• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • frkvilljunu
    Cossi skrev 2016-08-18 12:45:37 följande:

Ibland är ju sjukskrivning det bästa, och man ska absolut inte pressa sig så det går ut över den egna hälsan eller bebisen! Det är ju trots allt en kort tid i livet man är gravid... Mitt inlägg var mer en allmän frustration över att arbetslivet idag ofta är så pressat och slimmat att man alltid ska prestera på topp för att duga och många svaga slås ut.

jag håller med i det du skriver!

jag är sjukskriven på halvtid nu och har en rygg som snart säger stopp. kommer få grav- penning de sista två månaderna men hade nog egentligen hellre jobbat några v till för det tär lite på mig att "bara" gå hemma. men att känna sig som belastning för sina kolleger är inte heller kul men med lite justeringar hade arbetsuppgifter kunnat anpassats men som det är nu så är det liksom antingen jobba och slita ut sig eller gå hem (jobbar i restaurang...)
  • Hallondricka

Det här med magen börjar bli lite komiskt. Jag är tjock från början men en topp har flyttat sig upp på magen som är ganska svår att dölja. Är i v.24 och har inte sagt något på jobbet ännu (jobbar som inhyrd på ett företag, dock vet min konsultchef på uthyrningsföretaget om det). Och nu käns det nästan som jag väntat för länge med att berätta. Just nu lever jag på att ingen frågar en tjock person om den ska ha barn haha!

• Y o L o

Haha ja du. Jag märker att folk inte riktigt vågar fråga, skulle ju va pinsamt att ha fel. Fast jag tycker jag har en tydlig bebismage så ser jag att en del funderar.

Hallondricka skrev 2016-08-18 13:03:35 följande:

Det här med magen börjar bli lite komiskt. Jag är tjock från början men en topp har flyttat sig upp på magen som är ganska svår att dölja. Är i v.24 och har inte sagt något på jobbet ännu (jobbar som inhyrd på ett företag, dock vet min konsultchef på uthyrningsföretaget om det). Och nu käns det nästan som jag väntat för länge med att berätta. Just nu lever jag på att ingen frågar en tjock person om den ska ha barn haha!

• mocha8676

Gick idag hem från jobbet efter halva dagen. Dels för min förbannat onda svanskota/rumpa, men också för dålig mage och extrem trötthet.

Min närmsta chef tyckte ja ska kolla upp om jag har fått foglossning för min egen skull, ifall det finns något att göra. Eller ifall jag bara behöver vila min kropp över helgen. Borde jag ringa till mvC telesvar och be om att bli uppringd imorn och fråga om hur jag ska gå tillväga eller ringa en vårdcentral?

• MP88

Peppar, peppar ta i trä så känner jag inte av någon foglossning än. Jag jobbar som förskollärare så jag har också ett relativt tungt jobb. Mina kollegor blir oroliga så fort jag lyfter ett barn, "tänk dig för, jadajada, var rädd om dig osv." Men jag känner ingenting så jag tänker att så länge det inte känns nånting borde det vara lugnt. Jag har endast en liten, liten mage och kan fortfarande lätt dölja den för föräldrarna. Alla i min närhet säger att det är inte normalt att ha så liten mage i v 23, medans jag njuter. Så skönt att inte vara så stor, men en vacker dag kommer det väl smälla till och man kommer rulla fram ;) 

Jag hoppas att jag kommer stöta på en förstående läkare om det blir så att man får foglossning och behöver bli sjukskriven. 

• Y o L o

Ring din Mvc tycker jag. Det är iaf dit jag ska vända mig.

mocha8676 skrev 2016-08-18 15:42:25 följande:

Gick idag hem från jobbet efter halva dagen. Dels för min förbannat onda svanskota/rumpa, men också för dålig mage och extrem trötthet.

Min närmsta chef tyckte ja ska kolla upp om jag har fått foglossning för min egen skull, ifall det finns något att göra. Eller ifall jag bara behöver vila min kropp över helgen. Borde jag ringa till mvC telesvar och be om att bli uppringd imorn och fråga om hur jag ska gå tillväga eller ringa en vårdcentral?

• Mariro
    Cossi skrev 2016-08-18 16:12:59 följande:

Snygga magar ni andra, här kommer en bild på min kula i v 24+1

Fin mage! Man kanske inte ska förvånas så mycket över att man känner sig stor, det har ju gått mer än halva tiden! Jag glömmer lätt bort det.
  • sillencillasill

Det känns som att det gått fort ifrån det att det pratades mycket i tråden om att man ville ha en bebismage så att alla skulle se att man var gravid, tills nu då folk blir sjukskrivna och magar är för stora.... Ofta känns det som att tiden går långsamt men när man löser så slår det mig att mer än hälften är avklarad och bebis bökar omkring i magen så att jag inte kan koncentrera mig på det jag borde. Heja oss och heja bebisarna

Svar på tråden BF December 2016