• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • MP88
    MP88 skrev 2016-08-23 19:34:56 följande:

Här är min mage i v 24, inte så stor tycker jag! Men det är ganska skönt :) 

Bilden kom visst inte med första gången! Men här kommer den :P

• Mariro
    MP88 skrev 2016-08-23 19:35:46 följande:

Bilden kom visst inte med första gången! Men här kommer den :P

Inte så stor alls! Tänk vad det kan variera, jag är i exakt samma vecka och folk erbjuder mig sin sittplats på tunnelbanan! :)
  • Mariro
    sillencillasill skrev 2016-08-23 19:39:08 följande:

Min mage vecka 24 idag. Alltså jag är STOR! Och det är första barnet.....

Jag ser nog precis likadan ut som dig storleksmässigt! Tänk att det kan vara så olika från person, jag undrar vad det har att göra med? Undrar även om bebisen fortsätter att växa i samma takt resterande tiden, hur stor äran då v40 haha?
  • Ledilnaan

Jag har inte tagit en enda magbild än, har inte väntat såhär länge med mina förra graviditeter. :-/ Kanske dags att ta en magbild snart.

Idag var jag till vc och efter lite om och men så gick läkaren med på att sjukskriva mig. Jag berättade hur ont jag har i höften mm, då ber hon mig att lägga mig ner och lyfta benen ett efter ett i några sekunder och säga om det gjorde ont, vilket det inte gjorde och då tyckte hon att det var tveksamt till om jag har foglossning eller inte... det går svinont när jag går och eftersom detta är fjärde barnet så vet jag hur foglossning känns.
    Sen undrade hon om jag inte kunde få andra uppgifter, men det går inte i hemtjänsten. Suck...men jag ska iallafall få bli sjukskriven och hoppas på att försäkringskassan godkänner det också.

• Miaairam

Idag har fyra personer oberoende av varandra sagt typ "Snart dags, va?" och "Är du säker på att det bara är en?" När jag svarat att det "bara" är en bebis och 14 veckor kvar har de sett förfärade ut. Kul att se sprickfärdig ut i v 26... :/

• frkvilljunu
    Miaairam skrev 2016-08-23 21:19:02 följande:

Idag har fyra personer oberoende av varandra sagt typ "Snart dags, va?" och "Är du säker på att det bara är en?" När jag svarat att det "bara" är en bebis och 14 veckor kvar har de sett förfärade ut. Kul att se sprickfärdig ut i v 26... :/

Sådär. har jag det med! Försöker att inte ta det allt för hårt men har svårt att inte bli lite störd.

Börjar så smått inse att vi faktiskt kommit väldigt långt!
  • Tvåbarnsmamman79
    Ledilnaan skrev 2016-08-23 20:37:07 följande:

Jag har inte tagit en enda magbild än, har inte väntat såhär länge med mina förra graviditeter. :-/ Kanske dags att ta en magbild snart.

Idag var jag till vc och efter lite om och men så gick läkaren med på att sjukskriva mig. Jag berättade hur ont jag har i höften mm, då ber hon mig att lägga mig ner och lyfta benen ett efter ett i några sekunder och säga om det gjorde ont, vilket det inte gjorde och då tyckte hon att det var tveksamt till om jag har foglossning eller inte... det går svinont när jag går och eftersom detta är fjärde barnet så vet jag hur foglossning känns.
    Sen undrade hon om jag inte kunde få andra uppgifter, men det går inte i hemtjänsten. Suck...men jag ska iallafall få bli sjukskriven och hoppas på att försäkringskassan godkänner det också.

Jag hatar deras metoder förstår precis vad du menar. Jag har oxå ont när jag går inte när jag ligger ner på samma sätt.
  • Ledilnaan
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-08-24 06:05:07 följande:
    Jag hatar deras metoder förstår precis vad du menar. Jag har oxå ont när jag går inte när jag ligger ner på samma sätt.
    Läkare och deras metoder, man blir så trött på dem ibland.

Det känns både skönt och inte att vara sjukskriven nu. När jag inte har ont, vilket jag än sålänge inte har hela dagen, så känner jag att jag kan jobba, men så hugger det till i höften och jag knappt kan gå, och då förstår jag ju att jag inte kan jobba. Men samtidigt har jag dessa tvådelade känslor inför det hela. Jag är redan uttråkad... 
    Har sen igår dessutom fått ett yrselanfall som håller i sig. Aldrig kan man vara nöjd.
  • Tvåbarnsmamman79
    Ledilnaan skrev 2016-08-24 09:18:18 följande:
    Läkare och deras metoder, man blir så trött på dem ibland.

Det känns både skönt och inte att vara sjukskriven nu. När jag inte har ont, vilket jag än sålänge inte har hela dagen, så känner jag att jag kan jobba, men så hugger det till i höften och jag knappt kan gå, och då förstår jag ju att jag inte kan jobba. Men samtidigt har jag dessa tvådelade känslor inför det hela. Jag är redan uttråkad... 
    Har sen igår dessutom fått ett yrselanfall som håller i sig. Aldrig kan man vara nöjd.
    Ibland är det jäkligt tufft att vara gravid! :( Tur att belöningen kommer sedan med världens gosigaste lilla bebis (om allt går bra.)
    Man längtar tills detta är över och man kan fokusera på bebisens första år istället :)
Svar på tråden BF December 2016