• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Va skönt att du åkte in! Tur att du lyssnade på dig själv!

Hastis skrev 2016-08-22 17:53:45 följande:

Tack alla! Är hem släppt nu för tappen såg så pass bra ut och bricanylen tog bort det värsta. Men gudars vad speedad jag är på den lilla lilla tabletten:/

• Cossi

Tack alla! Är hem släppt nu för tappen såg så pass bra ut och bricanylen tog bort det värsta. Men gudars vad speedad jag är på den lilla lilla tabletten:/

Skönt att du kommit hem, så orolig du måste blivit! Hoppas att vila ska göra dig och bebisen gott
  • Ledilnaan

Vilken tur att du åkte in och att doktorn tog dig på allvar. Nu får du vila, vila och vila.

Ni som har blivit sjukskrivna, var det svårt att få godkänt från fk? Speciellt ni som är sjukskrivna för foglossning, skrev läkaren nåt speciellt?
    Ska åka till vc imorgon och försöka bli sjukskriven, det går verkligen inte att jobba mer, gör så otroligt ont så att jag knappt kan gå. Jobbar i hemtjänsten och gå är ett måste.
  • Y o L o

Förra gången så skrev läkaren tydligt att jag hade ont av att sitta, stå och gå och att det var omöjligt för mig att kunna jobba. FK ringde upp mig och frågade om det stämde, ja sa jag och så var det inte mer med det.

Ledilnaan skrev 2016-08-22 21:33:57 följande:

Vilken tur att du åkte in och att doktorn tog dig på allvar. Nu får du vila, vila och vila.

Ni som har blivit sjukskrivna, var det svårt att få godkänt från fk? Speciellt ni som är sjukskrivna för foglossning, skrev läkaren nåt speciellt?

Ska åka till vc imorgon och försöka bli sjukskriven, det går verkligen inte att jobba mer, gör så otroligt ont så att jag knappt kan gå. Jobbar i hemtjänsten och gå är ett måste.

• frkvilljunu
    Gabriella89 skrev 2016-08-22 18:59:41 följande:

Tycker bebben varit otroligt lugn i magen i några dagar (vecka 26, snart 27). Någon mer :/

tycker rörelserna blivit lite annorlunda sista veckan. (v.27 nu) inbillar mig att det är för att bebisen är större och det inte är samma "kittlingar" längre.

Är du orolig tycker jag bästa tipset är att ringa bm och få lyssna på hjärtat. Det är lugnande att få livsbevis
  • frkvilljunu

Tycker bebben varit otroligt lugn i magen i några dagar (vecka 26, snart 27). Någon mer :/

tycker rörelserna blivit lite annorlunda sista veckan. (v.27 nu) inbillar mig att det är för att bebisen är större och det inte är samma "kittlingar" längre.

Är du orolig tycker jag bästa tipset är att ringa bm och få lyssna på hjärtat. Det är lugnande att få livsbevis
  • Fian88

Hade så några dagar förra veckan (v 25 då), hann bli ganska orolig. Sen i fredags så blev det mer liv och sen i lördags har han varit superaktiv!:)
    Jag tror de har dagar när de sover mer och växer mycket, och att de kanske sparkar in mer mot ryggen så man inte känner det. Men är du orolig så ring din bm så kan du säkert få komma in och lyssna på hjärtat:)
  • Gabriella89

Jag har ett inbokat besök imorgon. Ska bli skönt att få komma dit! Har känt några hårda sparkar nu under eftermiddagen.

• Emmask

Åk alltid in och lyssna på hjärtljuden om mönstret förändras och sparkarna tydligt minskar. Hellre en gång för mycket än för lite.
  • MP88

Här är min mage i v 24, inte så stor tycker jag! Men det är ganska skönt :) 

Svar på tråden BF December 2016