• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Är så fumlig nu. Tappade precis mobilen igen, nu har jag en fin reva på skyddsplasten. Känns som jag inte kan hålla i nånting utan att tappa det (jo min dotter tack o lov hehe).

Läste att det inte var helt ovanligt.

• Fian88
    Hastis skrev 2016-08-21 15:09:28 följande:

Vi har varit på sjön i helgen och med krycka var det inte super smidigt men men..haha. Har sedan igår haft onda sammandragningar i går kväll så jag grät lite och vaknat hela natten med ca 2 timmars mellanrum av att dom gör ont. Nu innan vi åkte hem halkade jag dessutom landade på rumpan men ändå det har inte blivit bättre... Usch lite orolig blir man ju men det rör sig där inne iaf! Funderar på att vila massa nu när dom äldsta åker till sin pappa och ta en varm varm dusch och ev ringa imorgon. Hur tycker ni det låter? Vill bara ha lite bollplank innan jag får panik:) kram

Sammandragningar ska inte göra ont så jag hade hört av mig till förlossningen och rådfrågat med dom!
  • Hastis

Okej har pratat med dom och fick till svar vila alvedon och vila så får se hur natten blir hoppas det lugnar sig! Tack för era svar!! <3

• Friedan
    Hastis skrev 2016-08-21 18:19:37 följande:

Okej har pratat med dom och fick till svar vila alvedon och vila så får se hur natten blir hoppas det lugnar sig! Tack för era svar!! <3

Håller tummarna att det lugnar ner sig!
  • Hastis
    Friedan skrev 2016-08-21 18:23:06 följande:
    Håller tummarna att det lugnar ner sig!
    Ja, men kan tycka dom borde velat ha haft in mig på en "snabb" koll iaf! Kändes som hon tog det lite som jag överdrev...:/
  • Y o L o

Lita på din instink tycker jag. Känner du att du borde bli undersökt, åt till akuten ändå. Du känner bäst själv!

Hastis skrev 2016-08-21 18:24:50 följande:

Ja, men kan tycka dom borde velat ha haft in mig på en "snabb" koll iaf! Kändes som hon tog det lite som jag överdrev...:/

• Hastis
    Y o L o skrev 2016-08-21 19:36:39 följande:

Lita på din instink tycker jag. Känner du att du borde bli undersökt, åt till akuten ändå. Du känner bäst själv!

Funderar faktist på att ringa igen och kräva att dom kollar mig! Tänk om tappen skulle vara påverkad och något är på gång... Skrämmande!
  • Friedan
    Hastis skrev 2016-08-21 19:46:31 följande:

Funderar faktist på att ringa igen och kräva att dom kollar mig! Tänk om tappen skulle vara påverkad och något är på gång... Skrämmande!

Gör det! Mycket bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite. Och förhoppningsvis ser allt fint ut och då kan ni slappna av.
  • frkvilljunu
    Hastis skrev 2016-08-21 18:24:50 följande:

Jag har varit hos läkare för sammandragningar och det enda hon gjorde var klämde och kände på magen. Känns som det ska mycket till för att de ska"gynundersöka" eller göra något mer.

Hoppas att vila hjälper!! för min del har det gjort det. har haft två dagar med mycket runtomkring och direkt var sammandragningarna där som ett brev på posten.
  • Miaairam

Undrar hur det gått för dig som eventuellt blivit smittad av femte sjukan? Tänker på dig. Hoppas allt gått bra!

Svar på tråden BF December 2016