• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tvåbarnsmamman79

Hur gör ni efter kub om ni får hyfsat låga resultat alltså 1:2344 på trisomi 21 och 1:6200 ca på 13,18 skulle ni vara trygga i det el gå vidare och göra nipt testet ändå? Det är ju så dyrt.
    Är lite nojjig bara pga att jag hade förhöjd risk förra gången och då fick göra moderkaksprov.

• Fian88
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-07 08:31:10 följande:

Hur gör ni efter kub om ni får hyfsat låga resultat alltså 1:2344 på trisomi 21 och 1:6200 ca på 13,18 skulle ni vara trygga i det el gå vidare och göra nipt testet ändå? Det är ju så dyrt.
    Är lite nojjig bara pga att jag hade förhöjd risk förra gången och då fick göra moderkaksprov.

Det är väl bra siffror du fått?
  • Fian88

Och oavsett så är det ju enbart sannolikhetssiffror så någon som fått minsta risk kan ju mycket väl få ett barn med DS ändå. Så du får kanske väga din oro helt enkelt.
  • Tvåbarnsmamman79
    Fian88 skrev 2016-06-07 09:18:15 följande:
    Och oavsett så är det ju enbart sannolikhetssiffror så någon som fått minsta risk kan ju mycket väl få ett barn med DS ändå. Så du får kanske väga din oro helt enkelt.
    Ja precis nu var siffrorna bra..men förra gången var de dåliga
  • Redoförnytt

Jag trodde allt över 1/200 va bra??? 1/2000 är ju jätteliten risk!! En av 2000 barn.

• Redoförnytt
    Y o L o skrev 2016-06-06 21:57:56 följande:

Bra att du påminde! Förra gången hade jag trygg hansa, betalade runt 1000-lappen för den. När jag sedan fick akut snitt ringde jag dem o direkt fick jag 3000kr insatt på mitt konto :)

Så visst kan det vara bra, kör nog på liknande upplägg, finns ju även gratisvarianter men de ger nog inte så mycket om något skulle hända. Dock är jag inte säker på att jag väljer trygg hansa denna gång, ska jämföra lite först.

Hoppas fler svarar för det är intressant att höra hur andra resonerar.

Jag vill verkligen höra hur ni resonerar. Jag har nu tecknat folksams gratisvarian, den gäller från v10.

Men ska ta någon extra-variant där runt v23. Känns viktigt om det blir komplikationer. Jag har läst mig till att folksam och trygg hansa verkar bäst. Men vill gärna ha mer respons från er andra om hur ni tänker och vad som är viktigt. :D
  • Mariro

Kub om 20 minuter. Är väldigt nervös och förväntansfull. Och superduperkissnödig haha.

• Michaela94
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-06 21:35:50 följande:

Har skrivit till Michaela Gonzalez igår men inget svar hon verkar inte ha läst det. Måste man lägga till henne som vän för att hon ska se mejlet?

Jag har inte fått något på Fb
  • Tvåbarnsmamman79

Skrev till en michaela Gonzalez med brunt hår i fläta gift med Andre å en ultraljudsbild som omslagsbild. Är det rätt? Ska jag testa att skriva igen?

Svar på tråden BF December 2016