• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Cossi
    Miaairam skrev 2016-08-24 21:41:50 följande:

Att få kramp i vaderna hör ju till och jag får ofta kramp i benen på natten även när jag inte är gravid. Inatt fick jag dock värsta krampen jag någonsin upplevt. Jag vrålade rakt ut och fick panik. Försökte ta mig upp och stå, men det gjorde så förbannat ont att jag inte kom upp, kunde liksom bara ligga och fäkta. Det slutade med att jag trillade ur sängen med ett brak ner på golvet! Krampen släppte när mannen tillslut lyckats hjälpa mig upp på fötter, men jag har haft som kraftig träningsvärk hela dagen i krampbenet. Vågar knappt somna nu av rädsla att få liknande kramp igen. :/

Din stackare! Hade ett par ilskna episoder sist, än så länge mest småkramper när jag råkar knipa med tårna. Hos mig kommer det nästan alltid i vänsterbenet var jag har massor med åderbråck så det är nog delvis relaterat till det. Hoppas du slipper fler omgångar, stretcha vaden lite innan du lägger dig
  • mocha8676

Här sitter jag på toan illamående, ont i magen och med något son känns som en konstant sammandragning. Känner mig konstig.. Någon som vart med om detta?

Har varit hemma i en hel vecka nu pga misstänkt foglossning. Men enl läkare är det inte det, utan ryggproblem. Ska ringa till en sjukgymnast imorn. Fick ingen sjukskrivning alls. Så måste jobba imorn, vilket jag vill. Men nu är jag orolig att jag kommer va sjuk imorn. Få läkarintyg för det känns ju konstigt?! Hoppas på att vakna upp och må bra bara..

• Marialia

Jag var helt säker på att jag hade foglossning då jag skadat en fog innan. Har haft ont i några veckor och till slut blev smärtan outhärdlig. Är van vid att kunna träna och röra på mig och har gjort det under hela graviditeten men helt plötsligt får jag ont av att gå. Har gått hos en naprapat i många år men han har slutat. Dock har det börjat en ny på samma ställe som är inriktad på gravida och mammor. Var där igår och det var inte foglossning utan satt långt ner i ryggen! Är öm idag efter massage och mobilisering men känns helt klart bättre. Ska dit nästa vecka igen.

• mocha8676
    Marialia skrev 2016-08-26 06:20:40 följande:

Jag var helt säker på att jag hade foglossning då jag skadat en fog innan. Har haft ont i några veckor och till slut blev smärtan outhärdlig. Är van vid att kunna träna och röra på mig och har gjort det under hela graviditeten men helt plötsligt får jag ont av att gå. Har gått hos en naprapat i många år men han har slutat. Dock har det börjat en ny på samma ställe som är inriktad på gravida och mammor. Var där igår och det var inte foglossning utan satt långt ner i ryggen! Är öm idag efter massage och mobilisering men känns helt klart bättre. Ska dit nästa vecka igen.

Okej! Intressant läsning. Får se när jag får tid hos sjukgymnast :)
  • mocha8676

Vaknade upp och mår mycket bättre! Kaskadkräktes i natt och efter det släpptes sammandragningen och jag kunde somna. Är idag orolig i magen och har en slags träningsvärkskänsla. Jag ska nu till jobbet. Spännande att se hur denna dag går!

• Hastis
    mocha8676 skrev 2016-08-26 07:41:06 följande:

Vaknade upp och mår mycket bättre! Kaskadkräktes i natt och efter det släpptes sammandragningen och jag kunde somna. Är idag orolig i magen och har en slags träningsvärkskänsla. Jag ska nu till jobbet. Spännande att se hur denna dag går!

Skönt att det känns bättre idag för dig! Hade du kanske ätit något konstigt? Lycka till på jobbet och hoppas det håller sig lugnt:)
  • olw24311
    mocha8676 skrev 2016-08-26 07:41:06 följande:

Låter lite som det kunde varit en kort variant av magsjukan med. Ta det lite lugnt och drick mycket idag. Lycka till :)
  • frkvilljunu
    Hastis skrev 2016-08-26 07:47:54 följande:

Skönt att det känns bättre idag för dig! Hade du kanske ätit något konstigt? Lycka till på jobbet och hoppas det håller sig lugnt:)

Hur mår du nu?
  • mocha8676
    Hastis skrev 2016-08-26 07:47:54 följande:

Funderade på magsjukan, men var inte dålig åt andra hållet.. Skumt. Åt godis till lunch istället för mat, ganska mycket. Men blev dålig först på natten vid 01 tiden.. Mannen trodde det var nåt på gång, för tidig förlossning på gång eller nåt. Blev själv lite orolig då förlossningen med dottern startade på detta sätt. Skillnaden var att det endast var sammandragningar nu och inga värkar. Händer det inom kort igen får jag väl ring Bm eller förlossning för rådfrågning. Var lite orolig imorse också då det tog flera timmar innan jag kände av den lilla..

Är väldigt törstig idag och dricker mycket vatten. Går hittills bra att jobba.
  • Hastis
    frkvilljunu skrev 2016-08-26 08:36:59 följande:
    Hur mår du nu?
    Det funkar:) har sammandragningar till och från hela dagarna men lugnare nu än dom varit! Alltid något iaf;)
Svar på tråden BF December 2016