• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Hastis
    frkvilljunu skrev 2016-08-21 20:24:05 följande:
    Jag har varit hos läkare för sammandragningar och det enda hon gjorde var klämde och kände på magen. Känns som det ska mycket till för att de ska"gynundersöka" eller göra något mer.

Hoppas att vila hjälper!! för min del har det gjort det. har haft två dagar med mycket runtomkring och direkt var sammandragningarna där som ett brev på posten.
    Okej jo känns som det kan vara anledningen här med:/ men vi håller tummarna att det är lugnt för oss båda:)
  • Andan

Ligg på och be dem kolla upp! Säkert ingen fara, men du kommer ju inte slappna av innan du vet...

Jag hade prematura sammansdragningar från vecka 24 i min förra grav, fick göra VUL en gång i veckan för att kolla livmodertappen. Min läkare sjukskrev mig med ordination sängliggande... Min son kom inte förrän i vecka 37 för att vu hade koll på mig och att jag vilade.

Hastis skrev 2016-08-21 18:19:37 följande:

Okej har pratat med dom och fick till svar vila alvedon och vila så får se hur natten blir hoppas det lugnar sig! Tack för era svar!! <3

• Hallondricka
    Miaairam skrev 2016-08-21 20:32:28 följande:

Undrar hur det gått för dig som eventuellt blivit smittad av femte sjukan? Tänker på dig. Hoppas allt gått bra!

Jag har för mig att hon skrivit här i tråden att hon inte hade den : )
  • Miaairam
    Hallondricka skrev 2016-08-21 21:05:34 följande:
    Jag har för mig att hon skrivit här i tråden att hon inte hade den : )
    Ah, då har jag missat det. Vad skönt, i så fall.
  • Tess1990
    Miaairam skrev 2016-08-21 20:32:28 följande:

Undrar hur det gått för dig som eventuellt blivit smittad av femte sjukan? Tänker på dig. Hoppas allt gått bra!

Min bm ringde i torsdags och berättade att jag inte nyligen haft det, så de är lugnt!

Men var väldigt läskigt och nervöst tills dess, då de faktiskt hade kunnat vara allvarligt

Skrev de i en annan tråd men missade att skriva det här, tack för tanken iaf!
  • Hastis

Hej hej lite uppdatering:)
    Ska in till förlossningen idag och få en totalt genomgång av mig och bebis. Sovit illa och vaknat flertal gånger i natt med:/

• Fian88
    Hastis skrev 2016-08-22 09:53:26 följande:

Hej hej lite uppdatering:)
    Ska in till förlossningen idag och få en totalt genomgång av mig och bebis. Sovit illa och vaknat flertal gånger i natt med:/

Usch då! Lycka till och hoppas allt ser bra ut<3
  • Hastis
    Fian88 skrev 2016-08-22 09:59:47 följande:
    Usch då! Lycka till och hoppas allt ser bra ut<3
    Tack:) det är fullt ös inne i magen så bebis verkar ha det bra iaf:) så länge det är så och den stannar några månader till så känns det bra:)
  • Miaairam
    Hastis skrev 2016-08-22 10:35:54 följande:
    Tack:) det är fullt ös inne i magen så bebis verkar ha det bra iaf:) så länge det är så och den stannar några månader till så känns det bra:)
    Hur har det gått? Hoppas allt är bra.
  • Hastis
    Miaairam skrev 2016-08-22 15:35:50 följande:
    Hur har det gått? Hoppas allt är bra.
    Ligger inne på förlossningen och har fått bricanyl mot sammandragningarna då läkaren tycker dom är på tok för starka så här tidigt. Hoppas det lugnar sig annars blir jag kvar här. :/
Svar på tråden BF December 2016