• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Bm sa att man kommit fram till att det är mer påverkan med doppler än med ul. Men jag blev nyfiken för hur kan ul påverka o isåfall vad är "värre" med doppler? Bara funderingar.

De5pojkarna skrev 2016-06-08 10:35:41 följande:

Jag har bara hört att man inte skall använda doppler för tidigt så man inte blir rädd om man inte skulle höra något.. Ingen annan orsak..  

• Seaflower

Hej!

Jag hittade en app imorse för iPhone som inte behöver tillbehör för att höra hjärtslag. "My babys heartbeat" Den kostar 50 kr så jag har inte laddat ner den.

Har ni hört något om den?

Status här hemma då jag inte skrivit på länge!

Gravid och pollenallergiker = galet trött/nyser

Fick hem gravidshorts från HM idag - Supersköna!!!

Igår berättade vi för min dotter (6 år) och hon blev jätteglad och har inte slutat prata om det sen dess! Fick t o m hennes del av täcket imorse när hon kom in till mig, bara för att jag har en bebis i magen

Nu är det bara jobbet som inte vet, och om det inte kommer fram av sig självt så berättar jag väl om 1-2 veckor.

Går in i vecka 12 på lördag!

• LyCKa55
    Miaairam skrev 2016-06-08 01:19:13 följande:

Hur gör ni med bh? I förra graviditeten slutade jag med bygel tidigt, typ runt v 14 skulle jag tro. Körde med bygellösa, mjuka bh. Hade inga som helst problem med amningen sedan. Nu är bysten tyngre och lite slappare - skulle gärna ha bygel ett bra tag till. Om man verkligen har rätt storlek, så att bygeln ligger runt bröstet och inte trycker på "mjukdelarna" är det kanske ok? Vill gärna ha bra stöd, men samtidigt inte riskera krångel med amningen i onödan. Hur tänker ni andra?

Jag kör som vanligt med bygel. Gjorde det förra grav med ända till förlossningen. Sen insåg jag att man ju måste sova med bh o då gicn jag över på bygellösa som var mera som sportbh. Men bara därför.

Ser ingen anledning till att byta förrän barnet är fött o jag ska amma. Jag gillar inte att va utan bra stöd
  • Y o L o

Va gulligt att hon blev glad. Jag har ju en på 2,4 hemma, hon uppmärksammar bebisar nu helt plötsligt. Har ju inte pratat med henne om att det ligger en bebis i magen ännu men ändå kul att hon tittar på bebisar o säger "mamma titta bebis".. Hoppas att hon ska tycka det är kul med en bebis hemma sen :)

Seaflower skrev 2016-06-08 12:32:45 följande:

Hej!

Jag hittade en app imorse för iPhone som inte behöver tillbehör för att höra hjärtslag. "My babys heartbeat" Den kostar 50 kr så jag har inte laddat ner den.

Har ni hört något om den?

Status här hemma då jag inte skrivit på länge!

Gravid och pollenallergiker = galet trött/nyser

Fick hem gravidshorts från HM idag - Supersköna!!!

Igår berättade vi för min dotter (6 år) och hon blev jätteglad och har inte slutat prata om det sen dess! Fick t o m hennes del av täcket imorse när hon kom in till mig, bara för att jag har en bebis i magen

Nu är det bara jobbet som inte vet, och om det inte kommer fram av sig självt så berättar jag väl om 1-2 veckor.

Går in i vecka 12 på lördag!

• Tess1990
    Fian88 skrev 2016-06-08 09:15:27 följande:

Hmm, fast bygeln sitter ju under/bredvid bröstet och inte på.

Beror helt på vilken typ av bröst man har och vilken typ av bh

Jag har extremt svårt att hitta bra bhar och kunde absolut inte använda bygel i slutet eller när jag ammade
  • Ledilnaan
    Tess1990 skrev 2016-06-07 23:24:44 följande:
    14 dagar läste jag, då måste den vara betald också
    TryggHansas gravidförsäkring sträcker sig tills barnet är 6 månader.
    Har använt den till mina tre barn och kommer teckna den igen. Sen brukar jag alltid ringa dagen efter förlossningen och teckna barnförsäkringen, innan ev fel på bebisen upptäckts, för då ingår de i försäkringen.

• Madicken_82
    Y o L o skrev 2016-06-08 13:39:48 följande:

Va gulligt att hon blev glad. Jag har ju en på 2,4 hemma, hon uppmärksammar bebisar nu helt plötsligt. Har ju inte pratat med henne om att det ligger en bebis i magen ännu men ändå kul att hon tittar på bebisar o säger "mamma titta bebis".. Hoppas att hon ska tycka det är kul med en bebis hemma sen :)

Jag går oxå in i v12 på lördag :)
  • Fian88
    Tess1990 skrev 2016-06-08 14:21:32 följande:
    Beror helt på vilken typ av bröst man har och vilken typ av bh

Jag har extremt svårt att hitta bra bhar och kunde absolut inte använda bygel i slutet eller när jag ammade
    Ah ok! Fick så svårt att se det framför mig bara;). Jag använde bygel hela graviditeten men när jag ammade så var det antingen amningslinne eller bygellös bh i bomull från Kappahl, såå sköna!:)
  • Seaflower
    Y o L o skrev 2016-06-08 13:39:48 följande:

Hihi, barn verkar ju ha ett sjätte sinne, så hon kanske känner på sig något redan!
Svar på tråden BF December 2016