• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • olw24311

Jag är rätt nöjd med antalet träffar. Träffade BM 2 gånger i början ett introduktion och ett inskrivningsmöte. Sen har jag träffat deras läkare 2 gånger. En gång strax efter inskrivning och nu efter semestern då jag blev sjukskriven. Har nästa träff med BM nästa vecka. Då är jag i v.25. Men jag förväntar mig att lyssna på hjärtat varje gång framöver ;)

• Fian88

Jag träffade min bm i typ v 10, v 14, en annan bm då min hade semester i v 23 och så min igen i v 26. Ska dit igen och göra sockerbelastning i v 28:)

• Marialia

Måste bara tipsa er som får kramp i vaderna på natten om stödstrumpor om ni inte redan använder det! Jag har de för det mesta men de dagar jag inte haft det har jag kramkänningar och kramp flera gånger per natt!

• mocha8676

Någon mer som kollar på barnmorskorna på TV4 play? Bra tips för den som är intresserad och nyfiken på hur förlossningar kan gå till! Men är du orolig och rädd inför det kanske det inte är så passande :)

• Y o L o

Menar du på dagarna eller sover du med det?

Marialia skrev 2016-08-29 18:14:31 följande:

Måste bara tipsa er som får kramp i vaderna på natten om stödstrumpor om ni inte redan använder det! Jag har de för det mesta men de dagar jag inte haft det har jag kramkänningar och kramp flera gånger per natt!

• Marialia

Jag har dem på dagen, märker att jag inte blir lika svullen då.

Y o L o skrev 2016-08-29 19:22:58 följande:

• Ledilnaan
    Y o L o skrev 2016-08-29 19:22:58 följande:

Man ska inte sova med stödstrumpor, de är kanon på dagen, men ska absolut inte användas på natten. Jobbar inom vården...
  • Ledilnaan
    mocha8676 skrev 2016-08-29 19:05:22 följande:

Någon mer som kollar på barnmorskorna på TV4 play? Bra tips för den som är intresserad och nyfiken på hur förlossningar kan gå till! Men är du orolig och rädd inför det kanske det inte är så passande :)

Jag kollar, bara för att jag är intresserad av sånt. Har ju genomgått 3 förlossningar redan, så jag vet vad som väntar. Ser framemot nästa förlossning, fast jag vet smärtan och allt vad det innebär, men känslan när bebisen läggs upp på magen är värt all smärta.
  • sillencillasill

Kände för första gången idag att jag är helt värdelös och en belastning på jobbet. Satt och planerade ett läger i slutet av nov och jag fick säga att jag inte alls vet hur jag mår... Och att man inte ska lägga stora saker på mig. Är beräknad 20 dec. Då blev en kollega typ sur... Ska nog prata med chefen imorgon och se vad det finns för lösningar. Att jobba på kontor vs vara på läger är två helt olika saker

• Mariro
    sillencillasill skrev 2016-08-29 20:12:09 följande:

Kände för första gången idag att jag är helt värdelös och en belastning på jobbet. Satt och planerade ett läger i slutet av nov och jag fick säga att jag inte alls vet hur jag mår... Och att man inte ska lägga stora saker på mig. Är beräknad 20 dec. Då blev en kollega typ sur... Ska nog prata med chefen imorgon och se vad det finns för lösningar. Att jobba på kontor vs vara på läger är två helt olika saker

Det är så himla frustrerande att man som gravid överhuvudtaget ska behöva förklara sig och få folk att fatta att 20 dagar innan det är dags - ja då är man nog inte så himla fit for fight. Jag känner mig också extremt överflödig på jobbet, inkluderas inte i mötessamtal som handlar om händelser några månader fram.
Svar på tråden BF December 2016