• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • MP88

Har ni några tips på åkpåsar till liggdel? Jag hittar bara tråkiga! Vill ha en fin och gosig till vår lilla tjej.. 

• Y o L o

Ja precis, jag får ny lön nu o det brukar jag ju anmäla via min sida, kanske det räcker då?

Usch ju mindre jag har med FK att göra desto bättre känner jag.

Andan skrev 2016-08-20 21:41:02 följande:

Det är för att man eventuellt har fått löneförhöjning, så man kan förbättre sin sgi!

Värt att kolla en gång extra :)

• Emmask
    MP88 skrev 2016-08-20 23:13:12 följande:

Har ni några tips på åkpåsar till liggdel? Jag hittar bara tråkiga! Vill ha en fin och gosig till vår lilla tjej.. 

Jag köpte just en begagnad Elodie details Graphic åkpåse och skötväska. Har inte hämtat ut den än men den är så sjukt snygg och enligt uppgift också mysig.
  • Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-08-21 00:28:39 följande:

Ja precis, jag får ny lön nu o det brukar jag ju anmäla via min sida, kanske det räcker då?

Usch ju mindre jag har med FK att göra desto bättre känner jag.

Jag tror ändå att arbetsgivaren måste fylla i inkomstpappen så att det blir rätt.
  • MP88
    Emmask skrev 2016-08-21 10:04:45 följande:
    Jag köpte just en begagnad Elodie details Graphic åkpåse och skötväska. Har inte hämtat ut den än men den är så sjukt snygg och enligt uppgift också mysig.
    Är den så pass liten så att du kan ha den i liggdelen?
  • mocha8676

Ja, som någon skrev är det mycket om sjukskrivningar nu. Gick ju hem från jobbet i torsdags efter lunch pga smärta vid svanskota/rumpa.. Nu under helgen har jag fått ont ner mot underlivet, blygdbenen kanske? Någon mer? Har fått tid att träffa läkare först på torsdag. Barnmorskan tycker jag ska va hemma från jobbet fram tills dess. Kommer nig bli så. Funderar på vad man ska säga till arbetsgivaren bara när jag ringer imorn.

Vad olika graviditeter kan vara. Första hade jag inga problem alls. Men nu har jag ju en dotter som kräver lek och bli buren på endel.

• Hastis

Vi har varit på sjön i helgen och med krycka var det inte super smidigt men men..haha. Har sedan igår haft onda sammandragningar i går kväll så jag grät lite och vaknat hela natten med ca 2 timmars mellanrum av att dom gör ont. Nu innan vi åkte hem halkade jag dessutom landade på rumpan men ändå det har inte blivit bättre... Usch lite orolig blir man ju men det rör sig där inne iaf! Funderar på att vila massa nu när dom äldsta åker till sin pappa och ta en varm varm dusch och ev ringa imorgon. Hur tycker ni det låter? Vill bara ha lite bollplank innan jag får panik:) kram

• Tvåbarnsmamman79

Jag har oxå ont i ljumskar, blygdben, rumpa/svanskota, höfterna ibland. Även mycket smärta i innerlåren. Kämpar på med att jobba ändå men får mer och mer svårt att röra mig på kvällarna värker det och man är stel som en gammal tant. Tänkte försöka se om det går att jobba nästa vecka (har bara fyra arbetsdagar då pga planeringsdagar på dagis) och tre dagars jobb veckan efter. Får de om det går men när jag gick i ett köpcentrum igår kände jag att jag skulle behöva kryckor. Känner mig halvt "invalido".
    Man kanske kämpar för hårt egentligen. Var dock hos en sjukgymnast i veckan men hon gav en mest övningar att göra pratade inte så mkt om sjukskrivningar osv.

• Emmask
    MP88 skrev 2016-08-21 10:55:49 följande:
    Är den så pass liten så att du kan ha den i liggdelen?
    Har inte provat än. Tror nog den ryms, kan återkomma när jag hämtat ut den på posten.

Med förra barnet hade vi inte åkpåse (född i september) förrän hon började sitta, och knappt ens då. Fattade inte poängen riktigt förrän hon var rätt stor, nästan förskoleålder. Vi hade henne som nyfödd i overall, på en fäll och under filt. Vi får se hur vi gör denna gång, risken är att det är riktigt kallt i januari (bor i västerbotten) och att vi behöver både overall och åkpåse.
  • BIX
    Hastis skrev 2016-08-21 15:09:28 följande:

Vi har varit på sjön i helgen och med krycka var det inte super smidigt men men..haha. Har sedan igår haft onda sammandragningar i går kväll så jag grät lite och vaknat hela natten med ca 2 timmars mellanrum av att dom gör ont. Nu innan vi åkte hem halkade jag dessutom landade på rumpan men ändå det har inte blivit bättre... Usch lite orolig blir man ju men det rör sig där inne iaf! Funderar på att vila massa nu när dom äldsta åker till sin pappa och ta en varm varm dusch och ev ringa imorgon. Hur tycker ni det låter? Vill bara ha lite bollplank innan jag får panik:) kram

Jag har ju aldrig särskilt många krämpor, men om jag hade haft sammandragningar som gjorde så ont att jag grät skulle jag gå och vila omedelbart. Och om det inte gick över på ett par timmar ringa bm, eller gynakut idag då eftersom det är söndag. Det är säkert ingen fara, men jag skulle aldrig riskera något genom att vara för hårdnackad.. Hoppas det blir bättre snart! Kram
Svar på tråden BF December 2016