• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Hallondricka
    MP88 skrev 2016-08-18 17:28:18 följande:

Peppar, peppar ta i trä så känner jag inte av någon foglossning än. Jag jobbar som förskollärare så jag har också ett relativt tungt jobb. Mina kollegor blir oroliga så fort jag lyfter ett barn, "tänk dig för, jadajada, var rädd om dig osv." Men jag känner ingenting så jag tänker att så länge det inte känns nånting borde det vara lugnt. Jag har endast en liten, liten mage och kan fortfarande lätt dölja den för föräldrarna. Alla i min närhet säger att det är inte normalt att ha så liten mage i v 23, medans jag njuter. Så skönt att inte vara så stor, men en vacker dag kommer det väl smälla till och man kommer rulla fram ;) 

Jag hoppas att jag kommer stöta på en förstående läkare om det blir så att man får foglossning och behöver bli sjukskriven. 

I min förra graviditet, med mitt första barn alltså, så syntes det i v. 38 att jag skulle ha barn, och blev igångsatt i v.38 blev snuvad på magen haha!
  • MP88
    Hallondricka skrev 2016-08-18 22:29:33 följande:
    I min förra graviditet, med mitt första barn alltså, så syntes det i v. 38 att jag skulle ha barn, och blev igångsatt i v.38 blev snuvad på magen haha!
    Det är ju hemskt om man blir snuvad på magen, en liten fin gravtidkula vill man ju h a ;) Men slipper man bli gigantisk så är det ju underbart! 
  • Hallondricka
    MP88 skrev 2016-08-19 07:22:51 följande:

Det är ju hemskt om man blir snuvad på magen, en liten fin gravtidkula vill man ju h a ;) Men slipper man bli gigantisk så är det ju underbart! 

Ja men eller hur. Jag hade föreställt mig en liten kanonkula på magen i all fall. Istället gick jag ner 10kg och såg bättre ut än någonsin och kunde ha kläder i garderoben som vart för små länge. Men fick en härlig och frisk dotter, det är det som räknas : )
  • lottis123

Hej allihopa! Hittade den här tråden nu. Vi väntar barn och bf är 21/12!
    Såg att det finns en fb-grupp också. Får man gå med i den? Hoppas ni alla mår bra och att magarna växer :)

• Miaairam
    lottis123 skrev 2016-08-20 03:58:51 följande:

Hej allihopa! Hittade den här tråden nu. Vi väntar barn och bf är 21/12!
    Såg att det finns en fb-grupp också. Får man gå med i den? Hoppas ni alla mår bra och att magarna växer :)

Hej! Välkommen! Vad jag vet finns det två FB-grupper - en som heter Krabat 2016 som man kan leta upp och begära inträde i, och en som heter Decemberbebisar 2016 som administreras av Michaela Gonzalez - man får leta upp henne och bli vän på FB tillfälligt, så lägger hon till. Jag är med i båda! :)
  • Friedan
    Miaairam skrev 2016-08-20 08:10:50 följande:

Hej! Välkommen! Vad jag vet finns det två FB-grupper - en som heter Krabat 2016 som man kan leta upp och begära inträde i, och en som heter Decemberbebisar 2016 som administreras av Michaela Gonzalez - man får leta upp henne och bli vän på FB tillfälligt, så lägger hon till. Jag är med i båda! :)

Jag visste inte att krabat gruppen fanns, har skickat en förfrågan ifall någon som är admin finns med här.

Kan berätta att jag gick med i en mailinglista 1999 när jag väntade mitt äldsta barn (då var det via en sajt som hette Kanalen) och vi är nu en Facebookgrupp och har fortfarande kontakt.
  • Y o L o

Alltså försäkringskassan!!!

Ska de riktigt ha in uppgifter från min arbetsgivare och min inkomst när jag redan har ett barn och alla uppgifter redan finns? Jag får ju vab-pengar av dem tex, de vet ju min lön?

Fy fan va omständiga dom är om det verkligen är så att jag ska göra det igen.

Någon som vet om det är så eller om de bara skickar ut som standard när de fått moderskapsintyget?

• lottis123
    Miaairam skrev 2016-08-20 08:10:50 följande:

Tack, ska leta upp fb-grupperna! Kul att hitta en så aktiv grupp där alla befinner sig i samma situation!????
  • olw24311
    Y o L o skrev 2016-08-20 19:12:33 följande:

Ska de riktigt ha in uppgifter från min arbetsgivare och min inkomst när jag redan har ett barn och alla uppgifter redan finns? Jag får ju vab-pengar av dem tex, de vet ju min lön?

Någon som vet om det är så eller om de bara skickar ut som standard när de fått moderskapsintyget?

Det går ut med automatik. Fick många sådana förra gången jag va gravid. Blev sjukskriven i v18 så ett då sen ett när moderskapsintyget skickades in och ett när barnet föddes tror jag. Om du vet att siffrorna som de har stämmer kan du strunta i det tror jag. Det är mest för de som inte uppdaterat sina siffror som ska göra det.
  • Andan

Det är för att man eventuellt har fått löneförhöjning, så man kan förbättre sin sgi!

Värt att kolla en gång extra :)

Y o L o skrev 2016-08-20 19:12:33 följande:

Svar på tråden BF December 2016