå. Hoppas det ska göra mig lite piggare.

Min BM sa aldrig vad jag fick, så jag antar att det var okej

Dock har jag vart sviiiintrött i flera veckor trots vitaminer, så det kan ju vara något du bara måste igenom!

Jag är i v 11 idag och senaste veckan har jag faktiskt vart mycket piggare!

Vilken vecka är du i?
  • Miaairam
    Y o L o skrev 2016-06-04 17:15:32 följande:

Har bara varit på hälsosamtalet ännu. Riktiga inskrivningen blir den 16 juni, när jag är i v16, så får se då. Hoppas slippa järntabletter ett tag till - blev bedrövligt hård i magen av dem sist och tycker det är trögt som det är redan nu...
  • Fian88
    ranten skrev 2016-06-04 15:12:04 följande:

Hej återigen tack för era svar. Jag får tyvärr lämna tråden. Åkte in när jag började få ondare och det visade sig att det dött i v 8. Har fått tabletter nu och är inlagd i väntan på att allting ska komma ut. Hade även ovanligt mycket vätska i en äggledare som de även vill ha kvar mig för. Lycka till alla <3

Beklagar!<3
  • Fian88
    Y o L o skrev 2016-06-04 19:15:32 följande:

Fick 122 och kände mig inte så nöjd med det! Hade över 130 när jag väntade sonen. Menmen, bm sa att det var bra så får väl lita på henne:)
  • Y o L o

Ja jag antar att tröttheten tillhör men såhär trött som jag är känner jag inte igen från förra gången. Går in i v 12 på tisdag, måste ju vända snart. Tyvärr mår jag fortfarande väldigt illa också, kom på att med dottern så var jag fortfarande lite illamående i typ v 15, så känns som det kommer vara kvar ett tag :(

Seaflower skrev 2016-06-04 19:28:08 följande:

Min BM sa aldrig vad jag fick, så jag antar att det var okej

Dock har jag vart sviiiintrött i flera veckor trots vitaminer, så det kan ju vara något du bara måste igenom!

Jag är i v 11 idag och senaste veckan har jag faktiskt vart mycket piggare!

Vilken vecka är du i?

• Y o L o

Nifirex (eller vad de heter) ska man inte bli hård i magen av sa de på Apoteket. Har bara ätit 2 dagar så inte märkt något än iaf.

Miaairam skrev 2016-06-04 19:58:11 följande:

Har bara varit på hälsosamtalet ännu. Riktiga inskrivningen blir den 16 juni, när jag är i v16, så får se då. Hoppas slippa järntabletter ett tag till - blev bedrövligt hård i magen av dem sist och tycker det är trögt som det är redan nu...

• enilorac81

Tvåbarnsmamman79- finns en Stockholms grupp- nicolina något heter hon som är admin där. Annars kan du skicka ett privat pm här till mig så kan du få gå med i en annan grupp som är hemlig

Svar på tråden BF December 2016